Moderator: adrian_vg
Inte att förglömma Greta "Messias" Thunberg. Flicksnärtan är 16 år men har ett intellekt som en 10-12-åring + några bokstavskombinationer + en kändismorsa som har hjärntvättat henne grovt så hon har fått svår s.k. klimatångest. En sak är säker, det är synd om henne för hon mår inte bra och det beror inte på klimatet som aldrig har varit statiskt och som ingen på jorden han göra nåt åt.
Tyrannosaurus skrev:Inte att förglömma Greta "Messias" Thunberg. Flicksnärtan är 16 år men har ett intellekt som en 10-12-åring + några bokstavskombinationer + en kändismorsa som har hjärntvättat henne grovt så hon har fått svår s.k. klimatångest. En sak är säker, det är synd om henne för hon mår inte bra och det beror inte på klimatet som aldrig har varit statiskt och som ingen på jorden han göra nåt åt.
Jag funderar på att nån kanske borde göra en orosanmälan till soc, för det som hon utsätts för kan närmast liknas vid barnmisshandel.
Problemet är att galenskaperna uppmuntras av både media och politiker http://www.friatider.se/time-listar-gre ... a-personer
Och sprider sig som gamla tiders domedagsprofetior http://www.friatider.se/klimatextremist ... -koldioxid
"Slutet är nära, varen redo!"
Undrar var detta ska sluta om det tillåts sprida sig ohämmat? Det kan t.o.m. leda till massjälvmord inte minst bland lättpåverkade ungdomar, vilket har hänt förr i domedagssekter.
Så ett råd i all välmening till er som har barn. Håll koll vad skolan tutar i dom och i förekommande fall se till att dom avprogrammeras från hjärntvätten, för det här kan på riktigt vara farligt för dom.
Jag har själv inga barn, men hade jag haft det och dom kom hem och talade i tungor om klimatångest och jordens undergång så hade jag gått till deras skola och rört upp himmel och helvete.
I Sverige får man fortfarande tycka och tänka fritt, så vitt jag vet.Tyrannosaurus skrev:Undrar var detta ska sluta om det tillåts sprida sig ohämmat?
Mjaaee, det ser ut som du totalt missade poängen som storödlan siktade på. Det är väsensskillnad mellan "heliga greta" och hippitidens revolution mot samhällets normer. Den sedemera slog över i vänsterflummet på 70 talet, och det arvet ifrån dom mupparna ser vi idag i samhället, det har aldrig varit så otryggt, skitigt eller blääääh! tidigare. Allt vad beprövade normer som byggde detta land, skrotades av vänsterflummet om hur man ska vara i ett samhälle och hur det ska fungera, och vi idag betalar dyrt för dom idiotierna i form av ett samhälle som sakta börjar att lösas upp i sin form.adrian_vg skrev:I Sverige får man fortfarande tycka och tänka fritt, så vitt jag vet.Tyrannosaurus skrev:Undrar var detta ska sluta om det tillåts sprida sig ohämmat?
Gretas tyckande är kanske det som behövs för att få fart på de äldre generationerna.
Reaktionen på Gretas engagemang är väldigt likt reaktionerna på The Beatles och Elvis när de kom och orsakade en storm hos den då unga generationen.![]()
Den äldre generationen, då som nu, var och är ganska benägna att falla tillbaka på "klipp dig och skaffa ett jobb"-mentaliteten när de känner sig hotade.
Elvis och Beatles-generationen fick med tiden rätt och jag ser ingen anledning till att tro att Gretas generation kommer att bli annorlunda.
Förändring gör ont...
Med "tillåts sprida sig ohämmat" menar jag inte att det skulle förbjudas på nåt sätt, utan att det "tillåts" sprida sig ohämmat.adrian_vg skrev:I Sverige får man fortfarande tycka och tänka fritt, så vitt jag vet.Tyrannosaurus skrev:Undrar var detta ska sluta om det tillåts sprida sig ohämmat?
Gretas tyckande är kanske det som behövs för att få fart på de äldre generationerna.
Reaktionen på Gretas engagemang är väldigt likt reaktionerna på The Beatles och Elvis när de kom och orsakade en storm hos den då unga generationen.![]()
Den äldre generationen, då som nu, var och är ganska benägna att falla tillbaka på "klipp dig och skaffa ett jobb"-mentaliteten när de känner sig hotade.
Elvis och Beatles-generationen fick med tiden rätt och jag ser ingen anledning till att tro att Gretas generation kommer att bli annorlunda.
Förändring gör ont...
Beklagar katten, men 19 bast är ingen dålig ålder för en katt. Hur pigg kommer du själv vara när du är runt 100?blacken skrev:Måste åka och avliva Sadie (min katt) idagHon har fått Höftledsdysplasi, + en del andra livshotande symptom, hon är 19 bast gammal nu.
http://www.oldest.org/animals/cats-ever/vroom skrev:Nisse är 29 och seniorkatt..
https://www.google.se/url?sa=t&rct=j&q= ... xNDKzywOeg