Jag har också testat att göra "starttricket" på min VTEC 02:a och den går (som alla andra också säger) mycket bättre på låga varv!
Det jag undrar över är om det finns några nackdelar med att göra så här? Högre soppaförbrukning t ex? Det kan man ju leva med, bara inte motorn tar skada på ngt sätt? Det enda jag har märkt är att tomgången blir lite högre men jag kanske bara inbillar mig.
Jaja, funderar även på att montera slip-on, delvis för ljudet såklart, men också för att jag hoppas att den ska gå lite jämnare. Hade en Yamaha FZ6 innan och den gick jämnare med slip-on monterat. Någon med erfarenhet som kan uttala sig?
Mvh Tomas
VTEC O2 sensor swap
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
Nej soppaförbrukningen blir svår att påverka, med en moddad vtec så hamnar förbrukningen på 0,64-0,71 lite beroende på hur man kör, helt enligt manualen.
Min erfarenhet av vtec'07 är att det enda som gör att man får en gämnare gång en standard är om man gör "Flapper mode + Pair valve mode" eller köper en PCIII + dynotest för att optimera motorn.
Flapper + Pair är helt gratis och PCIII "2-3.000:-" + dynotest "1 - ?.000:-"
Min erfarenhet av vtec'07 är att det enda som gör att man får en gämnare gång en standard är om man gör "Flapper mode + Pair valve mode" eller köper en PCIII + dynotest för att optimera motorn.
Flapper + Pair är helt gratis och PCIII "2-3.000:-" + dynotest "1 - ?.000:-"
VFR800FA71-07
Flapper valve mod guide: viewtopic.php?t=1004, PAIR valve mod guide: viewtopic.php?t=1021
RTG, Hugger, Fenda, Leo Vince, Arai "there is a difference"
Flapper valve mod guide: viewtopic.php?t=1004, PAIR valve mod guide: viewtopic.php?t=1021
RTG, Hugger, Fenda, Leo Vince, Arai "there is a difference"