VTEC O2 sensor swap

Skruva något på egen hand? Tips före - och efter.

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Tomas
Donator 2010
Inlägg: 131
Blev medlem: tis feb 19, 2008 10:48
Ort: Uppsala

#16 Inlägg av Tomas »

Jag har också testat att göra "starttricket" på min VTEC 02:a och den går (som alla andra också säger) mycket bättre på låga varv!

Det jag undrar över är om det finns några nackdelar med att göra så här? Högre soppaförbrukning t ex? Det kan man ju leva med, bara inte motorn tar skada på ngt sätt? Det enda jag har märkt är att tomgången blir lite högre men jag kanske bara inbillar mig.

Jaja, funderar även på att montera slip-on, delvis för ljudet såklart, men också för att jag hoppas att den ska gå lite jämnare. Hade en Yamaha FZ6 innan och den gick jämnare med slip-on monterat. Någon med erfarenhet som kan uttala sig?

Mvh Tomas

Användarvisningsbild
tjvfr800
Donator 2008
Inlägg: 196
Blev medlem: sön jul 22, 2007 18:50
Ort: Järfälla, Stockholm

#17 Inlägg av tjvfr800 »

Nej soppaförbrukningen blir svår att påverka, med en moddad vtec så hamnar förbrukningen på 0,64-0,71 lite beroende på hur man kör, helt enligt manualen.

Min erfarenhet av vtec'07 är att det enda som gör att man får en gämnare gång en standard är om man gör "Flapper mode + Pair valve mode" eller köper en PCIII + dynotest för att optimera motorn.

Flapper + Pair är helt gratis och PCIII "2-3.000:-" + dynotest "1 - ?.000:-"
VFR800FA71-07
Flapper valve mod guide: viewtopic.php?t=1004, PAIR valve mod guide: viewtopic.php?t=1021
RTG, Hugger, Fenda, Leo Vince, Arai "there is a difference"

Skriv svar