Varför finns aldrig det man skall ha hemma? Får vänta en vecka på nya munstycken Beställde 122. Tänkte köpa en ny packning till motorkåpan på höger sida också eftersom jag skall byta rullar och fjädrar i startkopplingen. Den hade de inte hemma heller Lim till handtagen hade de iallafall hemma.
Jag är ju en sån idiot, jag har ju en Japanskimporterad vfr och inte en europeisk. inte konstigt att det inte funkar. Men jag mailade med dynojet och de trodde det bara skulle vara att byta munstyckena.
fbkforever skrev:Jag är ju en sån idiot, jag har ju en Japanskimporterad vfr och inte en europeisk. inte konstigt att det inte funkar. Men jag mailade med dynojet och de trodde det bara skulle vara att byta munstyckena.
Jag tvivlar fortfarande på att det ska vara så stor skillnad på munstyckena på Europa- och USA-modellen.
Jag fattar inte vad som skulle motivera det? Öppnare avgassystem? Öppnare luftfilter? Andra förgasare?
Att CA-modellen har andra grejer vet jag, men där har dom helt andra krav. Iofs vet jag också att VF1100C -83 som är tillverkad i Japan har andra gasare som kräver större munstycken än de senare som går under beteckningen V65 Magna och är tillverkade i Staterna, Ohio.
Frågan är om dom har gjort något liknande på VFR?
På storMagnan (1100C) har det hur som helst medfört att 83-förgasare har blivit hårdvaluta för dom som vill trimma lite eftersom dom tydligen flödar bättre.
Vill man trimma mycket räcker det inte med ett Dynojet för 1000 spänn, utan då är det Kehin Downdraft för $1500 Dollar som gäller
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
fbkforever skrev:Bytte till 122 munstycken idag. Ingen större skillnad förutom att jag fick några avgassmällar när jag varvade den i friläget
Skumt!
Allt är ju enligt dig rätt grejer och enligt Dynojet är det bara munstyckena som skiljer mellan USA- och Europa-modellen och nu har du alltså testat båda varianterna med ungefär samma resultat.
Avgassmällarna kan tyda på tjuvluft eller någon/några, trasiga membran eller väldigt mager blandning, så ingen hårdgasning innan du har kollat mer? Hur gick den föresten innan du satte i Dynojettet? Var den originalbestyckad innan du började? Börjar nästan fundera på om någon tidigare ägare har varit i och grottat, borrat nålmunstyckena eller nåt
Om inget annat hjälper så återstår bara att sätta upp den i bänk.
Jag har ju en japanimport så det är ju inte rätt grejer, men enligt Dynojet så borde det "bara" vara att byta munstyckena. funderar på att börja testa att flytta nålarna lite.
Äntligen går den som den skall! Höjde nålarna ett hack. Den går bättre än den gjorde förut också Fy fan va gött det känns!!! Haft isär grejerna hundra gånger känns det som. Tack för alla tips, speciellt Tyrannosaurus!
fbkforever skrev:Äntligen går den som den skall! Höjde nålarna ett hack. Den går bättre än den gjorde förut också Fy fan va gött det känns!!! Haft isär grejerna hundra gånger känns det som. Tack för alla tips, speciellt Tyrannosaurus!
Grattis!! Äntligen ut och köra!
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
fbkforever skrev:Äntligen går den som den skall! Höjde nålarna ett hack. Den går bättre än den gjorde förut också Fy fan va gött det känns!!! Haft isär grejerna hundra gånger känns det som. Tack för alla tips, speciellt Tyrannosaurus!
fbkforever skrev:Äntligen går den som den skall! Höjde nålarna ett hack. Den går bättre än den gjorde förut också Fy fan va gött det känns!!! Haft isär grejerna hundra gånger känns det som. Tack för alla tips, speciellt Tyrannosaurus!
Grattis!! Äntligen ut och köra!
Nu skall den tvättas och sen ut och köra hela dan
Grattis! Äntligen!
Kan ändå rekommendera att köra den en vända i bänk. En enkel körning utan meck brukar kosta ca. 600 spänn och då får du svart på vitt hur den går och om det behövs lite finjustering.
fbkforever skrev:Går hur bra som helst Bättre acc och högre toppfart. Körde om en civilbil när jag testade toppfarten
Böter??
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!