motortemp?
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
motortemp?
Vad är normal arbetstemp på en 00 min ligger på allt mellan 50 till 75 grader beroende på yttertemp
- Conseal
- Administratör VFR-Forum
- Inlägg: 4433
- Blev medlem: tor mar 22, 2007 13:15
- Ort: S-tälje
- Kontakt:
Elias har rätt .. frågan skulle ställts i tidigare tråd .. dock har de utan digital mätare lätt att snöa in på den der satans visaren hela tidenelias skrev:http://www.vfr-forum.se/viewtopic.php?t=271
På avstånd är allt vackert
VFR800FA -02 ABS & BMW G650GS
Yamaha TT350 *såld*
VTR1000F -03 *inbytt*
VFR800FI -99 *krashad*
VT750C2 -04 *såld*
Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.
VFR800FA -02 ABS & BMW G650GS
Yamaha TT350 *såld*
VTR1000F -03 *inbytt*
VFR800FI -99 *krashad*
VT750C2 -04 *såld*
Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.
- Conseal
- Administratör VFR-Forum
- Inlägg: 4433
- Blev medlem: tor mar 22, 2007 13:15
- Ort: S-tälje
- Kontakt:
För att hålla sig till ämnet så beter sig min 99a som diVid beskriver.
75-85 på motorvägen och mellan 85 & 103 när man kommer in i tätbebyggt. på ett ungefär.
Under 70 ligger den aldig under körning efter den blivit varm .. inte ens i um .. 110 med 7 grader i luften (tempsänkning pga farten inte medräknad).
75-85 på motorvägen och mellan 85 & 103 när man kommer in i tätbebyggt. på ett ungefär.
Under 70 ligger den aldig under körning efter den blivit varm .. inte ens i um .. 110 med 7 grader i luften (tempsänkning pga farten inte medräknad).
På avstånd är allt vackert
VFR800FA -02 ABS & BMW G650GS
Yamaha TT350 *såld*
VTR1000F -03 *inbytt*
VFR800FI -99 *krashad*
VT750C2 -04 *såld*
Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.
VFR800FA -02 ABS & BMW G650GS
Yamaha TT350 *såld*
VTR1000F -03 *inbytt*
VFR800FI -99 *krashad*
VT750C2 -04 *såld*
Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.
Kan det vara så att vi kommit på en liten VFR-sjuka?
Frans 73 har/hade uppenbart en termostat som hängt sig i öppet läge, jag har också råkat ut för det.
Tyvärr är det en ganska jobbig process att byta termostat. Själva termostatbytet är i sig inte så märkligt, men fy f-n vad den sitter illa till. Man måste riva bort luftburk och spjällhusmodulen (eller vad det kallas) för att komma åt.
Frans 73 har/hade uppenbart en termostat som hängt sig i öppet läge, jag har också råkat ut för det.
Tyvärr är det en ganska jobbig process att byta termostat. Själva termostatbytet är i sig inte så märkligt, men fy f-n vad den sitter illa till. Man måste riva bort luftburk och spjällhusmodulen (eller vad det kallas) för att komma åt.
- Conseal
- Administratör VFR-Forum
- Inlägg: 4433
- Blev medlem: tor mar 22, 2007 13:15
- Ort: S-tälje
- Kontakt:
Kan vara så .. eller så är det ett av exemplaren som körts för lite och haft för dålig blandning på kylarvätskan vilket skapar korrosion.Göingen skrev:Kan det vara så att vi kommit på en liten VFR-sjuka?
Då är det inte en sjukdom såsom laddregulatorn ...
På avstånd är allt vackert
VFR800FA -02 ABS & BMW G650GS
Yamaha TT350 *såld*
VTR1000F -03 *inbytt*
VFR800FI -99 *krashad*
VT750C2 -04 *såld*
Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.
VFR800FA -02 ABS & BMW G650GS
Yamaha TT350 *såld*
VTR1000F -03 *inbytt*
VFR800FI -99 *krashad*
VT750C2 -04 *såld*
Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.
Måste komma in o tala om att min motortemp har höjts något sedan jag ställde frågan numera har jag en arbetstempratur på 70-72 grader vid normal landsvägskörning Kan faktiskt vara så att den var lite körd då den bara gått 1980 mil när jag köpte den har själv kört 11-1200
mil sedan dess och tempen har höjts sakta men säkert sedan dess
mil sedan dess och tempen har höjts sakta men säkert sedan dess
Var inte oroliga mina vänner, gamla hojar går svalare pga. att man höjt arbetstempem medvetet från alla tillverkare för att få bättre förbränning och därigenom kunna klara dom hårdare avgaskraven som inte fanns förr, jag kan ju nämna att jämförelsevis skiljer det 1 liter i kylarvolym på en -98:a Blackbird till en -07:a, när förändringen kom vet jag inte men så är det.
Min temp varierar från ca 80-105 beroende på körsätt.
Min temp varierar från ca 80-105 beroende på körsätt.
VFR'en tyvärr såld.