Hathojstråden

Här snackar vi allmänt MC.
Vilken är bäst? 750:n, 800:an eller 1200:an? Kanske rent av 400:an?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
jacken
Donator 2008
Inlägg: 173
Blev medlem: tis jun 06, 2006 19:41
Ort: Linköping

#16 Inlägg av jacken »

apex skrev:Vad ska du ha?
Apex ,du får ju en ny leksak snart 8), 4 wheels drive dessutom,men det är nog inte så många hästar.. :wink:

Användarvisningsbild
apex
Donator 2008
Inlägg: 637
Blev medlem: ons mar 28, 2007 22:22
Ort: Linköping

#17 Inlägg av apex »

Men suflett och sparsamt mönstrade slangdäck på ekerhjul!
VFR800 FIX 1999
"Best motorcycle in the World"

Användarvisningsbild
apex
Donator 2008
Inlägg: 637
Blev medlem: ons mar 28, 2007 22:22
Ort: Linköping

#18 Inlägg av apex »

Hoj och hoj....vet inte vad det här är

Tyskt, 3-hjuligt med groteska fotstöd, Piaggiomotor på 40 hk, asfult eller Hässlig som det heter...HJÄLP, jag mår ILLA!!!

http://www.blocket.se/vi/14599159.htm?ca=14_s

Bild
VFR800 FIX 1999
"Best motorcycle in the World"

Invalido

#19 Inlägg av Invalido »

vacker hoj! :claugh
Bild

Användarvisningsbild
adrian_vg
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#20 Inlägg av adrian_vg »

Henning skrev:Jo, men åttiotals Yammor. Hur hett är det? Ja, XT600 och FZR1000 undantaget. ;)

VF1000R med dubbellysen och den rödare av lacker är porno med 70-talsmusik till.

/H
Hur gick det med Yamaha's 20-ventilstoppar på FZR sen 80-talet? Det var ju superhett då, men har inte hört ett sus om det sen dess.

En snubbe i närheten av där jag bor har en VF1000R. Den mullrar... <dräggel>

Medan jag stod hos handlaren i förmiddags och funderade på om jag trots allt skulle skippa och köpa VFR:en, kom jag fram till att en motorcykel köper man inte med förnuftet öht. DÄrav "<dräggel>" ovan. Apropås att jag numera äger en VFR750F. 8)
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
SGM
Medlem
Inlägg: 175
Blev medlem: mån mar 03, 2008 18:10
Ort: Västerås

#21 Inlägg av SGM »

Bild

BMW G650X Country -09 - brrrrr....den är inte bra den, de kunde lika gärna gått hela vägen och fått den till något fulcoolt a'la Hondas NPS50.
Nu ser det mest ut som en scholl-sandal på hjul, fotriktigt och gräsligt.

/J
SHK Steg 1 - 18/4 - Gelleråsen
6-timmars lagenduro - 10/5
Gelleråsen med Highsider.se
SHK Steg 2 - 28/6 - Gelleråsen
SHK Steg 3 - 14/7 - Kinnekulle
SHK Steg 4 - 6/9 - Gelleråsen

Användarvisningsbild
burnis
Donator 2007
Inlägg: 296
Blev medlem: lör jun 03, 2006 23:25
Ort: Småland
Kontakt:

bmw K1

#22 Inlägg av burnis »

Bild

Hatar gör jag väl inte...men den är speciell...eller vad tycker ni?
VFR800 -00a
XR600r -00a såld
XR650r -04a såld
Nc750x -22 automat

Användarvisningsbild
Henning
Grundare VFR-Forum
Inlägg: 1604
Blev medlem: fre jun 02, 2006 17:38
Ort: Norrort. Hoj: VFR750F 1988 + Honda XL500S Dakar
Kontakt:

#23 Inlägg av Henning »

De som inte gillar K1:an förstår sig inte på ingenjörskonst!
När man vet hur lågt CV-värde den har är den fanimej inte ful längre.

K1 är en riktigt snygg hoj!

/H
Sänk momsen på kronärtskockor - NU!

Användarvisningsbild
adrian_vg
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#24 Inlägg av adrian_vg »

Henning skrev:De som inte gillar K1:an förstår sig inte på ingenjörskonst!
När man vet hur lågt CV-värde den har är den fanimej inte ful längre.

K1 är en riktigt snygg hoj!

/H
K1:an är lite väl implastad. VFR:en är det också, men på rätt sätt. <flin>

Å andra sidan, när R100RS kom med sin med dagens standard mått mätt stora och schabrakiga kåpa tycktes och talades det en hel del också. Trettio år senare sparkar RS:ens kåpa fortfarande en hel del bakar vid långkörningar. :D

K1 är gammaldags spjutspetsteknik! Men den sparkar nog också en hel del bakar idag, fortfarande! Vorsprung durch Technick, för att använda ett annat tyskt märkes motto. 8)
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Henning
Grundare VFR-Forum
Inlägg: 1604
Blev medlem: fre jun 02, 2006 17:38
Ort: Norrort. Hoj: VFR750F 1988 + Honda XL500S Dakar
Kontakt:

#25 Inlägg av Henning »

Är det kompromisslöst så är det snyggt. Se bara på alla tiders racingvinnande hojar.

Hur många fula hojar har någonsinn nått prispallen? [Fakta!]

/H
Sänk momsen på kronärtskockor - NU!

Användarvisningsbild
adrian_vg
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#26 Inlägg av adrian_vg »

Henning skrev:Är det kompromisslöst så är det snyggt. Se bara på alla tiders racingvinnande hojar.

Hur många fula hojar har någonsinn nått prispallen? [Fakta!]

/H
Funktion före estetik är snyggt på sitt sätt. Antar att en racerhoj är det ultimata när det gäller den biten.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Henning
Grundare VFR-Forum
Inlägg: 1604
Blev medlem: fre jun 02, 2006 17:38
Ort: Norrort. Hoj: VFR750F 1988 + Honda XL500S Dakar
Kontakt:

#27 Inlägg av Henning »

Fordon skall byggas efter en prioritetsordning som följer;
Hållbarhet - Väghållning - Viktreduktion - Effekt - Komfort - Skönhet.

Om den inte håller spelar det ingen roll hur bra den svänger och så vidare...

/H
Sänk momsen på kronärtskockor - NU!

Skriv svar