Svingen är snygg men kedjespännaren är hämtad från en 80-talshoj. WTF liksom?!
Det här är snyggt:
gsg5exg1.5yn_776x439.jpg (228.42 KiB) Visad 5530 gånger
Och förstås den på enkelsvingsviffrarna!
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Bara jag som inte förstår mig på det här? Varför i hela friden montera ett så stort, och i mitt tycke klumpigt motorpaket i en hoj?
Fast lite imponerad är jag att den ändå inte väger mer än vad den gör. Vet inte om eller hur mycket de kollat på en VFR-motor, men om de gjort det varför har de inte kollat in 1200 motorn för att se hur det går att hålla nere storleken på motorn? Sen tycker jag inte heller att 200 hk är mycket att skryta med på nästan 2,5 liter slagvolym.
HONDA VFR 1200 FDA -12
Tidigare hojar
HONDA VFR 1200 FDA -10
HONDA CBR 1100 XX -06
YAMAHA YZF 1000 R -01
YAMAHA YZF 1000 R -00
YAMAHA FZR 1000 -88
YAMAHA TZR 125 -90
M@rtini skrev:Bara jag som inte förstår mig på det här? Varför i hela friden montera ett så stort, och i mitt tycke klumpigt motorpaket i en hoj?
1. För att det går!
2. För att amerikanska samlare är av åsikten att "you can't beat cubes".
3. För att en sexcylindrig motor är <trumvirvel> sexig!
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!