Usch för "stan".

Här snackar vi om sånt som inte är mc-relaterat såsom film, musik och hemelektronik.

Moderator: adrian_vg

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Henning
Grundare VFR-Forum
Inlägg: 1604
Blev medlem: fre jun 02, 2006 17:38
Ort: Norrort. Hoj: VFR750F 1988 + Honda XL500S Dakar
Kontakt:

Usch för "stan".

#1 Inlägg av Henning »

Jag var inne i stan igår och bedrövas över folk. Staden är INTE mitt element. Folk beter sig illa och fokuserar på fel saker i livet. Jag vet inte om det är att blunda för ett "problem", men jag vill aldrig mer in till stan kvällstid. Kanske alls.

/H
Sänk momsen på kronärtskockor - NU!

Användarvisningsbild
tersan
Donator 2021
Inlägg: 3239
Blev medlem: tor jan 31, 2008 11:47
Ort: Gullestad, Vikbolandet
Kontakt:

#2 Inlägg av tersan »

Känner igen det där. Jag växte upp i närheten av din nuvarande bostadsort, och var förstås en hel del inne i stan.

Sen universitetstiden har jag dock bott på andra håll i landet, och varje gång jag besöker stan så känns det i och för sig som att komma hem... men samtidigt är jag lika glad när jag lämnar stan igen. Inte minst den gången vi var på besök i stan samtidigt som en massa ungdomar bestämt sig för diverse olika demonstrationer som inkluderade fullt upplopp mitt på Sveavägen... :?
VFR750F -92, grön

Användarvisningsbild
Henning
Grundare VFR-Forum
Inlägg: 1604
Blev medlem: fre jun 02, 2006 17:38
Ort: Norrort. Hoj: VFR750F 1988 + Honda XL500S Dakar
Kontakt:

#3 Inlägg av Henning »

Ungefär så ja.
Fulla "brudar" är bland det vidrigaste man kan dela tunnelbanevagn med.

ALLA tappar en sko och skriker "Amaaaandaaaa..."

Helt utan koll. Grabbar på fyllan är på något sätt inte lika irriterande så länge de inte är "metrosexuella" för då är de ändå tjejer.

/H
Sänk momsen på kronärtskockor - NU!

Användarvisningsbild
Henning
Grundare VFR-Forum
Inlägg: 1604
Blev medlem: fre jun 02, 2006 17:38
Ort: Norrort. Hoj: VFR750F 1988 + Honda XL500S Dakar
Kontakt:

#4 Inlägg av Henning »

Hittade den här tråden och inser att det alltså inte är bara Sockholm detta gäller för mig.
http://www.vfr-forum.se/viewtopic.php?t=2252

Jag hatar nog bara folk i största allmänhet! :)

/H
Sänk momsen på kronärtskockor - NU!

Invalido

Re: Usch för "stan".

#5 Inlägg av Invalido »

Henning skrev:Jag var inne i stan igår och bedrövas över folk. Staden är INTE mitt element. Folk beter sig illa och fokuserar på fel saker i livet. Jag vet inte om det är att blunda för ett "problem", men jag vill aldrig mer in till stan kvällstid. Kanske alls.

/H
:D var mycket ute i stan o sprang förr,sen efter att ha jobbat på diverse krogar i dörren under 5års tid så säger jag NEJ! beter jag mig så på fyllan så stanar jag hemma.. :wink: fick ganska mycket avsmak.

Användarvisningsbild
Brother Wolf
Donator 2009
Inlägg: 723
Blev medlem: sön feb 04, 2007 20:04
Ort: Stockholm

#6 Inlägg av Brother Wolf »

Sist jag var "ute", så blev jag drogad, nersparkad och rånad! :evil:
Låg 4 dagar på SöS :(

BW
VFR800 Röd Vtec 2007
------------------------------
Halvgalen människa i en helgalen värld!!

Användarvisningsbild
Excalibur105
Donator 2010
Inlägg: 465
Blev medlem: fre aug 24, 2007 23:04
Ort: Lindesberg

#7 Inlägg av Excalibur105 »

Nej tack för "stan", trivs bättre i mindre samhällen med runt 20´000 invånare, hatar att stå och köa, åker knappt in till IKEA i Örebro då jag får psykbryt av alla som stannar mitt i gångarna med sina vagnar och pratar. Framåt för landsbygden!!!
GSX1300R Hayabusa -08
Såld:Honda VFR 800 -07

Användarvisningsbild
Henning
Grundare VFR-Forum
Inlägg: 1604
Blev medlem: fre jun 02, 2006 17:38
Ort: Norrort. Hoj: VFR750F 1988 + Honda XL500S Dakar
Kontakt:

#8 Inlägg av Henning »

Excalibur105 skrev:Framåt för landsbygden!!!
Skönt att höra!

/H
Sänk momsen på kronärtskockor - NU!

