Är det någon som vet det smidigaste sättet att ta över hojen till USA för att köra runt där,
(vill verkligen köra Tail of the Dragon).

http://www.tailofthedragon.com/
Ha en trevlig avslutning på 2008,
och en underbar början på 2009!

BW
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
Ett tips kan vara att kolla med SMC. Dom ordnar en resa med egen hoj till Staterna varje år (är själv lite sugen). Men man är utan hoj nästan en månad mitt under säsong om den ska gå på båtfrakt. Flygfrakt går fortare, men kostar därefter också.Brother Wolf skrev:Hej allihopa!
Är det någon som vet det smidigaste sättet att ta över hojen till USA för att köra runt där,
(vill verkligen köra Tail of the Dragon).![]()
http://www.tailofthedragon.com/
Ha en trevlig avslutning på 2008,
och en underbar början på 2009!
Ska man inom Europa så kan man ta biltåget från Hamburg http://www.autozug.de . Det är inte ens speciellt dyrt.Trineo skrev:Inte samma ställe men min kusin skall ner till Spanien och köra lite bana i februari och kommer då skicka ned hojjarna med båt (fraktfirma) och sen flyger han själv ned i lagom tid till de anländer, kanske vore något att göra likadant...?
Jobbigt om fraktfartyget sjunker bara.
Men det är bara ringa DHL/TNT/FEDEX och fråga vad det skulle kosta.
Det är sant, men för kussen som skall ha med 5 hojjar på 4 man blir det svårt.Tyrannosaurus skrev:Ska man inom Europa så kan man ta biltåget från Hamburg http://www.autozug.de . Det är inte ens speciellt dyrt.
Vem fan vill ställa sin ögonsten på något sånt här?vfr800 skrev:vaffan har ni inte sett ice road truckers på tv 4?? bara att kroka på ett släp innan isen smälter och åka själv
skämt åsido jag tror att det blir svindyrt att som privatperson skicka med Dhl,eller dyligt har du ingen som jobbar på ett större företag och kan få låna deras kundnummer för att skicka hojjen med?
hmm snackade just med en kille som skickade en europa pall på ca 250 kg full med speedwaydelar(motorer ram och sånt).
han skickade till san diego från göteborg med nån firma som hette nordic com eller nåt sånt Tel:031 7222600 eller 031 722 2666 kostade tydligen 6500 inklusive moms via holland och på containerfartyg.
man var tydligen tvungen att garantera att inga oljor eller brännbara vätskor fanns med,och det tog ungefär 6 veckor antar att det beror på när skeppet seglar,prova med dom troligtvis blir det dyrare men det kanske går att montera isär lite och regla med trä och spännband i en pall?