Mg-O2 skrev:
Har en -98 och på min sitter det inget och i reg-beviset står det 78kw, ungefär 106hk, i 99-01 är det väll 98hk? Med andra ord, ni har valt fel årsmodell grabbar
Faktum är att i mitt reg bevis står det 81Kw. Vilket ger 110,16Hk
Vad säger du nu då? När jag slaskar till med 4hk mer än dej.
Det var en miss, var nästan säker på att ni hade 98hk!
Finns det nån svensk importör av de dära systemen?
Med dagens kurser skulle systemet gå på ca 5700kr utan frakt om man tar direkt ifrån dom... Tydligen...
Finns det nån svensk importör av de dära systemen?
Med dagens kurser skulle systemet gå på ca 5700kr utan frakt om man tar direkt ifrån dom... Tydligen...
Vet inte om det finns någon importör i sverige...du kan ju alltid
prova att maila och fråga... kostar inget
Ang katalysator eller ej så tror jag att dom kom på 99:orna. 00:an har definitivt kat. Jag håller som bäst på att tabort min. Den sitter under nedre stötdämparfästet bak. "för att göra det lätt att hitta den". Vad gäller lambdasonderna så sitter dom strax framför katten. Dom ställer till en hel del förtret. Ryckig gång vid låga varv å tappad effekt vid touring körning i landsvägsfart med jämn gas. Detta för att dom signalerar till ECU:n att tunna ut bränsletillförseln för att spara soppa å avgaser. Det finns dyra eliminator satser att köpa från exempelvis dynojet för att koppla bort dessa och "lura" ECU:n att ge mer soppa. En billigare lösning är att ta 2 st helt vanliga 330 ohms motstånd och montera i kontakterna. Det är exact vad satsen från dynojet innehåller bara att det är i en finare förpackning . Vill nån se hur jag har monterat mitt så är det bara att höra av sig. Blev av med ryckningarna å "flat spoten" i mellanregistret.
Tänkte väcka tråden igen. Hur var det nu med kat på 800:an? Jag har en 98 och har kat, men i tråden påstås det att katten kom 99? Vad är det som stämmer egentligen? Min 98:a viffer med kat är från tyskland och jag har sett italienska gula 99:or utan kat? Dessa kan vara rensade men vad vet jag?