Förutom att jag heller inte skulle vilja ha en XZ550, men vad är det för fel på 80-talare?

Både VF1000R och RC30 är 80-talare... För att inte tala om V65 Sabre
En intressant hoj som var drömhoj för många med blev hatobjekt för en polare är GSX1100 -80.
Polarn hade köpt en sprillans ny GSX och utrustade den med båda Öhlinare, vobbelstag (som gaffelbryggor kallades förr) och allt möjligt. Själv hade jag en gammal CB750 -69 som förutom Rickmankåpa och Konidämpare var helt original. När vägen svängde åkte jag ifrån honom eftersom Suzkan vobblade okontrollerbart - och dår var alltså inte CB750 något direkt under av väghållning, långt ifrån
Detta gjorde att han tvärruttnade, sålde skiten och köpte en CB1100R som kostade 20,000 mer än allt annat. Men det var den första japanska hojen som hade väghållning värd namnet. Idag skulle den säkert stå sig slätt, men då fanns det ingenting som spöade den.
Det var min drömhoj länge, och jag hade senare möjlighet att köpa en, men då hade det redan kommit modernare grejer. Sen kan man tvista om det är CB1100 eller ersättaren VF1000R som är ballast. Jag vet fortfarande inte och blir ungefär lika lyrisk när jag ser båda. Men då ska det vara en VF1000R med dubbellyset.