Nu har jag en liten bit avklippt plastslang som jag trär över nyckeln till låset. När jag låst framhjulet flyttar jag plastbiten till VFR startnyckeln. Tanken är att när jag måste ta bort plastbiten för att kunna starta, då komma ihåg att ta bort låset...
Adrian_vg - Våldsam färd mot fnatt!
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
Re: Adrian_vg - Lång dags färd mot fnatt
Jag gjorde samma sak på min gamla hoj. Den hade riktigt tjocka skivor, så dom klarade sig. Slet dock sönder hastighetsmätarvajern.
Nu har jag en liten bit avklippt plastslang som jag trär över nyckeln till låset. När jag låst framhjulet flyttar jag plastbiten till VFR startnyckeln. Tanken är att när jag måste ta bort plastbiten för att kunna starta, då komma ihåg att ta bort låset...
Nu har jag en liten bit avklippt plastslang som jag trär över nyckeln till låset. När jag låst framhjulet flyttar jag plastbiten till VFR startnyckeln. Tanken är att när jag måste ta bort plastbiten för att kunna starta, då komma ihåg att ta bort låset...
VFR800 -99
CB750F -82
CB750F -82
Re: Sv: Adrian_vg - Lång dags färd mot fnatt
Ååhh, vad jag älskar såna här enkla lösningarDavid skrev: Nu har jag en liten bit avklippt plastslang som jag trär över nyckeln till låset. När jag låst framhjulet flyttar jag plastbiten till VFR startnyckeln. Tanken är att när jag måste ta bort plastbiten för att kunna starta, då komma ihåg att ta bort låset...
Tack för tipset!
Never ride faster than your guardian angel can fly
- adrian_vg
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Re: Adrian_vg - Lång dags färd mot fnatt
Sant, men det är också väldigt tungt och stort.andreas skrev:Ett Abus Detecto 8000 kostar några kronor men man glömmer det inte i skivan.
Sänker acceleration med fler tiondelar säkert!
Ah, ytterligare en grej att glömma bort omedelbart!David skrev:Nu har jag en liten bit avklippt plastslang som jag trär över nyckeln till låset. När jag låst framhjulet flyttar jag plastbiten till VFR startnyckeln. Tanken är att när jag måste ta bort plastbiten för att kunna starta, då komma ihåg att ta bort låset...
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
- adrian_vg
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Re: Adrian_vg - Lång dags färd mot fnatt
Förresten så verkar Turbo-Andersson, som mappade min viffer sent i höstas, ha bränt ut en hel del av ljuddämparstoppningen under fullgaskörningarna för viffern låter betydligt argare nu.
Man får hoppas att bilprovningen också gillar ljudet av en elak V4.
Man får hoppas att bilprovningen också gillar ljudet av en elak V4.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
- tersan
- Donator 2021
- Inlägg: 3240
- Blev medlem: tor jan 31, 2008 11:47
- Ort: Gullestad, Vikbolandet
- Kontakt:
Re: Adrian_vg - Lång dags färd mot fnatt
De gillar Viffer-ljud! De gånger jag besiktat har de i alla fall inte sagt nåt om ljudnivån. En fördel med att ha originalutseende!adrian_vg skrev:Man får hoppas att bilprovningen också gillar ljudet av en elak V4.
VFR750F -92, grön
Re: Adrian_vg - Lång dags färd mot fnatt
Var på Bilprovningen idag med mina LeoVince Carbon UTAN DB-killers, killen sa inget, han log lite när han körde iväg.adrian_vg skrev:Förresten så verkar Turbo-Andersson, som mappade min viffer sent i höstas, måste ha bränt ut en del av ljuddämparstoppningen under fullgaskörningarna för viffern låter betydligt argare nu.![]()
Man får hoppas att bilprovningen också gillar ljudet av en elak V4.
Re: Adrian_vg - Lång dags färd mot fnatt
Hepp!
Mciver var det här i Eslöv??
/Råttis
Mciver var det här i Eslöv??
/Råttis
- adrian_vg
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Re: Adrian_vg - Lång dags färd mot fnatt
Mina likriktar/voltregulatorproblem verkar ha löst sig iom monteringen av Rick's Heavy Duty-manick. Känns ganska bra att trots att Ctek-dongeln blinkar gult så startar hojen utan problem och att batteriet laddas trots den korta milslånga vägen till jobbet.
Kåpbiten vid regulatorn blir dock mycket varm även efter korta turer. Kanske dags för en kåpmoddning och skära ut ett snyggt scoop liknande det som sitter på sidokåpan på VFR 94-97?
Kåpbiten vid regulatorn blir dock mycket varm även efter korta turer. Kanske dags för en kåpmoddning och skära ut ett snyggt scoop liknande det som sitter på sidokåpan på VFR 94-97?
