Vet inte om det var seriöst menat eller bara skulle anspela på rattar...men hursomhelst.
När jag skulle besiktiga senast så fick jag anmärkning på för högt ställt halvljus. Besgubben försökte hjälpa till att ställa ned ljuset men vi gick bet och tiden rann ut.
Det visade sig att vi skruvat på fel rattar. De vi skruvade på gav ingen effekt, men när jag väl hittade rätt då fungerade det bättre
Rattarna sitter lite svårtillgängligt, speciellt om man har stora händer. På vänstersidan sitter den "kl 11". På höger motsvarande kl 13. Fullt styrutslag åt respektive håll underlättar.
Helt hopplöst att ta en vettig bild, bifogad bild är sned, enda sättet att få in kameran. Det man skymtar till höger är vänster strålkastarglödlampa.
Bilden är på vänster ratt och är vriden ca 45 grader åt vänster.
Sedan hur det skall vara inställt i höjdled får ni googla er fram till.
Skickat från min SM-G965F via Tapatalk
Justering framlyse RC36-I
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
Justering framlyse RC36-I
Senast redigerad av lappen den tor maj 23, 2019 07:42, redigerad totalt 2 gång.
VFR750F RC36 1992
VFR750F RC36 1993
Virago 535 1997 *SÅLD*
VFR750F RC36 1993
Virago 535 1997 *SÅLD*
- adrian_vg
- Moderator VFR-Forum
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Re: Justering framlyse RC36-I
Bra info!
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!