Hej!
Är i begrepp att köpa mig en VFR
Har kollat runt här i forumet, och det verkar ju inte vara nån som är missnöjd med VFR??
Det jag undrar är hur bra det är med ABS på VFR'en? Är det en revolution som det är värt att lägga en god extra slant på? Funkar det bra? Finns det några nackdelar?
Instinktivt känns det som att det kan vara nåt att lägga en del pengar på, speciellt när man hör att många mc-olyckor beror på felaktig bromsteknik/panikbromsning.
Qwerty skrev:Duger ABS åt Rossi och grabbarna så ska det nog duga till oss andra dödliga.
Jag är inte säker på att Rossi och grabbarna kör med ABS eftersom dom vill kunna låsa upp, åtminstone bakhjulet. Däremot kör dom med både traction- och launch control. Fan vet hur det funkar, men det är en annan sak. Däremot blir det lite tråkigare för publiken och såna här grejer lär vi tyvärr inte få se mer - Släng er i väggen Speedway-åkare
Polarn "FRAD" har ju numera ABS och har "våldtestat" det på grussträngar, vått och alla möjliga situationer och konstaterade att det är totalt odramatiskt, det enda som händer är att det "burrar" lite i handtaget.
wramde skrev:Så nu är jag ju då en "Fullvärdig" medlem i forumet antar jag?
Nja, fullvärdig blir man då man pyntat guldpengen, http://www.vfr-forum.se/viewtopic.php?t=1165. Men det har du kanske gjort redan.
Gratulerar till en trevlig hoj. Jag har inte hört talas om någon som ångrat sitt VFR-köp.