Det är mkt enkelt att ställa exupen i konstant öppet läge.
Skillnaden är stor. Med exup kommer motorn igång först vid ca
5000 varv och då med en sk åsnespark. Utan exup har man tillgång
till mer pulver under 5000 varv och effektkurvan känns väldigt jämn o fin.
Fler fördelar blev att jag blev av med den ryckiga gången vid krypkörning (FD)
och rycket då man startar fr stillastående.
De två sistnämnda blir nog dock bara fördelar för oss med fd modellen.
VFR1200 exup
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
Re: VFR1200 exup
Hei .. Hvordan gjør du det ? Å få den åpen hele tiden .. Mvh
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Using Tapatalk
Re: VFR1200 exup
Under höger bakramskåpa finns ett servo. Haka bara av vajern så är det klart. Det kan väl vara bra bra att fästa vajern med ett buntband så att den inte tar vägen någonstans.
Bild knyckt från nätet.
Jag funderar på att utveckla modden genom att montera något jag kan öppna och stänga spjället själv. När jag skjutsar skulle jag gärna ha det stängt hela tiden för att öka ljudkomforten för passageraren, men jag orkar inte montera loss kåpan varje gång.
Bild knyckt från nätet.
Jag funderar på att utveckla modden genom att montera något jag kan öppna och stänga spjället själv. När jag skjutsar skulle jag gärna ha det stängt hela tiden för att öka ljudkomforten för passageraren, men jag orkar inte montera loss kåpan varje gång.
VFR1200F DCT -10
- HandLegger
- Medlem
- Inlägg: 159
- Blev medlem: sön jun 19, 2011 18:01
Re: VFR1200 exup
Just Dandreas skrev:Under höger bakramskåpa finns ett servo. Haka bara av vajern så är det klart. Det kan väl vara bra bra att fästa vajern med ett buntband så att den inte tar vägen någonstans.
Bild knyckt från nätet.
Jag funderar på att utveckla modden genom att montera något jag kan öppna och stänga spjället själv. När jag skjutsar skulle jag gärna ha det stängt hela tiden för att öka ljudkomforten för passageraren, men jag orkar inte montera loss kåpan varje gång.
vfr1200fd