Anoden skrev:Min -00:a håller runt 74-77grader på landsväg, en bit över 90 grader vid kö-körning. Aldrig hört fläkten men kommer den först en bit över 100 grader är det inte så konstigt. vid 122 grader ska man få någon sorts varning och bör stänga av, enligt instruktionsboken.
Inte hittat jordnötter i luftburken men har rensat den på löv ett antal ggr, fattar inte hur de tar sig dit
Vid 114 grader.
Noterade det i en kö på E4:an för några år sen när jag bara inte kom om pga en olycka.
Om du syftar på blåviffern, kan det bero på att den är avsnorklad. Kan bli lite lättare för löv att komma in där.
Sätt dock inte på snorkeln, den är bänkad utan och du missar insugsljudet när du vrider på gasen!
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Jo jag vet att den är avsnorklad, och det hörs, men likväl sällan löv i luften framför mig, brukar mest vara de jag river upp när jag passerar i hög underljudsfart på Upplands småvägar...och de är alla bakom mig.
Beträffande motortemp, troddde min var hög när den var en bit över 90 i köer. Men har nu förstått att den snarast är låg när den är runt 75 vid normal framfart.
Betrakta medtrafikanterna som älgar!
Honda VFR 800FI Nuvarande
Kawasaki 500, Rolig, gick orent
Suzuki 1000GS, Ram-sne
Kawasaki 1000GTR, Köptes ny
Kawasaki GPZ900R, Köptes ny
Honda 550 FII, Instegshoj
Maciver skrev:Kanske fästa någon form av insektsnät eller liknande för att slippa det.
Det blockerar insuget!
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Anoden skrev: Jo jag vet att den är avsnorklad, och det hörs, men likväl sällan löv i luften framför mig, brukar mest vara de jag river upp när jag passerar i hög underljudsfart på Upplands småvägar...och de är alla bakom mig.
M@rtini skrev:
adrian_vg skrev:
Maciver skrev:Kanske fästa någon form av insektsnät eller liknande för att slippa det.
Det blockerar insuget!
Det gör löven också.
Jag har kört avsnorklat ganska längre men har aldrig fått in löv eller några större grejer som fåglar eller gamla damers Fido. Man skulle iofs le lite djävulskt om det började lukta bränd pudel ur avgasröret
Det enda som finns mellan friska luften och insugstrattarna är lite högtalarfrontskum och nedanför det ett grovmaskigt stålnät så Fido går nog kanske ändå inte igenom.
Hade tidigare en tanke att plocka bort alla onödiga lock och burkar och lägga högtalarfrontskumet direkt på bryggan som även tjänstgör som undre delen av luftburken. Det hade gått rent principiellt med en ombestyckning, men jag kom på att det skulle medföra att jag skulle kunna ha guldfiskar där nere efter första regnet så jag skrinlade den idén
Maciver skrev:Kanske fästa någon form av insektsnät eller liknande för att slippa det.
Det blockerar insuget!
Det gör löven också.
Lite mer underhåll bara.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Skaka ur luftburken tar max fem minuter inkl avmontering av tanken!
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!