Igen .. efter 100 mil .. lite onödigt tycker jag ..adrian_vg skrev:Byt nu. Borde bli bättre med ny olja. Min blev ju det iaf.Conseal skrev:Jag har ett nytt friläge mellan 2an och 3an ... kanske skulle bytt olja tidigare

Moderatorer: adrian_vg, Conseal
Igen .. efter 100 mil .. lite onödigt tycker jag ..adrian_vg skrev:Byt nu. Borde bli bättre med ny olja. Min blev ju det iaf.Conseal skrev:Jag har ett nytt friläge mellan 2an och 3an ... kanske skulle bytt olja tidigare
Jaha, tyckte du sa att du inte bytt på 1000mil.[/quote]adrian_vg skrev:Igen .. efter 100 mil .. lite onödigt tycker jag ..
Det lustiga är dock att jag aldrig hittar det annars (än mellan 1 & 2 givetvis)..? Bara mellan 5 & 6..?adrian_vg skrev:En distinkt stövel och rätt tajming koppling/gas/stövel är vad som gäller oavsett mc-märke och modell!
Det spelar ingen roll i det hänseèndet, för kuggarna har "Constant mesh" dvs dom är alltid i ingrepp med varandra. En "Undercutting" kanske kan hjälpa.Eller så är de kuggarna slitna?
Vet inte om det är så lyckat på hoj med våtkoppling.blacken skrev:en med silikon i, får allt att bli "halare" "slankigare" i mekaniken.
Som Blacken säger, kuggarna slits sällan på hojar, men klackarna kan slitas.blacken skrev:Det spelar ingen roll i det hänseèndet, för kuggarna har "Constant mesh" dvs dom är alltid i ingrepp med varandra. En "Undercutting" kanske kan hjälpa.Eller så är de kuggarna slitna?
Bra idéEn "Undercutting" kanske kan hjälpa.
"Hey Babe, take a walk on the wild side"Vet inte om det är så lyckat på hoj med våtkoppling.
Och? lite får man jobba för att något ska händatt nämna är att det innebär att klyva motorn (om man inte har kassettlåda, vilket VFR inte har).
Antagligen så har du fått alldeles för mycket fritid till övers på senare tid..Upptäckte just vilken jävla utläggning jag gjorde på "Racklig växellåda?"
Jodu, det varvar som fan, men inget händerblacken skrev:"Hey Babe, take a walk on the wild side"Vet inte om det är så lyckat på hoj med våtkoppling.
Fått? På senare tid? Det har jag haft ett tag nu. Jag kan ju fan inte ens köra hoj längre oavsett årstid. Men numera har jag däremot ett substitut till hojen. En liten elektrisk sak på tre hjul, bääähh!Antagligen så har du fått alldeles för mycket fritid till övers på senare tid..Upptäckte just vilken jävla utläggning jag gjorde på "Racklig växellåda?"
Aha, back to basic, mao...sak på tre hjul,
Mjaa, det är ju likadan växlingsmekanik då som nu, vad som kan hända är att själva "crick crack" mekanismen "tillåter" ett stopp mellan två fasta lägen i sin mekanik. antingen av att den är sliten, dålig olja (tjock, seg) eller att man inte pillar på spaken med adekvat kraft i dojjan, eller en kombo av tidigare nämnda orsaker.pentti01 skrev:Det lilla jag hann köra med min VFR upplevde jag inga växlingsproblem. Kanhända det beror på att jag är uppvuxen med 70-80 tals hojar ?
Har alltid varit bestämd på foten vid växling , liksom.
Tja, nåt i den stilenblacken skrev:Aha, back to basic, mao...sak på tre hjul,
Honda CB750 SOHC är en av få hojar som har en annan variant där mekanismen sitter på vänster sida av nån outgrundlig anledning, sen är det två axlar genom lådan istället för en, för trumman sitter fortfarande på höger sida. Överhuvudtaget är den en orgie av felbyggd motor. Fyra exempel till.blacken skrev:Mjaa, det är ju likadan växlingsmekanik då som nu, vad som kan hända är att själva "crick crack" mekanismen "tillåter" ett stopp mellan två fasta lägen i sin mekanik.pentti01 skrev:Det lilla jag hann köra med min VFR upplevde jag inga växlingsproblem. Kanhända det beror på att jag är uppvuxen med 70-80 tals hojar ?
Har alltid varit bestämd på foten vid växling , liksom.