Elproblem med blinkande PGM FI

Skruva något på egen hand? Tips före - och efter.

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
s_wikner
Medlem
Inlägg: 7
Blev medlem: mån jun 16, 2008 20:42
Ort: Göteborg

Elproblem med blinkande PGM FI

#1 Inlägg av s_wikner »

Min VTEC -02 ABS har fått ett rejält elektriskt problem. Efter att ha bytt
batteri så funkar ingenting. När jag vrider om tändlåset så blinkar PGM FI
lampan med typ 0,5 sekunders mellanrum och det går inte att starta.
Dessutom så klickar det från höger sida, skumt...

Den slutar att blinka efter ett tag men det är för många blink för att passa
in på någon felkod, typ 40 stycken. Dessutom så blinkar det för snabbt för
att passa in på beskrivningen i manualen.

Är det någon som känner igen symptomen och har några tips? Jag
misstänker jordfel eller något liknande men vet inte riktigt i vilken ända
jag ska börja nysta.

Användarvisningsbild
Brother Wolf
Donator 2009
Inlägg: 723
Blev medlem: sön feb 04, 2007 20:04
Ort: Stockholm

#2 Inlägg av Brother Wolf »

Troligen så har ett par celler strykt med i det nya batteriet!
Låter som om startmotorn står och slår mellan 2 lägen,
och den inte har kraft att gå vidare!

BW
VFR800 Röd Vtec 2007
------------------------------
Halvgalen människa i en helgalen värld!!

Användarvisningsbild
adrian_vg
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Elproblem med blinkande PGM FI

#3 Inlägg av adrian_vg »

s_wikner skrev:Dessutom så klickar det från höger sida, skumt...
Så låter min V40 när batteriet är slut. Kolla batteriet och mät upp spänningen. Vad föregående inläggare sa.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

s_wikner
Medlem
Inlägg: 7
Blev medlem: mån jun 16, 2008 20:42
Ort: Göteborg

Löst!

#4 Inlägg av s_wikner »

Ni hade rätt! Det var batteriet som var dött. Mätte med voltmeter då jag
slog på spänningen och den gick från 12,8 till 1,6V. Så det var verkligen
något skumt med det. Satte i det gamla och startade med startkablar utan
problem. Gött, nu blir det åka av.

Användarvisningsbild
Brother Wolf
Donator 2009
Inlägg: 723
Blev medlem: sön feb 04, 2007 20:04
Ort: Stockholm

#5 Inlägg av Brother Wolf »

Som sagt vad: Världens bästa forum :D

BW
VFR800 Röd Vtec 2007
------------------------------
Halvgalen människa i en helgalen värld!!

Användarvisningsbild
adrian_vg
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#6 Inlägg av adrian_vg »

Brother Wolf skrev:Som sagt vad: Världens bästa forum :D

BW
Fan vad vi är bra! ;-) :lol:
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Skriv svar