Det var jättekul och jag ska köra upp i maj har vi bestämt!!!!
Nästa gång ska vi bara öva inför uppkörningen, så snart har jag lappen om allt går som jag tänkt

Hur går det för er andra som inte har kortet än?
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
Korrigering ... Nu får du öka lite EFTERSOM du ska med till Grännajeppes skrev:Nu får du öka lite om du ska med till Gränna
Gör inte som jag gjorde dagen då jag skulle köra upp. Tränade lite slalom och garagevändningar innan kontrollanten kom och mitt i en garagevändning så fick jag stopp, satt ner foten i backen o mitt knä vek sig så hojen la sig på sidanSilverbitch skrev: Ni får gärna komma med tips på vad man ska tänka på inför uppkörningen.
Kul, hoppas på en tid innan GrännaSilverbitch skrev:Kom precis hem från en lagom tur på ca 10 mil...underbart.
Måste ju säga att efter att ha kört trafikskolans hmm...Yamaha till min älskade Viffer så känns det faktiskt ändå lättare att köra min... det enda som är lättare på trafikskolans hoj är att jag når ner till marken![]()
Ska köra igen på måndag och öva järnet på att krypköra vilket jag har lite svårt för...inte lika kul att åka sakta![]()
Vet inte om jag skrev det men jag kör upp i maj, men har inte bestämt datum än. Trafikskolan hade fasta tider varje vecka fram till semestern så man behövde ju inte vänta på det iaf.
Skulle ju vart kul om man fick en tid innan Gränna, annars får jag övningsköra helt enkelt.
Ni får gärna komma med tips på vad man ska tänka på inför uppkörningen.
Hej ja eftersom jag har haft mitt kort mindre än ett år så minns jag min uppkörning hyffsat.Silverbitch skrev: Ni får gärna komma med tips på vad man ska tänka på inför uppkörningen.
Precis, ge inte upp om du sätter ner foten i lågfarten, jag satte ner foten en gång men såg då till att krypa extra sakta tillbaka och han nämnde inte ens min miss, så bara för att man gör en liten miss är det absolut inte kört!Donner skrev: Skulle man göra ett misstag som att sätta ner foten eller välta en kon så ge inte upp för det, kör du resten av banan prickfritt så blir du godkänd ändå, dom tittar på helheten.