VFR800, RVF750 turbo mm

Bygger du om din hoj utöver det normala mekandet kan du dela med dig här.

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
DevilsChild
Medlem
Inlägg: 90
Blev medlem: tor aug 11, 2011 20:50
Ort: Åkersberga

Re: VFR800, RVF750 turbo mm

#31 Inlägg av DevilsChild »

Ser trångt ut, hade själv nog fått ångest om jag skulle börja rota i det där. :wink:

Användarvisningsbild
wargen
Donator 2013
Inlägg: 452
Blev medlem: tis maj 01, 2012 06:18

Re: VFR800, RVF750 turbo mm

#32 Inlägg av wargen »

Började så smått och montera alla kåpor igen efter omlackning och framflyttning av hela kåpsetet 2 cm, grymt trångt med HRC airscope för dubbla insprut men behöver ha in luften till intercoolern, dekalmannen har gjort bra jobb.
P1030114.JPG
P1030114.JPG (120.87 KiB) Visad 9430 gånger
P1030116.JPG
P1030116.JPG (99.4 KiB) Visad 9430 gånger

Användarvisningsbild
Tommy Gsson
Donator 2023
Inlägg: 2141
Blev medlem: fre aug 15, 2008 09:46
Ort: Enköping

Re: VFR800, RVF750 turbo mm

#33 Inlägg av Tommy Gsson »

wargen skrev:Började så smått och montera alla kåpor igen efter omlackning och framflyttning av hela kåpsetet 2 cm, grymt trångt med HRC airscope för dubbla insprut men behöver ha in luften till intercoolern, dekalmannen har gjort bra jobb.
Nice.
Gillar även ditt mekarbord, genialt i all sin enkelhet.
Tommy.
Tommy
VFR800-00 GPR Sandys DJIII K&N / RCV213-S look.
VFR800-01 GPR Sandys DJIV PiperCross / Movistar look.
VTR1000SP1 SÅLD
VFR750F-88 Ferrita+Dynojet+ShindengenMosFetRegulator R.I.P

Användarvisningsbild
wargen
Donator 2013
Inlägg: 452
Blev medlem: tis maj 01, 2012 06:18

Re: VFR800, RVF750 turbo mm

#34 Inlägg av wargen »

Haha visst är det ett enkelt mekarbord!! gjorde underredet i aluprofil(mitt första alusvetsjobb för att lära mig hur aluminium funkar när man svetsar) Min kamrat har ockuperat lyften med sin vfr86 så vad gör man inte....

Användarvisningsbild
wargen
Donator 2013
Inlägg: 452
Blev medlem: tis maj 01, 2012 06:18

Re: VFR800, RVF750 turbo mm

#35 Inlägg av wargen »

Fick i dag hop Tractioncontrolen med abs:en och skall försöka bli färdig till Lelle veckan,,går åt mycket datakraft när man håller på ....
P1030132.JPG
P1030132.JPG (110.54 KiB) Visad 9399 gånger

Användarvisningsbild
wargen
Donator 2013
Inlägg: 452
Blev medlem: tis maj 01, 2012 06:18

Re: VFR800, RVF750 turbo mm

#36 Inlägg av wargen »

idag passerade jag 200 hk ´195 kg,,,, grymt 1,1 kg laddtryck

Användarvisningsbild
tersan
Donator 2021
Inlägg: 3239
Blev medlem: tor jan 31, 2008 11:47
Ort: Gullestad, Vikbolandet
Kontakt:

Re: VFR800, RVF750 turbo mm

#37 Inlägg av tersan »

:tummenupp
VFR750F -92, grön

Användarvisningsbild
Tommy Gsson
Donator 2023
Inlägg: 2141
Blev medlem: fre aug 15, 2008 09:46
Ort: Enköping

Re: VFR800, RVF750 turbo mm

#38 Inlägg av Tommy Gsson »

tersan skrev::tummenupp
+1
T.
Tommy
VFR800-00 GPR Sandys DJIII K&N / RCV213-S look.
VFR800-01 GPR Sandys DJIV PiperCross / Movistar look.
VTR1000SP1 SÅLD
VFR750F-88 Ferrita+Dynojet+ShindengenMosFetRegulator R.I.P

Användarvisningsbild
wargen
Donator 2013
Inlägg: 452
Blev medlem: tis maj 01, 2012 06:18

Re: VFR800, RVF750 turbo mm

#39 Inlägg av wargen »

