Det gäller däck som har olika gummiblandningar, med hårdare i mitten och mjukare på sidorna. Själv har jag kört med Michelin pilot power och det mer touringinspererande michelin pilot road 2. Det senaste har rullat drygt tusen mil, dock har det nackdelen att bli lite för varm vid bankörning.
Så vad finns det mer... hur funkar andra märken som Dunlop, metzeler med flera? Jag funderar ifall gräset är grönare utanför michelinvärlden. Vad har ni för erfarenheter och synpunkter
Ska man våga släppa Michelinsargen är frågan ...
Senast redigerad av Mister den mån jun 06, 2011 21:38, redigerad totalt 1 gånger.
Har funderat på Dunlop men eftersom jag bara skall byta bak denna gången så blir det Michelin PR3 för min del. Annars hade jag nog kikat lite åt dunlophållet. Du får komma med en utvärdering sen vad du tycker om dom.
Har ett sånt fram på svartviffern. Den blev mer trögstyrd efter bytet. Kommer antagligen att byta tillbaka till Michelin när det är dags för bytet. Kanske nya PR3.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Har ett sånt fram på svartviffern. Den blev mer trögstyrd efter bytet. Kommer antagligen att byta tillbaka till Michelin när det är dags för bytet. Kanske nya PR3.
För bra grepp? Du får väl träna upp dina itarmar Eller annan profil?
T.
[quote="Tommy Gsson"För bra grepp? Du får väl träna upp dina itarmar Eller annan profil?[/quote]
Eller kanske lite annan lägre tvärsnittsprofil än motsvarande Michelin? 8*)
Mina it-armar är det inget fel på. Rensade ut källarserverrummet på jobbet förra veckan. Slängde ett halvt ton skrot. Hah!
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!