Batteriladdning
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
Re: Batteriladdning
Ja jag såg det. Får slänga ett öga på zafiren också, tack för tipset.
Yamaha RD125 -79 91-93
Kawasaki GPz550 -81 93-99
Honda VFR800 V-tech -02 06-08
Yamaha XT660R -08 10-11
Honda VFR800FI -98 12-
Kawasaki GPz550 -81 93-99
Honda VFR800 V-tech -02 06-08
Yamaha XT660R -08 10-11
Honda VFR800FI -98 12-
Re: Batteriladdning
Slutade med att jag köpte den för 350. Tyckte det var ok eftersom det även ingick en sån där panel med laddningslampor och uttag. Tänkte jag skulle montera den i innerskärmen eller liknande för att kunna plugga in laddaren utifrån. Läste inte tillräckligt på kartongen och förstod först hemma att det var panelen med 3 meter kabel
så om någon har en båt eller husvagn med behov av en ctek panel så finns en här för billig peng 


Yamaha RD125 -79 91-93
Kawasaki GPz550 -81 93-99
Honda VFR800 V-tech -02 06-08
Yamaha XT660R -08 10-11
Honda VFR800FI -98 12-
Kawasaki GPz550 -81 93-99
Honda VFR800 V-tech -02 06-08
Yamaha XT660R -08 10-11
Honda VFR800FI -98 12-
- adrian_vg
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Re: Batteriladdning
Fixa gärna en bild på var du monterar "panelen". Är inte helt nöjd med placeringen på min där en sladd hänger vid höger förarforpinne.Rydh skrev:Slutade med att jag köpte den för 350. Tyckte det var ok eftersom det även ingick en sån där panel med laddningslampor och uttag. Tänkte jag skulle montera den i innerskärmen eller liknande för att kunna plugga in laddaren utifrån. Läste inte tillräckligt på kartongen och förstod först hemma att det var panelen med 3 meter kabelså om någon har en båt eller husvagn med behov av en ctek panel så finns en här för billig peng
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Re: Batteriladdning
Har inte du en "dongel", alltså en givare som inte är för panelinfästning?adrian_vg skrev: Fixa gärna en bild på var du monterar "panelen". Är inte helt nöjd med placeringen på min där en sladd hänger vid höger förarforpinne.
Min plan var att såga hål i innerskärmen vid bakhjulet och montera den där. Men med 3,5 meter kabel så får det vara.
Yamaha RD125 -79 91-93
Kawasaki GPz550 -81 93-99
Honda VFR800 V-tech -02 06-08
Yamaha XT660R -08 10-11
Honda VFR800FI -98 12-
Kawasaki GPz550 -81 93-99
Honda VFR800 V-tech -02 06-08
Yamaha XT660R -08 10-11
Honda VFR800FI -98 12-
- adrian_vg
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Re: Batteriladdning
Aha, du menade verkligen panel och inte dongel.Rydh skrev:Har inte du en "dongel", alltså en givare som inte är för panelinfästning?
Min plan var att såga hål i innerskärmen vid bakhjulet och montera den där. Men med 3,5 meter kabel så får det vara.
Men jo, jag har en dongel på svartviffern.

Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
- tersan
- Donator 2021
- Inlägg: 3240
- Blev medlem: tor jan 31, 2008 11:47
- Ort: Gullestad, Vikbolandet
- Kontakt:
Re: Batteriladdning
Det går inte att korta kablarna? Såvida inte CTEK specat nåt resistansvärde utifrån 3,5 meter förstås...
VFR750F -92, grön
Re: Batteriladdning
Ja det är ju omöjligt att veta. Annars bör det väl gå.tersan skrev:Det går inte att korta kablarna? Såvida inte CTEK specat nåt resistansvärde utifrån 3,5 meter förstås...
Yamaha RD125 -79 91-93
Kawasaki GPz550 -81 93-99
Honda VFR800 V-tech -02 06-08
Yamaha XT660R -08 10-11
Honda VFR800FI -98 12-
Kawasaki GPz550 -81 93-99
Honda VFR800 V-tech -02 06-08
Yamaha XT660R -08 10-11
Honda VFR800FI -98 12-
- adrian_vg
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Re: Batteriladdning
Precis vad de har. De rekommenderar inte att man kortar kabeln.tersan skrev:Såvida inte CTEK specat nåt resistansvärde utifrån 3,5 meter förstås...
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Re: Batteriladdning
adrian_vg skrev:Precis vad de har. De rekommenderar inte att man kortar kabeln.tersan skrev:Såvida inte CTEK specat nåt resistansvärde utifrån 3,5 meter förstås...
Bugger.
Yamaha RD125 -79 91-93
Kawasaki GPz550 -81 93-99
Honda VFR800 V-tech -02 06-08
Yamaha XT660R -08 10-11
Honda VFR800FI -98 12-
Kawasaki GPz550 -81 93-99
Honda VFR800 V-tech -02 06-08
Yamaha XT660R -08 10-11
Honda VFR800FI -98 12-
- tersan
- Donator 2021
- Inlägg: 3240
- Blev medlem: tor jan 31, 2008 11:47
- Ort: Gullestad, Vikbolandet
- Kontakt:
Re: Batteriladdning
+1.Rydh skrev:adrian_vg skrev:Precis vad de har. De rekommenderar inte att man kortar kabeln.tersan skrev:Såvida inte CTEK specat nåt resistansvärde utifrån 3,5 meter förstås...
Bugger.
Det är nu jag saknar mitt tidigare jobb i elektronikbranschen... det vara bara att knalla in till teknikerna/produktutvecklarna så fick man en smidig lösning på sina elfunderingar.
VFR750F -92, grön
Re: Batteriladdning
En fråga som kvarstår är varför föregående ägare, som också hade hoj, köpte en tremeters...
Yamaha RD125 -79 91-93
Kawasaki GPz550 -81 93-99
Honda VFR800 V-tech -02 06-08
Yamaha XT660R -08 10-11
Honda VFR800FI -98 12-
Kawasaki GPz550 -81 93-99
Honda VFR800 V-tech -02 06-08
Yamaha XT660R -08 10-11
Honda VFR800FI -98 12-
- Tommy Gsson
- Donator 2023
- Inlägg: 2175
- Blev medlem: fre aug 15, 2008 09:46
- Ort: Enköping
Re: Batteriladdning
Räcker ju för att montera den vid verkstadsbänkenRydh skrev:En fråga som kvarstår är varför föregående ägare, som också hade hoj, köpte en tremeters...

T.
Tommy
VFR800-00 GPR Sandys DJIII K&N / RCV213-S look.
VFR800-01 GPR Sandys DJIV PiperCross / Movistar look.
VTR1000SP1 SÅLD
VFR750F-88 Ferrita+Dynojet+ShindengenMosFetRegulator R.I.P
VFR800-00 GPR Sandys DJIII K&N / RCV213-S look.
VFR800-01 GPR Sandys DJIV PiperCross / Movistar look.
VTR1000SP1 SÅLD
VFR750F-88 Ferrita+Dynojet+ShindengenMosFetRegulator R.I.P
Re: Batteriladdning
Plockar upp den här tråden och undrar vilken spänning multimetern bör visa, på ett ungefär, när hojen är igång (halvljus av) och jag mäter mellan batteriets pluspol och en jordpunkt på ramen.tersan skrev:Jodå.. fast utan belastning kan du i princip bara avgöra om nån cell är död (och då behövs ett nytt batteri). Har du mindre än 12 volt kommer inte laddning att hjälpa så länge.Rydh skrev:Ok, så det säger inte ett skit att mäta på polerna med batteriet urtaget?
Yamaha RD125 -79 91-93
Kawasaki GPz550 -81 93-99
Honda VFR800 V-tech -02 06-08
Yamaha XT660R -08 10-11
Honda VFR800FI -98 12-
Kawasaki GPz550 -81 93-99
Honda VFR800 V-tech -02 06-08
Yamaha XT660R -08 10-11
Honda VFR800FI -98 12-
- jenshenrik
- Medlem
- Inlägg: 345
- Blev medlem: fre feb 12, 2010 20:26
- Ort: Odense, Danmark
- Kontakt:
Sv: Batteriladdning
5000 v/min 14,3 volt med halvljusRydh skrev:Plockar upp den här tråden och undrar vilken spänning multimetern bör visa, på ett ungefär, när hojen är igång (halvljus av) och jag mäter mellan batteriets pluspol och en jordpunkt på ramen.tersan skrev:Jodå.. fast utan belastning kan du i princip bara avgöra om nån cell är död (och då behövs ett nytt batteri). Har du mindre än 12 volt kommer inte laddning att hjälpa så länge.Rydh skrev:Ok, så det säger inte ett skit att mäta på polerna med batteriet urtaget?
