Provkörning efter Dynojetmontage

Här snackar vi allmänt MC.
Vilken är bäst? 750:n, 800:an eller 1200:an? Kanske rent av 400:an?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
fbkforever
Donator 2010
Inlägg: 129
Blev medlem: mån sep 24, 2007 19:55
Ort: Uddevalla

#31 Inlägg av fbkforever »

Varför finns aldrig det man skall ha hemma? Får vänta en vecka på nya munstycken :( Beställde 122. Tänkte köpa en ny packning till motorkåpan på höger sida också eftersom jag skall byta rullar och fjädrar i startkopplingen. Den hade de inte hemma heller :( Lim till handtagen hade de iallafall hemma. :)

Jag är ju en sån idiot, :roll: jag har ju en Japanskimporterad vfr och inte en europeisk. :shock: inte konstigt att det inte funkar. Men jag mailade med dynojet och de trodde det bara skulle vara att byta munstyckena.
VFR750F-90 såld!

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

#32 Inlägg av Tyrannosaurus »

fbkforever skrev:Jag är ju en sån idiot, :roll: jag har ju en Japanskimporterad vfr och inte en europeisk. :shock: inte konstigt att det inte funkar. Men jag mailade med dynojet och de trodde det bara skulle vara att byta munstyckena.
Jag tvivlar fortfarande på att det ska vara så stor skillnad på munstyckena på Europa- och USA-modellen.
Jag fattar inte vad som skulle motivera det? Öppnare avgassystem? Öppnare luftfilter? Andra förgasare?

Att CA-modellen har andra grejer vet jag, men där har dom helt andra krav. Iofs vet jag också att VF1100C -83 som är tillverkad i Japan har andra gasare som kräver större munstycken än de senare som går under beteckningen V65 Magna och är tillverkade i Staterna, Ohio.
Frågan är om dom har gjort något liknande på VFR?

På storMagnan (1100C) har det hur som helst medfört att 83-förgasare har blivit hårdvaluta för dom som vill trimma lite eftersom dom tydligen flödar bättre.
Vill man trimma mycket räcker det inte med ett Dynojet för 1000 spänn, utan då är det Kehin Downdraft för $1500 Dollar som gäller 8) :o
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#33 Inlägg av adrian_vg »

Tyrannosaurus skrev:Vill man trimma mycket räcker det inte med ett Dynojet för 1000 spänn, utan då är det Kehin Downdraft för $1500 Dollar som gäller 8) :o
Ser mäktigt ut!
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Karlsson
Donator 2011
Inlägg: 525
Blev medlem: fre jun 29, 2007 17:31
Ort: Vintrosa

#34 Inlägg av Karlsson »

Vilka porrbilder!! :cdrewl
It's a tour, not a race... but don't get in my way while I'm touring!!

Användarvisningsbild
fbkforever
Donator 2010
Inlägg: 129
Blev medlem: mån sep 24, 2007 19:55
Ort: Uddevalla

#35 Inlägg av fbkforever »

Bytte till 122 munstycken idag. Ingen större skillnad förutom att jag fick några avgassmällar när jag varvade den i friläget :(
VFR750F-90 såld!

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

#36 Inlägg av Tyrannosaurus »

fbkforever skrev:Bytte till 122 munstycken idag. Ingen större skillnad förutom att jag fick några avgassmällar när jag varvade den i friläget :(
Skumt! :?
Allt är ju enligt dig rätt grejer och enligt Dynojet är det bara munstyckena som skiljer mellan USA- och Europa-modellen och nu har du alltså testat båda varianterna med ungefär samma resultat.

Avgassmällarna kan tyda på tjuvluft eller någon/några, trasiga membran eller väldigt mager blandning, så ingen hårdgasning innan du har kollat mer? Hur gick den föresten innan du satte i Dynojettet? Var den originalbestyckad innan du började? Börjar nästan fundera på om någon tidigare ägare har varit i och grottat, borrat nålmunstyckena eller nåt :?

Om inget annat hjälper så återstår bara att sätta upp den i bänk.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
fbkforever
Donator 2010
Inlägg: 129
Blev medlem: mån sep 24, 2007 19:55
Ort: Uddevalla

#37 Inlägg av fbkforever »

Jag har ju en japanimport så det är ju inte rätt grejer, men enligt Dynojet så borde det "bara" vara att byta munstyckena. funderar på att börja testa att flytta nålarna lite.
VFR750F-90 såld!

Användarvisningsbild
fbkforever
Donator 2010
Inlägg: 129
Blev medlem: mån sep 24, 2007 19:55
Ort: Uddevalla

#38 Inlägg av fbkforever »

Äntligen går den som den skall! :D :D :D Höjde nålarna ett hack. Den går bättre än den gjorde förut också :D Fy fan va gött det känns!!! Haft isär grejerna hundra gånger känns det som. Tack för alla tips, speciellt Tyrannosaurus!
VFR750F-90 såld!

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#39 Inlägg av adrian_vg »

fbkforever skrev:Äntligen går den som den skall! :D :D :D Höjde nålarna ett hack. Den går bättre än den gjorde förut också :D Fy fan va gött det känns!!! Haft isär grejerna hundra gånger känns det som. Tack för alla tips, speciellt Tyrannosaurus!
Grattis!! Äntligen ut och köra! :lol:
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
fbkforever
Donator 2010
Inlägg: 129
Blev medlem: mån sep 24, 2007 19:55
Ort: Uddevalla

#40 Inlägg av fbkforever »

adrian_vg skrev:
fbkforever skrev:Äntligen går den som den skall! :D :D :D Höjde nålarna ett hack. Den går bättre än den gjorde förut också :D Fy fan va gött det känns!!! Haft isär grejerna hundra gånger känns det som. Tack för alla tips, speciellt Tyrannosaurus!
Grattis!! Äntligen ut och köra! :lol:
Nu skall den tvättas och sen ut och köra hela dan :D :D :D
VFR750F-90 såld!

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

#41 Inlägg av Tyrannosaurus »

fbkforever skrev:
adrian_vg skrev:
fbkforever skrev:Äntligen går den som den skall! :D :D :D Höjde nålarna ett hack. Den går bättre än den gjorde förut också :D Fy fan va gött det känns!!! Haft isär grejerna hundra gånger känns det som. Tack för alla tips, speciellt Tyrannosaurus!
Grattis!! Äntligen ut och köra! :lol:
Nu skall den tvättas och sen ut och köra hela dan :D :D :D
Grattis! Äntligen! :D
Kan ändå rekommendera att köra den en vända i bänk. En enkel körning utan meck brukar kosta ca. 600 spänn och då får du svart på vitt hur den går och om det behövs lite finjustering.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
fbkforever
Donator 2010
Inlägg: 129
Blev medlem: mån sep 24, 2007 19:55
Ort: Uddevalla

#42 Inlägg av fbkforever »

Går hur bra som helst :D Bättre acc och högre toppfart. Körde om en civilbil när jag testade toppfarten :shock:
VFR750F-90 såld!

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#43 Inlägg av adrian_vg »

fbkforever skrev:Går hur bra som helst :D Bättre acc och högre toppfart. Körde om en civilbil när jag testade toppfarten :shock:
:shock: Böter??
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
fbkforever
Donator 2010
Inlägg: 129
Blev medlem: mån sep 24, 2007 19:55
Ort: Uddevalla

#44 Inlägg av fbkforever »

adrian_vg skrev:
fbkforever skrev:Går hur bra som helst :D Bättre acc och högre toppfart. Körde om en civilbil när jag testade toppfarten :shock:
:shock: Böter??
Nej! De tyckte nog inte det var någon ide att följa efter när jag körde såpass fort :twisted:
VFR750F-90 såld!

Användarvisningsbild
Göingen
Donator 2021
Inlägg: 792
Blev medlem: tis mar 13, 2007 19:24
Ort: Immeln

#45 Inlägg av Göingen »

fbkforever skrev:
adrian_vg skrev:
fbkforever skrev:Går hur bra som helst :D Bättre acc och högre toppfart. Körde om en civilbil när jag testade toppfarten :shock:
:shock: Böter??
Nej! De tyckte nog inte det var någon ide att följa efter när jag körde såpass fort :twisted:
Så investeringen har redan gett avkastning?
Kör idag, i morgon har du kanske inte råd med soppan

Skriv svar