Startproblem VFR800-1999
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
Startproblem VFR800-1999
Hej!
Hojjen (VFR 800 FI-99) startar inte det är precis som att batteriet är dåligt,den orkar inte dra runt.men när jag kollar batteriet så är det ca:12,5 V på den ? har även kollat så att den laddar när hojjen är igång ca: 14 V. Har bytt laddregulatorn och batteriet är bytt i höstas. blir tokig
Hojjen (VFR 800 FI-99) startar inte det är precis som att batteriet är dåligt,den orkar inte dra runt.men när jag kollar batteriet så är det ca:12,5 V på den ? har även kollat så att den laddar när hojjen är igång ca: 14 V. Har bytt laddregulatorn och batteriet är bytt i höstas. blir tokig
Re: Start problem
Kolla anslutningarna till batteriet, både + och -, båda ändarna. Dålig kontakt vid batteriet är vanligt som gör att du får e det ett spänningsfall i hela systemet när du trycker på starten. Förutsätter att du gett batteriet en omgång med laddaren.
Kör idag, i morgon har du kanske inte råd med soppan
Re: Start problem
Har slipat på polerna men misstänker kanske jordfel ? får väl kolla alla kablar
Re: Start problem
Nu testade jag att mäta batteriet vit uppstart och då gick den ner till 3-4 V kan det vara batteriet som är kass då ? det är ju nytt sedan i höstas ?
Re: Start problem
Ladda upp och testa.
Köpte också ett nytt batteri förra året, biltema. När jag hade hojen inne på service klagade de på att den var svårstartad. När jag fick tillbaka den statade den hur bra som. Men efter ett par veckor, utan laddning dock, skulle jag starta den. "Kirrade" hur lätt som helst och tände till, men dog. Och sen var det lögn i helvete att starta den. "Kirrade" bra men startade inte. På med laddaren och smällde i billaddning. Efter en stunds laddning hoppade härket igång och stannade igång. Får se hur batteriet håller, kanske blir ett Yausa batteri istället.
Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk
Köpte också ett nytt batteri förra året, biltema. När jag hade hojen inne på service klagade de på att den var svårstartad. När jag fick tillbaka den statade den hur bra som. Men efter ett par veckor, utan laddning dock, skulle jag starta den. "Kirrade" hur lätt som helst och tände till, men dog. Och sen var det lögn i helvete att starta den. "Kirrade" bra men startade inte. På med laddaren och smällde i billaddning. Efter en stunds laddning hoppade härket igång och stannade igång. Får se hur batteriet håller, kanske blir ett Yausa batteri istället.
Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk
Re: Start problem
Men går volten ner till ca:4 V vid starten? men när jag mäter efteråt så är den uppe i ca:12 igen ? kan det vara batteriet som är skrot eller är det jord fel ? har även kollat +/- polerna och ramjorden.
- Tommy Gsson
- Donator 2023
- Inlägg: 2158
- Blev medlem: fre aug 15, 2008 09:46
- Ort: Enköping
Re: Start problem
Om du har 4v på det nyladdade batteriet vid startförsök så är det kasst, prova med startkablar från ett annat batteri startar hojen då är det garanterat kasst. Om den fortfarande inte funkar har du troligtvis fel på startmotor / startmotorkoppling, inte troligt om det funkade när du ställde av den.
T.
T.
Tommy
VFR800-00 GPR Sandys DJIII K&N / RCV213-S look.
VFR800-01 GPR Sandys DJIV PiperCross / Movistar look.
VTR1000SP1 SÅLD
VFR750F-88 Ferrita+Dynojet+ShindengenMosFetRegulator R.I.P
VFR800-00 GPR Sandys DJIII K&N / RCV213-S look.
VFR800-01 GPR Sandys DJIV PiperCross / Movistar look.
VTR1000SP1 SÅLD
VFR750F-88 Ferrita+Dynojet+ShindengenMosFetRegulator R.I.P
Re: Start problem
oki Tackar för det får prova med att köpa ett nytt batteri då. och det var inga problem med hojen när jag ställde in den:
Mvh
Lasse
Mvh
Lasse
Re: Startproblem VFR800-1999
det var batteriet