PC-V har jag hittat på lite olika ställen dock är problemet att man får modda för att få på den på en 01:a och jag letar efter svar på vad som behövs göras. Till VFR finns den bara till 2009 och nyare, köper man en sån lär den inte vara bolt-on om man säger så
Grenröret ja....ser ut som om flödet lär bli som man önskar
Esben Hansen från danska VFR-klubben skulle montera den där bakdämparen, säkert inga dåliga grejor tror jag. Alternativ till Öhlins och dom har även fjädrar till gaffeln.
När det gäller dämpare kan jag varmt rekomendera 929 dämparen, det blev en helt ny hoj. Längtar till jag får plocka upp den på bana och verkligen pressa den.
stefan skrev:När det gäller dämpare kan jag varmt rekomendera 929 dämparen, det blev en helt ny hoj. Längtar till jag får plocka upp den på bana och verkligen pressa den.
//S
Ja jag har sett din tråd där, får kolla på det som ett alternativ.
Donner skrev:PC-V har jag hittat på lite olika ställen dock är problemet att man får modda för att få på den på en 01:a och jag letar efter svar på vad som behövs göras. Till VFR finns den bara till 2009 och nyare, köper man en sån lär den inte vara bolt-on om man säger så
Hmmm, sanning med modifikation.
PC5 fungerar till i vart fall alla vtec från 06 och fram. De har likadan kontakt allihop.
Sen står det på Power Commanders hemsida att det är från -09.
Donner skrev:PC-V har jag hittat på lite olika ställen dock är problemet att man får modda för att få på den på en 01:a och jag letar efter svar på vad som behövs göras. Till VFR finns den bara till 2009 och nyare, köper man en sån lär den inte vara bolt-on om man säger så
Hmmm, sanning med modifikation.
PC5 fungerar till i vart fall alla vtec från 06 och fram. De har likadan kontakt allihop.
Sen står det på Power Commanders hemsida att det är från -09.
Hittade i USA via G-ssons länk med retrofit-kit, då får man en annan kontakt så det passar. Superbra tyckte jag och mailade dom, ja dom skickar inte utanför Nordamerika så det är bara att leta vidare.
Knepoknåpade ihopa ett par eliminatorer idag. Hade motstånd hemma från http://www.lawicel-shop.se.
330ohm 0,6w metalfilm1%
Stack in ändarna i flatstift från rchobbyn. En bit skummaterial som ger stadga innan jag krympslangade över det hela. Hoppas det lirar.
Bilagor
hemgjord o2eliminator.jpg (31.15 KiB) Visad 10193 gånger
vroom skrev:Knepoknåpade ihopa ett par eliminatorer idag. Hade motstånd hemma från http://www.lawicel-shop.se.
330ohm 0,6w metalfilm1%
Stack in ändarna i flatstift från rchobbyn. En bit skummaterial som ger stadga innan jag krympslangade över det hela. Hoppas det lirar.
Funkade på svartviffern!
Mina motstånd var från Clas Ohlson.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
blacken skrev:Det borde ju gå att modifiera ett "Trionic 5" sprut till en hoj, kan tyckas..
Jag snackade sprut till VF med Honda V4-gurun i Staterna, Dave Dodge för ett antal år sen (har inget med bilmärket Dodge att göra). Han menade att det kan vara svårt att få till ett eftermarknadssprut p.g.a. V4:ns ojämna tändpulser.
Det var bara en allmän tanke. En fråga bara, är inte O2-sensor detsamma som det som på bilar kallas luftmängdmätare och som brukar bestå av en tunn volframtråd i insuget.
Tyrannosaurus skrev:
En fråga bara, är inte O2-sensor detsamma som det som på bilar kallas luftmängdmätare och som brukar bestå av en tunn volframtråd i insuget.
Nej, det är i avgasröret du mäter, är en smalbandslambda.
T.