Användarvisningsbild
Conseal
Administratör VFR-Forum
Inlägg: 4433
Blev medlem: tor mar 22, 2007 13:15
Ort: S-tälje
Kontakt:

#9 Inlägg av Conseal »

Det gäller bara att vara konsekvent. Jag hatar alla, inklusive mig själv ;)
Det är svårt att bli besviken om man utgår från en låg nivå men det blir mycket som glädjer å andra sidan 8)
På avstånd är allt vackert

VFR800FA -02 ABS & BMW G650GS
Yamaha TT350 *såld*
VTR1000F -03 *inbytt*
VFR800FI -99 *krashad*
VT750C2 -04 *såld*

Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Usch för "stan".

#10 Inlägg av adrian_vg »

Henning skrev:Jag var inne i stan igår och bedrövas över folk. Staden är INTE mitt element. Folk beter sig illa och fokuserar på fel saker i livet. Jag vet inte om det är att blunda för ett "problem", men jag vill aldrig mer in till stan kvällstid. Kanske alls.

/H
Frun gör narr av mig för att jag i det längsta vägrar mig ner på stan (Uppsala) om det inte är väldigt sent eller mycket tidigt.

Akademikerlufthuvudena (ja, jag antar att jag är en av dem... :roll:) är lite för mycket i det blå här... SPeciellt om det ska cyklas, köras bil eller gå. Häromdan gick en cyklist och en till fots mitt på ett av huvudstråken nedanför en lång backe mitt i stan. Cyklister kan få upp rätt bra hastighet i slutet av backen. Att gå mitt i vägen som om det bara fanns de där två bimbona i hel världen är minst sagt dumdristigt. Jag titade på dem. :P

Henning, det är inte bara du som tycker som du gör.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

#11 Inlägg av Tyrannosaurus »

Henning skrev:Jag hatar nog bara folk i största allmänhet! :)
Det är som en halvgalen polare som ägnar sig åt att bl.a. trycka t-shirts med diverse oförskämdheter.

Han har bl.a. en "jag är inte rasist, jag hatar alla". Den kanske skulle passa dig :wink:
Brother Wolf skrev:Sist jag var "ute", så blev jag drogad, nersparkad och rånad! :evil:
Låg 4 dagar på SöS :(
Låter ju trevligt... Inte! :(

Aldrig ställa ifrån sig bärsen om man är ute själv och inte har polare med sig som håller koll när man t.ex. går på muggen.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

blue

#12 Inlägg av blue »

Henning skrev:Ungefär så ja.
Fulla "brudar" är bland det vidrigaste man kan dela tunnelbanevagn med.

ALLA tappar en sko och skriker "Amaaaandaaaa..."

Helt utan koll. Grabbar på fyllan är på något sätt inte lika irriterande så länge de inte är "metrosexuella" för då är de ändå tjejer.

/H
Nä, en riktigt full karlakarl är ju knappt nåt irriterande alls...... :roll:

Håller dock med om att stan är rätt trist sent om kvällen när fyllan tagit över folks förstånd.

En eftermiddagsöl i solen vid vattnet är ju däremot inte så tokigt! :)
Stan har ju sina ljusa stunder men sällan om natten...

Användarvisningsbild
Kungfuu
Donator 2009
Inlägg: 153
Blev medlem: fre aug 29, 2008 22:49
Ort: Sthlm

#13 Inlägg av Kungfuu »

Jag är heller inte särskillt imponerad av folksamlingar och jag hatar köer - oavsett om det är när man ska betala i en affär eller ute i trafiken.

Nu har jag inte så stor erfarenhet av andra städer, men i Sthlm kan den stora massan varken gå, stå, åka tunnelbana eller bete sig som folk så jag hyser inget större förtroende för mänskligheten (ja, jag är infödd stockholmare).

Jag skulle gärna bo lite längre ut, men jag jobbar oftast mitt i stan och börjar halv 7 på mornarna och är inte morgonpigg - så pendlingsavstånden når ju en smärtgräns nånstans...
VFR800Fi -98 #svart#

Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

#14 Inlägg av blacken »

Kan bara hålla med, hur fasen kan man ens komma på tanken att bo i en knökfull överdimensionerad byhåla typ Stockolm?, enda fördelen är väl att bostaden ligger inom krypavstånd från krogen. näee fram för boende med lite luft kring kåkarna..

Användarvisningsbild
Kungfuu
Donator 2009
Inlägg: 153
Blev medlem: fre aug 29, 2008 22:49
Ort: Sthlm

#15 Inlägg av Kungfuu »

Det där hänger ju också ihop med smärtavståndet till jobbet, mitt arbete ligger mitt i smeten och jag börjar halv 7. Är man då därtill morgontrött vill jag helst inte ha längre dit än nödvändigt...
VFR800Fi -98 #svart#

Skriv svar