VFR-lös....

Här snackar vi allmänt MC.
Vilken är bäst? 750:n, 800:an eller 1200:an? Kanske rent av 400:an?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Alming
Donator 2007

VFR-lös....

#1 Inlägg av Alming »

Tjo!
Igår var dagen då jag blev utan VFR...

Det kom upp en kille från Hultsfred till GBG och köpte den. Lite billigare än jag tänkt mig, men jag är inte den som är den, och visste ju vilken hoj jag skulle ha istället...

Vad ska jag ha istället?

Ja, redan samma dag, så bar det ner till Olofström, ca 32mil med släp, titta på en Yamaha TT 350 -90 som sedan följde med mig hem.
Fick med både orginalsystem (satt på) och "Vampire" helsystem.
Monterade detta idag, och förväntade mig inget annat än pimpig brötig placebo effekt, men det var en otrolig skillnad. Från att vara en trött 350, som man får rycka upp på bakhjulet, så var det bara att gasa lite, så oouila den... mycket praktiskt.

Ser fram emot att senare i mitt liv, när jag har råd med försäkringen för flera roliga mc, kunna skaffa mig en VFR 800 Fi, och fortsätta köra enduro ändå.
Nu får jag slita ett tag på grus och skog, samt använda min gamla CB 400 på gata.

Jag håller mig nog uppdaterad här ändå, och spammar lite i spamtråden!

Höres!
Johan, Honda VFR RC24 -89
*såld 2007 till småland*
http://alming.fotopic.net

Användarvisningsbild
elias
Donator 2008

#2 Inlägg av elias »

Pengar, pengar... eviga gisslet. Man skulle göra en Lisbeth Salander!

Vore tråkigt om du försvann från forumet, men du finns väl att hitta på SH annars. Men jag tror du faller tillbaka på en landsvägsMC snart.. kanske kolla på Blackbird med mig senare? :)
Bild

Användarvisningsbild
Alming
Donator 2007

#3 Inlägg av Alming »

VFR-forum är ´ju för bövelen min 3:e hobby efter fästmö och hoj! (i kronoligosk ordning)

Ja, visst kommer det bli en LV hoj igen så småningom. Som sagt, pengar pengar pengar.

Får se när dock, funderar lite vagt på att studera mekatronik ingenjör inom 1-2 år, så jag kanske kommer ur metall-träsket.
Så blir det så lär det dröja ett tag, men kanske med bättre förutsättningar till LV-hoj?

En blackbird kan ju va kul!
Johan, Honda VFR RC24 -89
*såld 2007 till småland*
http://alming.fotopic.net

Användarvisningsbild
elias
Donator 2008

#4 Inlägg av elias »

Ja fy fasen.. en annan funderar på plugg med.. då är det svårt (svårare) att ha råd med hoj... :(
Bild

Användarvisningsbild
simpa
Donator 2007
Kontakt:

#5 Inlägg av simpa »

Ja... Själv har jag flera gånger lagt ner mina pluggarplaner.. Känns som ett för stort steg på nåt vis.

Själv ska jag nog åka och kolla på en Speed Triple i helgen. Hoppas att det är vad jag letar efter!
Alla har vält!
Förklaring: viewtopic.php?p=965#965

Har:
Bandit 1200 -97

Hade:
VFR 750 -95
Suzuki SV650s -99
Honda Transalp 600 -94

Skriv svar