För mig/oss tog det iofs ganska lång tid, men det berodde inte på vägarna utan på två kärringar som skulle stanna och röka (eller vad fan dom nu gjorde) varannan mil eller nåt
Min kompis Hans från Dalarna är hojreseledare sen många år, nu även åt SMC, har en regel som han inte ger avkal, nämligen 1 bensträcka på 5 minuter varje timma; då blir man aldrig tröt.
"VFR800i(98-01) - one of the very best bikes ever built by anyone" English Bike Magazine, March 2006.
Jag anser att det finns en del ordningsregler som alla för allas trivsel skall följa under de stunder det inte åks hoj.
Det är egentligen sunt förnuft men alla kan behöva en påminnelse.
1. Det är förbjudet att hålla sitt goda humör för sig själv. Dela genast med er.
2. Hosta och nys inte i askfaten.
3. Klädsel är nödvändig om damer skall närvara.
4. Det blir aldrig trevligare än när du gör ner dig.
5. Undvik trängsel under bordet, kryp till höger.
6. I tveksamma fall anses mörker råda.
7. Vänligen, förtär inte mer än du med våld kan tvinga i dig.
8. UTGÅTT P.G.A CENSUR
9. Alla höga kanter är inte trösklar, det kan vara en fönsterkarm.
10. Var vänlig och skriv upp din adress innan träffen börjar, så att vi vet vart du ska sändas om du mot slutet får svårt att själv reda ut det.
Bensträckare brukar jag ta i samband med tankning = var 20-25 mil (försöker unvika att köra tanken torr, har gjort det ett par gånger = jobbigt).
En annan anledning till att stanna kan vara om man behöver kolla kartan (alla har inte GPS och sånt fusk )
Behöver man sträcka ben utöver det så kan det göras under färd medels fotfladdring eller upp och stå. Det senare rekommenderas kanske inte i farter över 90-100. Personligen anser jag att 80 är rätt lagom i det läget
Svenssönerna brukar iofs titta rätt förvånat, speciellt om man kör om dom i den körställningen
F.ö. är det bara att hålla med elias... Rökning sker bäst i Amsterdam. Man är väl ingen böckling heller.
Ojojoj....jag vill oxå med den helgen passar finfint...fast jag åker ner o hem samma dag (tråkmåns..mmm,ja vet)......... är det någon från Värmland/Örebro...som vill ha påhäng???
Lillan skrev:Ojojoj....jag vill oxå med den helgen passar finfint...fast jag åker ner o hem samma dag (tråkmåns..mmm,ja vet)......... är det någon från Värmland/Örebro...som vill ha påhäng???
//Lillan
Ja, häng på! Jag har tänkt att åka.
It's a tour, not a race... but don't get in my way while I'm touring!!
Lillan skrev:Ojojoj....jag vill oxå med den helgen passar finfint...fast jag åker ner o hem samma dag (tråkmåns..mmm,ja vet)......... är det någon från Värmland/Örebro...som vill ha påhäng???
Om vi 08:or åker på andra sidan Vättern kan du sluta upp vid Karlsborg (där jag tidigare trodde jag hade sett dig, med det var en annan tjej på NC30) eller nåt och få sällis iaf på nervägen.
Fan det kan bli både V12, V16, V20, V24 eller varför inte V65 hehehe
//Lillan
Ja, häng på! Jag har tänkt att åka.
Lätt!! Vi bor ju nästan grannar juh ..kan ju mötas upp i Askersund eller annat lämpligt ställe.....
diVid skrev:Hur många som åker från/via Stockholm? Ska vi träffas? Åka i grupp har jag aldrig gjort... Vi hinner väl beställa skinnvästar med Vfr-forum.se på?!
Ser ut som jag kan hänga på så vi blir väl några st i alla fall.