Donner skrev:Nu är vi på Simonhof och tar en stor ÖlEn del regn idag men det får man ta. Imorgon så blir det nog Grossglockner. Bilden är från Stelviopasset i Italien som vi besteg igår
Nice!
Roliga vägar, ser jag.
/Råttis
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
Donner skrev:Nu är vi på Simonhof och tar en stor ÖlEn del regn idag men det får man ta. Imorgon så blir det nog Grossglockner. Bilden är från Stelviopasset i Italien som vi besteg igår
Jag är ganska avis på er just nu...Donner skrev:Nu är vi på Simonhof och tar en stor ÖlEn del regn idag men det får man ta. Imorgon så blir det nog Grossglockner. Bilden är från Stelviopasset i Italien som vi besteg igår
Mmm... and you should be... vi har haft det sjukt skönt.adrian_vg skrev:Jag är ganska avis på er just nu...Donner skrev:Nu är vi på Simonhof och tar en stor ÖlEn del regn idag men det får man ta. Imorgon så blir det nog Grossglockner. Bilden är från Stelviopasset i Italien som vi besteg igår
Finns en plats kvar inne, skynda dig!Ajax skrev: Är du säker på att du inte ska med till VFR-träffen nu på fredag ändå?!
Har inte råd. Var tvungen att panikköpa ett nytt skinnställ...HondaHasse skrev:Finns en plats kvar inne, skynda dig!Ajax skrev: Är du säker på att du inte ska med till VFR-träffen nu på fredag ändå?!
Vad var det för fel på det gamla? Har du klotat sönder det?adrian_vg skrev:Har inte råd. Var tvungen att panikköpa ett nytt skinnställ...HondaHasse skrev:Finns en plats kvar inne, skynda dig!Ajax skrev:Är du säker på att du inte ska med till VFR-träffen nu på fredag ändå?!
Trasiga karborreband, trasig dragare, infärgningen utsliten, trasiga flärpar vid handlederna, sömmarna mellan textil- och skinnpartierna halvtrasiga. Räcker det? Ganska besviken på Lindstrands. Har gått och trott i många decennier att svenskt skinn är bra och av bra kvalitet.Tyrannosaurus skrev:Vad var det för fel på det gamla? Har du klotat sönder det?
Ajdå, låter inte bra. Men frågan är om Lindstrands, Halvarsson, Jofama m.fl. fortfarande är svenskt. Jag tror faktiskt inte det, utan det är nog "Made in Korea" eller nåt sånt.adrian_vg skrev:Trasiga karborreband, trasig dragare, infärgningen utsliten, trasiga flärpar vid handlederna, sömmarna mellan textil- och skinnpartierna halvtrasiga. Räcker det? Ganska besviken på Lindstrands. Har gått och trott i många decennier att svenskt skinn är bra och av bra kvalitet.Tyrannosaurus skrev:Vad var det för fel på det gamla? Har du klotat sönder det?
Får ta kontakt med dem under vintern tror jag.
Klart de görs i Kina, det är väl enda stället som är billigt nog. Märket som sådant är fortfarande svenskt. Jag tror du har rätt, de svenska skinnen var bättre förr. Det eviga jagandet efter billigare tillverkning och större vinster har resulterat i krapp kvalitet.Tyrannosaurus skrev:Ajdå, låter inte bra. Men frågan är om Lindstrands, Halvarsson, Jofama m.fl. fortfarande är svenskt. Jag tror faktiskt inte det, utan det är nog "Made in Korea" eller nåt sånt.
Halvarssons gamla ställ verkar dock hålla bättre, som jämförelse har mitt finska Sinisalo-ställ hållt i över 20 år. Det är slitet och daskigt men helt, har bara fått byta ett par dragskor.
Sant men det var jäkligt skönt att ta tåget kan jag säga. Skön kväll på tåget i gott sällskap och sen komma ner utvilad på morgonen efter var värt hur mycket som helst. Såg inte många HD på tåget kan jag sägatwowheeltours skrev:Hej!
Om jag åker från Nora, norr om Örebro tidigt tex en lördagsmorgon så ser jag alperna på måndag runt lunchtid. Autobahn på en VFR känns som en mycket trevlig dag i livet. Ställer man en VFR på tåget får den stå tillsamman med en massa HD, synd tycker jag....
Bra spinnoff, så varför låsaadrian_vg skrev:Ska vi ha kvar trådnamnet eller starta en ny och låsa denna?
Därför jag frågar.Mister skrev:Bra spinnoff, så varför låsa