Hel/Halvlyse
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
Hel/Halvlyse
Råkade ut för en otäck grej när jag skulle ställa undan hojen i höstas. Lämnade stan för att köra ut till min farsa och hans garage, när gatlysena upphörde insåg jag att jag inte hade något ordentligt lyse. När jag kom fram upptäckte jag att det är glapp i omkopplaren för hel/halvlyse som bråkar. Någon annan som råkat ut för liknande? Kan man fixa själv?
- Brother Wolf
- Donator 2009
Re: Hel/Halvlyse
Borde gå att fixa själv. Förmodligen bara lite korrosion på plåtblecken inne i omkopplaren. Skruva försiktigt isär och putsa till bitarna så kommer det nog att funka igen.Palin skrev:Råkade ut för en otäck grej när jag skulle ställa undan hojen i höstas. Lämnade stan för att köra ut till min farsa och hans garage, när gatlysena upphörde insåg jag att jag inte hade något ordentligt lyse. När jag kom fram upptäckte jag att det är glapp i omkopplaren för hel/halvlyse som bråkar. Någon annan som råkat ut för liknande? Kan man fixa själv?
Kör idag, i morgon har du kanske inte råd med soppan
- Tyrannosaurus
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Kontakt:
Re: Hel/Halvlyse
Jag har samma problem. Hel-möte-switcha om-svart- (helvete! [skrämd smiley] klicka-klicka) -halv.Göingen skrev:Borde gå att fixa själv. Förmodligen bara lite korrosion på plåtblecken inne i omkopplaren. Skruva försiktigt isär och putsa till bitarna så kommer det nog att funka igen.Palin skrev:Råkade ut för en otäck grej när jag skulle ställa undan hojen i höstas. Lämnade stan för att köra ut till min farsa och hans garage, när gatlysena upphörde insåg jag att jag inte hade något ordentligt lyse. När jag kom fram upptäckte jag att det är glapp i omkopplaren för hel/halvlyse som bråkar. Någon annan som råkat ut för liknande? Kan man fixa själv?
Av någon outgrundligt anledning händer det bara när man kör, aldrig i garaget när jag testar och inte heller vid besiktning.
Har haft isär men kontaktytorna är helt inplastade, går inte att göra ett skit mer än att försöka trycka i 5-56.
Börjar ledsna och funderar på att köpa en helt ny omkopplare. Gör jag det så ska jag bryta upp den gamla (med våld

Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal