jeppes skrev:
Ingen som rullar förbi Mjölby, Mantorp eller nåt sånt??
Jovars, typ hela gänget från Tokholm förstärkt med tre Linköpingsbor...
Ruttförslag finns lite längre upp i tråden, men det kan ju ändras tills det är dags.
Då e det bara lite tider när konvojen tänker dyka upp så man slipper sitta o vänta 8 tim på att gänget ska komma. Kanske skulle bestämma McDonalds Mjölby som mötesplats. Det ligger ju perfa precis vid highway.
*
*
*
VFR 750 97:an är såld!
Får se när nästa kommer...
jeppes skrev:Ingen som rullar förbi Mjölby, Mantorp eller nåt sånt??
Ruttförslag finns lite längre upp i tråden, men det kan ju ändras tills det är dags.
Då e det bara lite tider när konvojen tänker dyka upp så man slipper sitta o vänta 8 tim på att gänget ska komma. Kanske skulle bestämma McDonalds Mjölby som mötesplats. Det ligger ju perfa precis vid highway.
Det borde väl funka om det inte är efter avfarten till turistvägen (om vi ska åka den). Annars kan Statoil Mantorp vara ett tidigare alternativ.
Exakta tider kan bli lite svårt eftersom beställningen är småvägar + färjor. En bra grej är väl att ha telefonkontakt om ingen har komputtern med sig i packväskorna (funderar fanimej på det eftersom jag kanske fortsätter söderut (Holger Danske) efter träffen, men det hänger som alltid på vädret).
Första kontakt kan vara vid avfärd från Järna då bör det väl vara ca. 3 timmar till Mantorp/Mjölby. Nästan större stopp blir väl vid någon av färjorna (Bråviken & Slätbaken). Vet inte exakt vilken väg det blir. Med båda förjorna kommer man ut någonstans söder om Söderköping. Kör man rakt ut mot E22 efter första färjan vet jag inte var man hamnar, jag har aldrig testat det.
Sen är frågan var Linköpingsborna ska kopplas på tåget. Shell Herrbeta kanske(?)
tersan skrev:
Det borde väl funka om det inte är efter avfarten till turistvägen (om vi ska åka den). Annars kan Statoil Mantorp vara ett tidigare alternativ.
Exakta tider kan bli lite svårt eftersom beställningen är småvägar + färjor. En bra grej är väl att ha telefonkontakt om ingen har komputtern med sig i packväskorna (funderar fanimej på det eftersom jag kanske fortsätter söderut (Holger Danske) efter träffen, men det hänger som alltid på vädret).
Första kontakt kan vara vid avfärd från Järna då bör det väl vara ca. 3 timmar till Mantorp/Mjölby. Nästan större stopp blir väl vid någon av färjorna (Bråviken & Slätbaken). Vet inte exakt vilken väg det blir. Med båda förjorna kommer man ut någonstans söder om Söderköping. Kör man rakt ut mot E22 efter första färjan vet jag inte var man hamnar, jag har aldrig testat det.
Sen är frågan var Linköpingsborna ska kopplas på tåget. Shell Herrbeta kanske(?)
Avfarten till turistvägen kommer efter Mjölby. Fast trevligast är att svänga av E4 redan vid Mjölby och sedan köra via Hogstad (korsningen ligger några hundra meter norr om E4-avfarten) till Väderstad där turistvägen börjar.
Om man åker som jag föreslog tidigare från Kvarsebofärjan via Söderköping så kommer man fram till gamla E4 precis vid Statoil i Norsholm. En variant är att vi Linköpingsbor möter upp där, eller också kör ni E4an en bit fram till Herrbeta så kan vi ses där. Jag uppfattade dock en viss önskan om att slippa E4an genom Östergötland... isåfall svänger ni vänster på gamla E4, så möter vi upp vid Motell Filbyter när ni kommer fram till Linköping. Därifrån behövs nog lite guidning om man vill slippa E4...
tersan skrev:Jag uppfattade dock en viss önskan om att slippa E4an genom Östergötland... isåfall svänger ni vänster på gamla E4, så möter vi upp vid Motell Filbyter när ni kommer fram till Linköping. Därifrån behövs nog lite guidning om man vill slippa E4...
Några få mil motorväg ska man väl kunna stå ut med. Jag testade några gamla vägar runt dom krokarna för ett antal år sen och vill minnas att dom dels var lika tråkiga som motorvägen och dels var bökiga att hitta.
Gamla vägen Järna-Kolmården är däremot riktigt trevlig och lätthittad. Det blir iofs 1-1½ mil motorväg från strax före Nyköping till strax före Nyköpingsbro. Det går inte att undvika om man inte vill snurra bort sig inne i Nyköping. Sen om vi ska åka färja så blir det ju inte ända till Kolmården utan bara till Jönåker där man svänger av. Glöm inte att tuta på Kalle i Backen, jag har glömt varför, men det är någon gammal tradition som tradarchaffisarna införde när E4:an gick där
Tyrannosaurus skrev: Glöm inte att tuta på Kalle i Backen, jag har glömt varför, men det är någon gammal tradition som tradarchaffisarna införde när E4:an gick där
Hmm... jag har för mig att det var ett dansband som blivit nekade mat där. Efter det så tutade alla bussar när de passerade.
Idag är det en loppis där, antar att ägaren är duktigt trött på allt tutande...
Kommer dagarna innan det är dax samla ihop en telefonlista över vilka som ska kontaktas när på vägen från Stockholm... detta kommer ske på så sätt att man får maila sig sina uppgifter och sedan tala om vart man har för avsikt att ansluta .. ruttplanering sker grovt här i tråden
Conseal skrev:Kommer dagarna innan det är dax samla ihop en telefonlista över vilka som ska kontaktas när på vägen från Stockholm... detta kommer ske på så sätt att man får maila sig sina uppgifter och sedan tala om vart man har för avsikt att ansluta .. ruttplanering sker grovt här i tråden
OK som det kanske märks så är jag nybörjare på sånt här men man lär sig.
*
*
*
VFR 750 97:an är såld!
Får se när nästa kommer...