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
- tersan
- Donator 2021
- Inlägg: 3240
- Blev medlem: tor jan 31, 2008 11:47
- Ort: Gullestad, Vikbolandet
- Kontakt:
Re: Adrian_vg - Lång dags färd mot fnatt
Eller en extra fläkt? Var det inte nån som provat med en liten datorfläkt?adrian_vg skrev:Kåpbiten vid regulatorn blir dock mycket varm även efter korta turer. Kanske dags för en kåpmoddning och skära ut ett snyggt scoop liknande det som sitter på sidokåpan på VFR 94-97?
VFR750F -92, grön
- Tommy Gsson
- Donator 2023
- Inlägg: 2176
- Blev medlem: fre aug 15, 2008 09:46
- Ort: Enköping
Re: Adrian_vg - Lång dags färd mot fnatt
Tjatar väl på om mosfet regulatorn, den blir inte ens fingervarm. = inga värmeproblem.adrian_vg skrev:Mina likriktar/voltregulatorproblem verkar ha löst sig iom monteringen av Rick's Heavy Duty-manick. Känns ganska bra att trots att Ctek-dongeln blinkar gult så startar hojen utan problem och att batteriet laddas trots den korta milslånga vägen till jobbet.
Kåpbiten vid regulatorn blir dock mycket varm även efter korta turer. Kanske dags för en kåpmoddning och skära ut ett snyggt scoop liknande det som sitter på sidokåpan på VFR 94-97?
T.
Tommy
VFR800-00 GPR Sandys DJIII K&N / RCV213-S look.
VFR800-01 GPR Sandys DJIV PiperCross / Movistar look.
VTR1000SP1 SÅLD
VFR750F-88 Ferrita+Dynojet+ShindengenMosFetRegulator R.I.P
VFR800-00 GPR Sandys DJIII K&N / RCV213-S look.
VFR800-01 GPR Sandys DJIV PiperCross / Movistar look.
VTR1000SP1 SÅLD
VFR750F-88 Ferrita+Dynojet+ShindengenMosFetRegulator R.I.P
- adrian_vg
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Re: Adrian_vg - Lång dags färd mot fnatt
Om du bygger en åt mig, köper jag den!Tommy Gsson skrev:Tjatar väl på om mosfet regulatorn, den blir inte ens fingervarm. = inga värmeproblem.![]()
Rick-regulatorn är en bra-att-ha-i-reserv-grej isf. Eller sälja.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
- Tommy Gsson
- Donator 2023
- Inlägg: 2176
- Blev medlem: fre aug 15, 2008 09:46
- Ort: Enköping
Re: Adrian_vg - Lång dags färd mot fnatt
http://www.ebay.co.uk/itm/SHINDENGEN-MO ... 58a3c15b45
Jag monterar den åt dig, däremot kan jag inte bygga den åt dig!
T.
Jag monterar den åt dig, däremot kan jag inte bygga den åt dig!
T.
Tommy
VFR800-00 GPR Sandys DJIII K&N / RCV213-S look.
VFR800-01 GPR Sandys DJIV PiperCross / Movistar look.
VTR1000SP1 SÅLD
VFR750F-88 Ferrita+Dynojet+ShindengenMosFetRegulator R.I.P
VFR800-00 GPR Sandys DJIII K&N / RCV213-S look.
VFR800-01 GPR Sandys DJIV PiperCross / Movistar look.
VTR1000SP1 SÅLD
VFR750F-88 Ferrita+Dynojet+ShindengenMosFetRegulator R.I.P
- adrian_vg
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Re: Adrian_vg - Lång dags färd mot fnatt
Ska se vad jag kan göra. Tack!Tommy Gsson skrev:http://www.ebay.co.uk/itm/SHINDENGEN-MO ... 58a3c15b45
Jag monterar den åt dig, däremot kan jag inte bygga den åt dig!![]()
T.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
- adrian_vg
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Re: Adrian_vg - Lång dags färd mot fnatt
Var det en sån du hade?Tommy Gsson skrev:http://www.ebay.co.uk/itm/SHINDENGEN-MO ... 58a3c15b45
Jag monterar den åt dig, däremot kan jag inte bygga den åt dig!![]()
T.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
- Tommy Gsson
- Donator 2023
- Inlägg: 2176
- Blev medlem: fre aug 15, 2008 09:46
- Ort: Enköping
Re: Adrian_vg - Lång dags färd mot fnatt
Ja och nej, den är uppgraderad. Jag hade 0012.
T.
T.
Tommy
VFR800-00 GPR Sandys DJIII K&N / RCV213-S look.
VFR800-01 GPR Sandys DJIV PiperCross / Movistar look.
VTR1000SP1 SÅLD
VFR750F-88 Ferrita+Dynojet+ShindengenMosFetRegulator R.I.P
VFR800-00 GPR Sandys DJIII K&N / RCV213-S look.
VFR800-01 GPR Sandys DJIV PiperCross / Movistar look.
VTR1000SP1 SÅLD
VFR750F-88 Ferrita+Dynojet+ShindengenMosFetRegulator R.I.P