Mappade i dag om hela insprutningen och hade problem med Vtec och turbo laddningen. hadde vtec inställt på 5000 varv och när vtecen kickade in så tappade jag effekt och hade svårt att få motorn till att gå jämt. trodde det berodde på stiften men köpte honda orginal stift 1340 kr för 4 st..ahhhhh på Ebay 340 kr men hade inte tid att vänta. men det visade sig att kammar och insug mm passar bäst att lägga vtec på 6850 varv och nu kickar turbon in vid 5000 rpm och när vtec lägger in så kommer framhjulet fint på 3:e vxäxeln men tyvärr orkar inte kopplingen med vridmomentet på 4:an men effekten närmar sig 250 i motorn vid 1.2 kg laddtryck och leverantören trodde att kopplingen skulle hålla för 250hk, tror att jag skall föröka landa på 0,8 kg laddtryck torde ge 160 pigga bakhjulshästar (ca190-200motorhästar) men den var kul att få prova....bifogar en bild på det färdiga bygget och turbon ligger fint under sadeln gå inte att se den !!!
P1030300-1.jpg
P1030300-1.jpg (77.24 KiB) Visad 9316 gånger

Användarvisningsbild
Donner
Donator 2017
Donator 2017
Inlägg: 3228
Blev medlem: mån aug 27, 2007 17:34
Ort: Landskrona

Re: VFR800, RVF750 turbo mm

#40 Inlägg av Donner »

Ja jäklar :D :tummenupp
_______________________________________
VFR 800FI-01 "Movistar edition" *SÅLD*
CBF1000A brukshojen *SÅLD*
Kör husbil numera

Användarvisningsbild
HondaHasse
Donator 2018
Donator 2018
Inlägg: 2245
Blev medlem: lör feb 02, 2008 20:10
Ort: Ängelholm
Kontakt:

Re: VFR800, RVF750 turbo mm

#41 Inlägg av HondaHasse »

wargen skrev:Skall försöka boka in VFR träffen enl önskemål(om jag inte sprängt motorn innan :oops: )
Nu vill vi ju se och höra detta fantastiska bygge irl! När får jag in din anmälan???? :)

VFR 800 Fi -99 GUL
Honda NSC 110 -16 Svart
Monark elcykel ljusblå
Ängelholm, Skåne, Sweden

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: VFR800, RVF750 turbo mm

#42 Inlägg av adrian_vg »

wargen skrev:Mappade i dag om hela insprutningen och hade problem med Vtec och turbo laddningen. hadde vtec inställt på 5000 varv och när vtecen kickade in så tappade jag effekt och hade svårt att få motorn till att gå jämt. trodde det berodde på stiften men köpte honda orginal stift 1340 kr för 4 st..ahhhhh på Ebay 340 kr men hade inte tid att vänta. men det visade sig att kammar och insug mm passar bäst att lägga vtec på 6850 varv och nu kickar turbon in vid 5000 rpm och när vtec lägger in så kommer framhjulet fint på 3:e vxäxeln men tyvärr orkar inte kopplingen med vridmomentet på 4:an men effekten närmar sig 250 i motorn vid 1.2 kg laddtryck och leverantören trodde att kopplingen skulle hålla för 250hk, tror att jag skall föröka landa på 0,8 kg laddtryck torde ge 160 pigga bakhjulshästar (ca190-200motorhästar) men den var kul att få prova....bifogar en bild på det färdiga bygget och turbon ligger fint under sadeln gå inte att se den !!!
Iskallt!

Hur hårt är kopplingsgreppet med de hårdare kopplingsfjädrarna? Jobbig att hantera?
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
wargen
Donator 2013
Inlägg: 452
Blev medlem: tis maj 01, 2012 06:18

Re: VFR800, RVF750 turbo mm

#43 Inlägg av wargen »

Kopplingen är inte besvärlig alls, men jag har inte orginal utan ett brembo och det är lite mer tryck i den, det enda är att den dom små stålringarna i kopplingen för att dreven i växellådan skall röra sig även fast man trycker in kopplingen så att man kan få i en växel enkelt är borttagna och det gör att man, tycker jag skall jag tillägga kan växla enkare utan koppling MHV Wargen

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: VFR800, RVF750 turbo mm

#44 Inlägg av adrian_vg »

wargen skrev:Kopplingen är inte besvärlig alls, men jag har inte orginal utan ett brembo och det är lite mer tryck i den, det enda är att den dom små stålringarna i kopplingen för att dreven i växellådan skall röra sig även fast man trycker in kopplingen så att man kan få i en växel enkelt är borttagna och det gör att man, tycker jag skall jag tillägga kan växla enkare utan koppling MHV Wargen
Den är besvärlig om den den slirar som du skriver i ditt förra inlägg.

Kan du fixa det genom hårdare fjädrar, utan att kopplingsgreppet blir väldigt hårdjobbad?
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
wargen
Donator 2013
Inlägg: 452
Blev medlem: tis maj 01, 2012 06:18

Re: VFR800, RVF750 turbo mm

#45 Inlägg av wargen »

Jag tror att jag skall skruva ner 150 bakhjulshästar och då funkade kopplingen bra. så nu skall jag bara mappa hyfsat klart kan aldrig vara bra för motor med 1,2 kg laddtryck. är faktiskt lite nervös när man laddar på.

Skriv svar