Snälla säg att jag bara är lite för nojig

Moderatorer: adrian_vg, Conseal
Du är ett veritabelt ymnighetshorn av kunskap; smidigt det där med kortslutning och tvångskörning av fläkten!Tyrannosaurus skrev:Men den ser ut som en stor mässingsbult som det går en kontakt och två sladdar till. Om man kortsluter dessa sladdar med tändningen på så tvångskör man fläkten.
Det kan även vara bra att veta om man vill kunna köra fläkten manuellt. Det är bara att fixa en paralellkoppling från dessa två sladdar och leda dem till en strömbrytare som man sätter någonstans.
Fläkttermostaten är däremot lite svårare att kolla. Men har man en manuell brytare så behöver man inte få panik om man märker att mätaren tangerar rött utan att fläkten går, då är troligen fläkttermostaten dålig. Kan även vara oxid/skit och att kontakterna behöver rengöras.
Ett och annat har väl fastnat när jag läser Sabmag-forumet http://www.v4hondabbs.comadrian_vg skrev:Du är ett veritabelt ymnighetshorn av kunskap; smidigt det där med kortslutning och tvångskörning av fläkten!Tyrannosaurus skrev:Men den ser ut som en stor mässingsbult som det går en kontakt och två sladdar till. Om man kortsluter dessa sladdar med tändningen på så tvångskör man fläkten.
Det kan även vara bra att veta om man vill kunna köra fläkten manuellt. Det är bara att fixa en paralellkoppling från dessa två sladdar och leda dem till en strömbrytare som man sätter någonstans.
Fläkttermostaten är däremot lite svårare att kolla. Men har man en manuell brytare så behöver man inte få panik om man märker att mätaren tangerar rött utan att fläkten går, då är troligen fläkttermostaten dålig. Kan även vara oxid/skit och att kontakterna behöver rengöras.
Själv hade jag nog inte kommit på tanken...
Är klippet på riktigt...?Tyrannosaurus skrev:http://www.youtube.com/watch?v=fJuNgBkloFE
Det handlar nog inte om att vara dum, utan att inte ha koll på nånting. Skolsystemet i USA är väl inte världens bästa generellt sett.dman skrev:man blir ju mörkrädd! kan man vara så dum?
hehe dagens understatement? i en film av morgan spurlock (supersize me) var det flera (amerikaner) som trodde irak låg granne med usa.adrian_vg skrev:Det handlar nog inte om att vara dum, utan att inte ha koll på nånting. Skolsystemet i USA är väl inte världens bästa generellt sett.
Gravt off-topic, men närhelst jag talar med en amerikan på tex ett forum och säger att jag är från Sverige är jag mycket snabb med att understryka att med Sverige menar jag landet i norr, inte Schweiz, tänk blondiner, pingviner och isbjärnar på gatorna och inte choklad, gökur och alper. Detta tycks fastna hos de flesta...Tyrannosaurus skrev:Det var som när jag vid ett tillfälle snackade med en polare och av någon anledning kom in och nämde något om kungahuset.
- "Sweden has a king!!!???"
Hur går det med fläkten? har den blivit någe bättre nu när du fått reda på hur dumma amerikanerna ärHonda-aspirant skrev:Jag blev lite fundersam när jag i fredags var ute med hojen i Malmö för att köpa lite öl och ungersk korv. Inte minst för att det brann utav bara helvette ute i hamnen, utan för att i stadstrafik-tempo så upptäckte jag att nålen var millimetern från det röda när jag väl hittade till en lämplig parkeringsplats. Detta till trots så märkte jag inget vidare flås från fläkten, jag kunde faktiskt inte se att den snurrade över huvud taget. Så jag tänkte fråga innan jag börjar riva i hojen för att felsöka fläkten, hur pass varm brukar motorn bli enligt mätaren innan fläkten går igång på en 89:a?
Snälla säg att jag bara är lite för nojig, är ledig hela veckan och det ser ut att bli fint väder. Är hellre ute med hojen och kör än inne i garaget och meckar nu när jag "fixat" min koppling
.