Upp med nosen på VFR
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
Jag tror nog att det går på din också bara du flyttar tygnd punkten tillräckligt långt bakAlming skrev:NÄ! Jag har skitsvårt för att få upp min -89 på bakhjulet.
Har försökt en hel del nu, även att släppa kopplingen mm...
klarar kanske resning på 20 cm, i en halvmeter haha...
Jag kör både ettan å tvåan på min 02:a
VFR 800 ABS 02
Ja det låter som det tar sig det är bara att kämpa på!!Alming skrev:OK, efter mycket slit, så har jag nu lyckats! Det går faktiskt, även med mitt pannben att få upp nosen, utan kopplingens hjälp. visserligen bara på ettan, men ändå!
gasa upp, släpp gasa på och upp!
Glöm bara inte av att hålla foten på bromsen om det skulle bli för bra
VFR 800 ABS 02
nä, precis... blev djefulskt högt häromdagen... nästan otäckt högt...
fast anagligen långt ifrån fara om man frågar dem som inte så (om det nu varit någon som skulle sett det hela)
En kille i gbg som wheela på götaplatsen i gbg för ett tag sen, gick över och krasha bland massa folk.
Då kom en snubbe fram, visade polisbrickan och talade om att att han ville snacka.
Efter ett par reprimander avslutade han med att "det var ju inte ens snyggt"
så kan det gå...
fast anagligen långt ifrån fara om man frågar dem som inte så (om det nu varit någon som skulle sett det hela)
En kille i gbg som wheela på götaplatsen i gbg för ett tag sen, gick över och krasha bland massa folk.
Då kom en snubbe fram, visade polisbrickan och talade om att att han ville snacka.
Efter ett par reprimander avslutade han med att "det var ju inte ens snyggt"
så kan det gå...
Moget?Alming skrev:
En kille i gbg som wheela på götaplatsen i gbg för ett tag sen, gick över och krasha bland massa folk.
Då kom en snubbe fram, visade polisbrickan och talade om att att han ville snacka.
Efter ett par reprimander avslutade han med att "det var ju inte ens snyggt"
så kan det gå...
VFR'en tyvärr såld.
Åh,
när jag har en stund för mig själv med hojen måste jag också prova! Men nu har det varit väldigt mycket blött och läbbiga våta löv på marken på sistone + att jag vilken dag som helst ska lägga mina sista slantar på nytt bakdäck som är pinsamt nedslitet.
Filmen som länkats ovan var ju lite skojig. Det finns även en litterär referens för dem som laddar inför ett försök; Actionhjältinnans handbok. Där beskrivs både hur man kör mc på bakhjulet och framhjulet.
Själv har jag lyckats med en minimal Stopper med maken på bönpallen - gissa om den inbromsningen var målmedveten!
Hälsningar
Cissi
när jag har en stund för mig själv med hojen måste jag också prova! Men nu har det varit väldigt mycket blött och läbbiga våta löv på marken på sistone + att jag vilken dag som helst ska lägga mina sista slantar på nytt bakdäck som är pinsamt nedslitet.
Filmen som länkats ovan var ju lite skojig. Det finns även en litterär referens för dem som laddar inför ett försök; Actionhjältinnans handbok. Där beskrivs både hur man kör mc på bakhjulet och framhjulet.
Själv har jag lyckats med en minimal Stopper med maken på bönpallen - gissa om den inbromsningen var målmedveten!
Hälsningar
Cissi
Dags att borsta liv i den här gamla tråden.
Jag har provat dra upp min hoj på bakhjulet, blir inga höga wheelies och inte längre resor heller.
Än så länge har jag bara provat gasa upp den på 1:an. Ligger i 40 knyck och vrider sedan fullt på gasen.
Hur gör ni för att få upp den? Jag tycker det här är skoj och ska försöka hitta en bra plats att träna lite mer.
Jag har provat dra upp min hoj på bakhjulet, blir inga höga wheelies och inte längre resor heller.
Än så länge har jag bara provat gasa upp den på 1:an. Ligger i 40 knyck och vrider sedan fullt på gasen.
Hur gör ni för att få upp den? Jag tycker det här är skoj och ska försöka hitta en bra plats att träna lite mer.
- Conseal
- Administratör VFR-Forum
- Inlägg: 4454
- Blev medlem: tor mar 22, 2007 13:15
- Ort: S-tälje
- Kontakt:
Ungefär som du .. har fått upp den av helvete en gång men jag kommer inte ihåg hur för jag höll på att gödsla brallan..
Tror mitt största problem är att min koppling är dålig .. eller så är jag bara talanglös ..
Innan min blivit riktigt varm är det ganska lätt att poweroueela men så fort den kommer upp i temp så funkar det inte .. därav misstanken rörande kopplingen
Tror mitt största problem är att min koppling är dålig .. eller så är jag bara talanglös ..
Innan min blivit riktigt varm är det ganska lätt att poweroueela men så fort den kommer upp i temp så funkar det inte .. därav misstanken rörande kopplingen
På avstånd är allt vackert
HONDA VFR800FA ABS -02
Yamaha FZ8N ABS -13
BMW G650GS -14 *såld*
Yamaha TT350 -89 *såld*
HONDA VTR1000F -03 *inbytt*
HONDA VFR800FI -99 *krashad*
HONDA VT750C2 -04 *såld*
HONDA VFR800FA ABS -02
Yamaha FZ8N ABS -13
BMW G650GS -14 *såld*
Yamaha TT350 -89 *såld*
HONDA VTR1000F -03 *inbytt*
HONDA VFR800FI -99 *krashad*
HONDA VT750C2 -04 *såld*
- Henning
- Grundare VFR-Forum
- Inlägg: 1604
- Blev medlem: fre jun 02, 2006 17:38
- Ort: Norrort. Hoj: VFR750F 1988 + Honda XL500S Dakar
- Kontakt:
Tips; köp en DR350. XL600 eller XT600 och öva med.
Den eventuella värdeminskningen en hoj skulle göra är mikriskopisk i jämförelse med både självrisk och andra kostnader om ni dimper i backen med en VFR.
Jag tycker inte VFR är bra att öva bakhjul på. När du kan på en XT, då är det lite lättare på en VFR.
/H
Den eventuella värdeminskningen en hoj skulle göra är mikriskopisk i jämförelse med både självrisk och andra kostnader om ni dimper i backen med en VFR.
Jag tycker inte VFR är bra att öva bakhjul på. När du kan på en XT, då är det lite lättare på en VFR.
/H
Sänk momsen på kronärtskockor - NU!
En Puch Dakota är också bra att öva med om jag inte missminner mig från ungdomens glada dagar......Henning skrev:Tips; köp en DR350. XL600 eller XT600 och öva med.
Den eventuella värdeminskningen en hoj skulle göra är mikriskopisk i jämförelse med både självrisk och andra kostnader om ni dimper i backen med en VFR.
Jag tycker inte VFR är bra att öva bakhjul på. När du kan på en XT, då är det lite lättare på en VFR.
/H
-86 The original and best
- Henning
- Grundare VFR-Forum
- Inlägg: 1604
- Blev medlem: fre jun 02, 2006 17:38
- Ort: Norrort. Hoj: VFR750F 1988 + Honda XL500S Dakar
- Kontakt:
En Puch dakota går att lyfta framhjulet med och sedan stödja med träskorna medan du trycker röven frammåt för att inte tappa det orange/svarta "fåret" från sadeln. Det är inte bakhjulsåka.ahlisboy skrev:En Puch Dakota är också bra att öva med om jag inte missminner mig från ungdomens glada dagar......
/H
Sänk momsen på kronärtskockor - NU!