Någon som testat omdrevning?
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
Någon som testat omdrevning?
Är det någon som har testat lite olika drevningar på sin Viffe?
Tänkte i första hand på uppdrevning från orginal
Tänkte i första hand på uppdrevning från orginal
"Hellre Parkinsons och spilla ut halva groggen,
än Alzheimers och glömma var man ställde den..."
Hojlös
än Alzheimers och glömma var man ställde den..."
Hojlös
Prova med 1 kugge mindre fram och 2 fler på bakdrevetAlming skrev:Nej, men är sugen på att ändra så den orkar upp lättare på bakhjulet.
inte så ofta jag behöver köra i 240km/h
Jag har iof lyckats nu, men det blir mest korta 10-20m repor... vill få upp den lättare.
Eller så får man skaffa en annan hoj Men det är inte aktuellt
Lär visst bli en helt annan cyckel
VFR800-06 Svart, Hornet 600FS-01 Svart
Tjena!Alming skrev:Ja, det tror jag det...
Undrar var man kan köpa detta? Hittar ju bara "orginaldimensioner" när man kollar i kataloger...
Någon som vet?
Beställt drev på bike i trollhättan.
För er info så går det att få tag i just -1 kugg fram + 2 kugg bak. där är tydligen gränsen för årsm 86-89
Men jag beställde orginal... Känns som om hojen borde bli mest körbar orginal.
Ibland är det lite ojämnt slitet mellan fram och bak. Hur stor skillnad du har vet jag ju inte, men viss skillnad är helt normalt.
VFR800Fi 01a.
www.tbtab.se
www.tbtab.se
jo, det kan jag förstå. Men jag tyckte det var ganska stor skillnad...
Skit samma, bytas ska det ju i vilket fall!
Är det normalt att framdrevet kan "glappa" lite i sidled på splinesen?
Antar att det är meninger så att det kan röra sig lite iom att kjedjan kan röra sig lite.
Men lite osäker är jag, ifall man måste schimsa lite eller om det är ok ändå.
Skit samma, bytas ska det ju i vilket fall!
Är det normalt att framdrevet kan "glappa" lite i sidled på splinesen?
Antar att det är meninger så att det kan röra sig lite iom att kjedjan kan röra sig lite.
Men lite osäker är jag, ifall man måste schimsa lite eller om det är ok ändå.
Nej det är inte normalt. Drevet ska sitta stumt monterat. I vilket fall på dom cyklar jag sett. På vissa puch mopeder sitter drevet endast med zigersäkringar men det är moped.Alming skrev:
Är det normalt att framdrevet kan "glappa" lite i sidled på splinesen?
Antar att det är meninger så att det kan röra sig lite iom att kjedjan kan röra sig lite.
Men lite osäker är jag, ifall man måste schimsa lite eller om det är ok ändå.
VFR800Fi 01a.
www.tbtab.se
www.tbtab.se
Tror inte drevet är för smalt. Mät tjockleken på det och jämför med tjockleken på bakdrevet, bör vara samma eftersom dom jobbar mot samma kedja.
Däremot tror jag det saknas någon bricka eller annan distans. Mitt tips är att kika i servicemanualen och försöka se brickans placering, innanför drevet eller utanför. Sen försöka skaffa en sånn från din närmsta mc handlare eller skrot.
Däremot tror jag det saknas någon bricka eller annan distans. Mitt tips är att kika i servicemanualen och försöka se brickans placering, innanför drevet eller utanför. Sen försöka skaffa en sånn från din närmsta mc handlare eller skrot.
VFR800Fi 01a.
www.tbtab.se
www.tbtab.se
har ej hittat någon servicemanual för -89Qwerty skrev:Tror inte drevet är för smalt. Mät tjockleken på det och jämför med tjockleken på bakdrevet, bör vara samma eftersom dom jobbar mot samma kedja.
Däremot tror jag det saknas någon bricka eller annan distans. Mitt tips är att kika i servicemanualen och försöka se brickans placering, innanför drevet eller utanför. Sen försöka skaffa en sånn från din närmsta mc handlare eller skrot.
Det sitter en bricka på utsidan som det är nu. Och där måste det nog sitta en, för annars ramlar drevet av, eftersom inte skruven tar i drevet annars.