Provkörning utförd......
Bromsen fram är något svampig, ev nån luftbubbla kvar men tar bra annars.
Gaffeln känns fantastisk i jämförelse med original
, gasar man på så dras den inte isär så mycket utan baken sätter sig istället. Känns att det är betydligt bättre känsla när man kör, hårdare men inte stötigt. Har inte justerat nåt alls men skall ev styva upp kompressionen då gaffeln går ihop rätt mycket vid tvärnit i låg fart (tänk stoppie)
Se bild! Man kan se buntbandet som är monterat på benet, så mycket har den varit ihoptryckt. Skall forska i vad som är normalt.
Handtagen är placerade väldigt brett isär.....för brett så jag flyttade in dom vad det gick, har inte testkört efter det. Fortfarande lite bredare än original, känns snäppet lägre också.
Bytte kopplingsvätska också och höjde på ögonbrynen när jag öppnade behållaren....jäklar vad mycket vatten (vit sörja) det var där. Bytt för 2 år sen.
Bakbromsen byggde jag om så den bara tar bak, pluggade ingången till mittre kolven och plockade bort en slang. Nu är den traditionell kan man säga. Funkade inge vidare....pedalen stenhård att trycka på och bromsen tar knappt. Troligen är huvudcylindern för stor, är ju tänkt att den skall driva fler kolvar när man har kombibroms. Fast den borde bromsat för mycket då kanske? Kanske en från en RC36 passar? HondaHasse hade en idé om att koppla in dubbla slangar från bakre huvudcylindern så man använder alla tre kolvar när man bromsar, får testa det. Först skall jag riva oket och kolla så inget sitter fast!
Fortsättning följer efter diverse justeringar