Kolla vilken snygg tröja som finns på vfrdiscussion.com
Skulle vara coolt om det skulle gå att ordna en svensk variant ?
VFR800FA71-07
Flapper valve mod guide: viewtopic.php?t=1004, PAIR valve mod guide: viewtopic.php?t=1021
RTG, Hugger, Fenda, Leo Vince, Arai "there is a difference"
Tyrannosaurus skrev:Tror att dom har klämt in en VF1000R också (överst till höger).
Synd att det är den (fula) amerikanska varianten bara (tanken alltså).
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Tyrannosaurus skrev:Tror att dom har klämt in en VF1000R också (överst till höger).
Synd att det är den (fula) amerikanska varianten bara (tanken alltså).
Precis. Jag fattar inte varför dom har mindre (och fulare) tank på den amerikanska modellen.
Det är en kille i USA som jag har varit i kontakt med som har en specialbyggd VF1000R med bl.a. enkelsving, VFR tank och fälgar, egen cuts mm. Han kallar den Mutant VF1000RS.
Den finns inte på nätet men jag har ett antal bilder och en kort beskrivning som jag ska lägga ut så fort jag får ett ok från honom.
Tyrannosaurus skrev:Precis. Jag fattar inte varför dom har mindre (och fulare) tank på den amerikanska modellen.
Jag är ganska nyfiken på varför Honda valde att byta tank öht på amris-modellen. Skumt...
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Tyrannosaurus skrev:Precis. Jag fattar inte varför dom har mindre (och fulare) tank på den amerikanska modellen.
Jag är ganska nyfiken på varför Honda valde att byta tank öht på amris-modellen. Skumt...
Kan bara tänka mig två anledningar. Antingen att det är något för att få ner vikten och/eller tyngdpunkten, eller så är det för att jänkarna ska få plats med magen
Europatanken är ju onekligen både ganska lång och bitig (25,5 l)
Tyrannosaurus skrev:Precis. Jag fattar inte varför dom har mindre (och fulare) tank på den amerikanska modellen.
Jag är ganska nyfiken på varför Honda valde att byta tank öht på amris-modellen. Skumt...
Kan bara tänka mig två anledningar. Antingen att det är något för att få ner vikten och/eller tyngdpunkten, eller så är det för att jänkarna ska få plats med magen
Europatanken är ju onekligen både ganska lång och bitig (25,5 l)
Lustigt nog tänkte jag på magskälet också.
Fast stora tanken rimmar bättre med enduranceplanerna, tycker du inte?
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!