Hel/Halvlyse

Skruva något på egen hand? Tips före - och efter.

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Palin
Medlem

Hel/Halvlyse

#1 Inlägg av Palin »

Råkade ut för en otäck grej när jag skulle ställa undan hojen i höstas. Lämnade stan för att köra ut till min farsa och hans garage, när gatlysena upphörde insåg jag att jag inte hade något ordentligt lyse. När jag kom fram upptäckte jag att det är glapp i omkopplaren för hel/halvlyse som bråkar. Någon annan som råkat ut för liknande? Kan man fixa själv?

Användarvisningsbild
Brother Wolf
Donator 2009

#2 Inlägg av Brother Wolf »

Nej, däremot att många bilar blinkar på mig i tron att jag kör
med hellyse på! 8)
He he he, för och nackdelar med att ha 4 lampor i nosen! :D

BW
VFR800 Röd Vtec 2007
------------------------------
Halvgalen människa i en helgalen värld!!

Användarvisningsbild
Fransson
Donator 2011

#3 Inlägg av Fransson »

Har detsamma på min får smörja den med 5:56 med jämna mellanrum
VFR.800.-00
RÖD
SÅKLART

Användarvisningsbild
Göingen
Donator 2021

Re: Hel/Halvlyse

#4 Inlägg av Göingen »

Palin skrev:Råkade ut för en otäck grej när jag skulle ställa undan hojen i höstas. Lämnade stan för att köra ut till min farsa och hans garage, när gatlysena upphörde insåg jag att jag inte hade något ordentligt lyse. När jag kom fram upptäckte jag att det är glapp i omkopplaren för hel/halvlyse som bråkar. Någon annan som råkat ut för liknande? Kan man fixa själv?
Borde gå att fixa själv. Förmodligen bara lite korrosion på plåtblecken inne i omkopplaren. Skruva försiktigt isär och putsa till bitarna så kommer det nog att funka igen.
Kör idag, i morgon har du kanske inte råd med soppan

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Kontakt:

Re: Hel/Halvlyse

#5 Inlägg av Tyrannosaurus »

Göingen skrev:
Palin skrev:Råkade ut för en otäck grej när jag skulle ställa undan hojen i höstas. Lämnade stan för att köra ut till min farsa och hans garage, när gatlysena upphörde insåg jag att jag inte hade något ordentligt lyse. När jag kom fram upptäckte jag att det är glapp i omkopplaren för hel/halvlyse som bråkar. Någon annan som råkat ut för liknande? Kan man fixa själv?
Borde gå att fixa själv. Förmodligen bara lite korrosion på plåtblecken inne i omkopplaren. Skruva försiktigt isär och putsa till bitarna så kommer det nog att funka igen.
Jag har samma problem. Hel-möte-switcha om-svart- (helvete! [skrämd smiley] klicka-klicka) -halv.

Av någon outgrundligt anledning händer det bara när man kör, aldrig i garaget när jag testar och inte heller vid besiktning.

Har haft isär men kontaktytorna är helt inplastade, går inte att göra ett skit mer än att försöka trycka i 5-56.
Börjar ledsna och funderar på att köpa en helt ny omkopplare. Gör jag det så ska jag bryta upp den gamla (med våld :twisted: ) och se hur det ser ut.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Skriv svar