HondaHasse skrev:Jag har bara kört på mineral eller delsyntet, vågar inte testa med helsyntet.
Har alltid haft Biltemas helsynt i svartviffern. Vi har samma vifferngeneration. Inga problem.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Helsyntet. Ju dyrare desto bättre för min raring ... (för priset speglar väl kvalitén......)
Castrol GPS och slir har jag fått på en tidigare ägd Yamaha. Jag vet flera som har fått kopplingsslir med denna olja, dock har alla varit yamaha av ngn anledning.
Mister skrev:Helsyntet. Ju dyrare desto bättre för min raring ... (för priset speglar väl kvalitén......)
Öppna inte den asken...
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Själv har jag Motuls delsyntetsolja (tror den heter 5100?)
Har inte haft några problem under mina 2 somrar med viffern och både motor o koppling fungerar hur bra som helst
HondaHasse skrev:Jag har bara kört på mineral eller delsyntet, vågar inte testa med helsyntet.
Har alltid haft Biltemas helsynt i svartviffern. Vi har samma vifferngeneration. Inga problem.
Då provar jag den vid nästa byte!!
De som haft problem på det danska forumet har varit mest rc24 hojar, klibbar och slirar med syntet, oljebyte till mineral, problemet borta.
Jag har letat efter trådarna men inte hittat dem, kan la legat i det gamla forumet så de är borta
VFR 800 Fi -99 GUL
Honda NSC 110 -16 Svart
Monark elcykel ljusblå
Ängelholm, Skåne, Sweden
HondaHasse skrev:Jag har bara kört på mineral eller delsyntet, vågar inte testa med helsyntet.
Har alltid haft Biltemas helsynt i svartviffern. Vi har samma vifferngeneration. Inga problem.
Då provar jag den vid nästa byte!!
De som haft problem på det danska forumet har varit mest rc24 hojar, klibbar och slirar med syntet, oljebyte till mineral, problemet borta.
Jag har letat efter trådarna men inte hittat dem, kan la legat i det gamla forumet så de är borta
För säkerhets skull; jag talar alltså om Biltemas mc-helsynt, inget annat. 8*)
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
adrian_vg skrev:
För säkerhets skull; jag talar alltså om Biltemas mc-helsynt, inget annat. 8*)
Fattar!
Bra!
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Har tack vare kampanjpris haft gps i flera olika hojar, har även haft kopplingsslir. Otur? Taskig karma eller kanske det faktum att det finns många trådar om gps + kopplingsslir. Kanske skulle ta en tur till 24mx och köpa motul olja till bra pris, synd att det är så jäkla kasst att köra i sthlm bara
Tack för alla svar, pratade med Honda mc i Göteborg, dom häller i delsyntetisk olja i all sina vfr av 99 år modell!!
Sedan en annan fråga, svarta eller vita blinker till en vfr, finns det att få tag i sverige? finns i Tyskland men dom vill ju ha 820 kr med frakt. Sjukt dyrt
örjan skrev:Sedan en annan fråga, svarta eller vita blinker till en vfr, finns det att få tag i sverige? finns i Tyskland men dom vill ju ha 820 kr med frakt. Sjukt dyrt
Ta det i en annan tråd, eller kolla hellre på "vita blinker-trådarna" som redan finns på forumet!
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Har provat både syntet (Q8 Superbike) och mineral (ej Biltema).
Min 02:a går fint på syntet, med fruns 96:a släppte kopplingen vid 7000rpm.
I med mineral så var problemet borta.
Med en äldre hoj kan det bli för slirigt med modern syntetolja!
Det är inte synteten som gör att det slirar, det är tillsatserna. Om helsyntet från en leverantör ger slir, betyder det inte att alla helsynteter gör det. Byt leverantör.
Jag har Biltema helsyntet i lill-Hondan, och hade den även i min förra 929, funkade hur fint som helst.