Kompressorn ser grymt bra ut,hoppas ingen tror något annat efter min lilla fundering på hästkrafterna, och som jag skrev får man ca 140 bakhjulshästar, (orginal ligger det på ca 90) är det en helt annan hoj grym skillnad. hoppas någon monterar den så man kan få veta hur den går.
Åkte på första bakslaget i går främre Vtec systemet crachade och toppen på främre cylindern rasade, vet faktiskt inte varför men håller på att plocka i sär och skall titta vaför. Har i och för sig en motor till utan vtec som tanken var att jag skulle lyfta i till vintern för att slippa kamkedjan och vtec, grymt mycket enklare att mappa pga av att när vtec inte är inkopplat så är det en motortyp och när vtec kopplar in är det en annan motortyp mao 2 olika mappningar och man slipper switcha mellan mapparna.
Har bara en fundering på motorn utan vtec är om jag skall ta bort alla dubbbla drev till kamdrivningen och koppling för att slippa både extra vikt och motorn blir rappare med mindre "dö" vikt i svängmassa kring drivning, koppling mm, Men å andra sidan gör dom dreven att motorn går tyst. utan dom ligger alla drev och rasslar så det låter stenkross om motorn. Funktionen hos dom extra dreven är att det ligger fjädrar inuti dom så att dom spänner drevet mot det drivande drevet och frigången i mellan kugghjulen elimineras. första gången jag hörde en RC45 race motor utan tänkte jag den motorn är totalt färdig.
Och det är ganska skönt när det går tyst och jag gillar vinandet från kugghjulen..
Bifogar dynosiffror på hojen, den ena är helt orginal men med Megasquirt tändning och insprut ca 90 HK( utan meqasquirt med dynojet ca 87 hk inte med på bild)
Den andra är med turbo och laddar ca 0,5 kg helt med orginalinsprutarna och här håller kopplingen. ca 110 bakhjulshästar och dom 20 hästarna till kändes gott i cykeln enorm skillnad, kolla vridmoments skillnaden upp till 85 NM(på bakhjulet) så håller kompressor kittet hyfsat vad dom lovar= best buy. mitt projekt kräver enorm tidsinsats för färdig hoj kostnaderna för delarna är å andra sidan under 10 000:-

- IMG.JPG (74.19 KiB) Visad 11283 gånger
MVH Wargen