Vad är detta? Okänd gummidetalj

Skruva något på egen hand? Tips före - och efter.

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
EggZ
Medlem
Inlägg: 4
Blev medlem: sön maj 29, 2011 16:15

Vad är detta? Okänd gummidetalj

#1 Inlägg av EggZ »

Jag har nyligen köpt mig en VFR800, och till den hängde det med en hel del tillbehör. Bland dessa hittar jag två gummiöglor som jag inte lyckats klura ut var de ska sitta. De tycks passa rätt bra mellan passagerarhandtagen och hojens ram, men jag blir ändå tveksam.
Är det någon här på forumet som sett dessa förut?

Fotona visar framsida och baksida.
IMG_0071.JPG
IMG_0071.JPG (102.63 KiB) Visad 4124 gånger
IMG_0072.JPG
IMG_0072.JPG (118.73 KiB) Visad 4124 gånger

Användarvisningsbild
Donner
Donator 2017
Donator 2017
Inlägg: 3228
Blev medlem: mån aug 27, 2007 17:34
Ort: Landskrona

Re: Okänd gummidetalj

#2 Inlägg av Donner »

Gissningsvis monterar du dom där handtagen sitter om du har pakethållare.
_______________________________________
VFR 800FI-01 "Movistar edition" *SÅLD*
CBF1000A brukshojen *SÅLD*
Kör husbil numera

EggZ
Medlem
Inlägg: 4
Blev medlem: sön maj 29, 2011 16:15

Re: Okänd gummidetalj

#3 Inlägg av EggZ »

Donner skrev:Gissningsvis monterar du dom där handtagen sitter om du har pakethållare.
Det satt en pakethållare och toppbox monterad när jag köpte den. Gummihandtagen (eller vad de nu är) låg löst i en av packboxarna. Pakethållaren satt fast i fästet där nu passagerarhandtagen sitter.

Användarvisningsbild
Donner
Donator 2017
Donator 2017
Inlägg: 3228
Blev medlem: mån aug 27, 2007 17:34
Ort: Landskrona

Re: Okänd gummidetalj

#4 Inlägg av Donner »

EggZ skrev:
Donner skrev:Gissningsvis monterar du dom där handtagen sitter om du har pakethållare.
Det satt en pakethållare och toppbox monterad när jag köpte den. Gummihandtagen (eller vad de nu är) låg löst i en av packboxarna. Pakethållaren satt fast i fästet där nu passagerarhandtagen sitter.
Okej men skall dom inte monteras mellan pakethållaren och plasten? Förra ägaren har kanske glömt sätta dit dom och bara slängt med dom i väskan?

Om inte så får nån annan svara som har bättre koll :roll:
_______________________________________
VFR 800FI-01 "Movistar edition" *SÅLD*
CBF1000A brukshojen *SÅLD*
Kör husbil numera

EggZ
Medlem
Inlägg: 4
Blev medlem: sön maj 29, 2011 16:15

Re: Okänd gummidetalj

#5 Inlägg av EggZ »

Donner skrev:
EggZ skrev:
Donner skrev:Gissningsvis monterar du dom där handtagen sitter om du har pakethållare.
Det satt en pakethållare och toppbox monterad när jag köpte den. Gummihandtagen (eller vad de nu är) låg löst i en av packboxarna. Pakethållaren satt fast i fästet där nu passagerarhandtagen sitter.
Okej men skall dom inte monteras mellan pakethållaren och plasten? Förra ägaren har kanske glömt sätta dit dom och bara slängt med dom i väskan?

Om inte så får nån annan svara som har bättre koll :roll:
Allt såg rätt monterat ut när jag plockade av pakethållare och hållare för sidoväskor. Kunde inte riktigt se vad gummimojarna skulle ha gjort för skillnad. Det var inga hårda ytor som gnagde mot plasten. Passagerarhandtagen har också en mjuk yta på undersidan för att inte sabba plasten.
Tack ändå för hjälpen att klura på var de kan tänkas höra hemma :-)

EggZ
Medlem
Inlägg: 4
Blev medlem: sön maj 29, 2011 16:15

Re: Vad är detta? Okänd gummidetalj

#6 Inlägg av EggZ »

Pratade med en Hondaåterförsäljare igår. Det visar sig att det är en distans (spacer) som ska sitta vid sidoväskorna.
Nummer 10 och 11 på bilden.
spacer.jpg
spacer.jpg (115.31 KiB) Visad 4043 gånger

Skriv svar