Donner skrev:adrian_vg skrev:Donner skrev:Dock tråkigare effektkurva då den drar jämt hela varvräknaren ut...
Styrka över hela registret är väl inte fel??
Jag vill minnas att svartviffern ylade på rätt bra när man kom över 6000 rpm!
Nej den är ju starkare men tråkigare då den är så jämn, sjunger dock fint på höga varvtal och bluddrar gott på låga

Det klart att det känns tråkigare när "sparken" blir mindre, men i gengäld kan man glädja sig över mer pulver över hela registret.
Vill man ha mycket "spark" så får man väl köpa nån gammal Sukiaki GSXR, en 2-taktare eller varför inte en Honda CX500 Turbo. Först händer ingenting, sen händer ingenting, sen kommer allt på en gång s.k. ketchupeffekt

Nackdelen med det är att man vid utgången av kurvor kan bli omkörd av sitt eget bakhjul
Donner skrev:men i tyskland/österrike tankar jag super + premium extra allt och då dricker den faktiskt mindre soppa jämfört med hemma fast jag har haft semesterpackningen på och körning i alperna.
Det är ett ganska känt faktum att tyskarna och kontinenten i allmänhet har bättre soppa än vi har här hemma. Fördelarna med det är lägre förbrukning, högre effekt och renare avgaser. Men nåt sånt hör man aldrig miljömupparna snacka om, lika lite som de snackar om vätgas. Men det beror väl som vanligt på att de har noll koll