faceplant skrev:Som Conseal skrev så är ju begagnatmarknaden lite begränsad. Kan man tänka sig att betala för nytt så har man lite mer att välja på.
Budgeten är begränsad dessvärre.
Jackan (min fars gamla Jofama) passade. Fadren hade ett par skinnhängselbyxor också, har inte sett röken av dem sen 2002... Får se om jag hittar dem. Om de passar får hon ta dem, annars beggat från Blocket i den mån vi kan hitta nåt eller nytt. Byxorna verkar överlag vara lite svårare att hitta passande storlekar.
Hjälm köper vi dock inte begagnat. Frun provade min mors Nolan integralare för storleken, men tyckte den var för klaustrofobisk. Bad henne prova min öppningsbara Caberg Justissimo GT och den kändes tydligen bättre. Tills hon fällde ner framdelen... Suck... Ett hugskott fick mig att öppna framdelen igen och be henne prova den med ett par skidglasögon och det föll henne på läppen. Det bestämdes att det fick bli en jethjälm av Nolan N01-typ och Röde Baronen-glasögon (tänk Snobben) från Climax modell 521. Kommer inte att se klokt ut på en viffer, men va' sjutton, alltid retar det någon.
Hur tycker ni det är med begagnade ryggskydd? Jag sa nämligen till frun att det enda vi köper nytt är hjälm och ryggskydd, men hur mycket slits egentligen ryggskydd? Det är ju inte som med en hjälm som bryts ner av ljus och sånt med åren.
faceplant skrev:Så, dra iväg till en handlare och prova ungefärlig storlek. Det skiljer som sagt en hel del mellan märken och modeller.
Japp, funkar inget annat får det bli så.