EländeFredrik P skrev:Kuggade![]()
Gick käpprätt åt h*lvete på uppkörningen.
Kändes bra på uppvärmningen men sen slog nerverna till å allt som kunde gå fel gick fel.
Körde kanske 10 min sen va de dags å sluta.
Bra timpeng gubbarna har från vägverket ijallafall.
Så grymt jävla (ursäkta svordomen) besviken på mig själv. Klump i magen fortfarande.
Igår körde jag min första lektion...
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
Halmstad. Halland
Den är Röd & fin
Den är Röd & fin
nej nej nej. Inte en chans. Om jag så ska kugga 10 gånger å klara det den 11 gången så ska jag ha mitt kort. Har man lagt ut så mycket pengar redan kan man lägga ut lite tillheppstars skrev:EländeFredrik P skrev:Kuggade![]()
Gick käpprätt åt h*lvete på uppkörningen.
Kändes bra på uppvärmningen men sen slog nerverna till å allt som kunde gå fel gick fel.
Körde kanske 10 min sen va de dags å sluta.
Bra timpeng gubbarna har från vägverket ijallafall.
Så grymt jävla (ursäkta svordomen) besviken på mig själv. Klump i magen fortfarande.![]()
bara bita ihop & ta sig an det igen, lägg nu inte av efter 1 misslyckande som en jag känner gjorde
![]()
Eller ge sig f*n på att klara det, Att man är bäst!vfr800 skrev:kan bara säga hur jag gjorde med oro att inte klara sig,tänk bara att det är skit samma om du klarar dig eller inte för om du alltid är orolig att du kuggar så kommer du troligtvis att göra det med.
Tänk istället skit samma hur det går det funkade för mig
- Excalibur105
- Donator 2010
- Inlägg: 465
- Blev medlem: fre aug 24, 2007 23:04
- Ort: Lindesberg
Jag tror att det är en själv som sätter pressen på sig att nu jävlar måste det gå, sen har man berättat för familj och kompisar att den dagen är det dags. Att sen för tredje gången förklara att det gick åt pipsvängen den här gången också känns lite förnedrande. Jag hade inge bråttom utan tog och slö körde med lite kompisar till Nora och handlade glass och lite fika vändor häromkring. När man sen tyckte att nu går det rätt så hyffsat så beställde jag tid till uppkörning. Dagen innan åkte jag och kompisen ut och skulle prova manöverbanan, gissa om man blev skitnödig när man insåg att det var inte alls bara att svänga lite hit och dit och bromsa. Redan då insåg jag att det skulle bli fler än en uppkörning!!! Inte förrens året därpå så lossnade det för mig, banan gick hur fint som helst och man riktigt kännde att man hade balans på hojen. Visst är det mycket pengar som går åt helvete nu förtiden om man kuggar, men hellre det tror jag nog än att man kanske missat något viktigt i körkunskap som kanske hade kunnat rädda en från en olycka. Träna på och ta det lugnt med uppkörningarna, känn inte att "det är omöjligt, skiter snart i det" det lossnar och sen får vi snart se en hel del nya VFR hojar ute i trafiken och förare med nytagna kort. Härligt att se!!!
Lycka till alla som ska till i år....
Lycka till alla som ska till i år....
- adrian_vg
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Nötning är det som gäller. Finns inget annat.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Y E E E E E E H A W !
A-kort rott i land, körde teorin i februari/mars - började köra på skola första veckan i april, och har mer eller mindre bara gått och väntat på uppkörningen sista 2 veckorna.
2 veckor där man verkligen fegat i endurospåret, nu i helgen kördes det ingenting för att inte riskera något, för att vakna med halsont igår morse, som utvecklade sig till feber och allmän vinglighet igår kväll.
Men det kunde bli värre, vaknade med nackspärr i morse, fick knappt upp ögonen...men det gav med sig, och bara man hamnade på en båge så var allt som bortblåst.
Det blev lite "jaja, det får gå som det går" - uppvärmningen med skolan var lite vinglig, plockade en kon i undanmanövern med tåspetsen, etc...satt mest och var allmänt less på mig själv.
Men något hände på väg mot Hässlö flygplats, jag började slappna av och hamnade i den berömda "zonen" - klev ut först på manöverbanan och tog allt på första, utan tendens till vingel, oerhört skönt!
Jag lyckade låsa bakhjulet lite i 70-bromsningen, men släppte fort och stannade kontrollerat, det köpte uppkörningsförrättaren med ett brett smajl.
Här åkte min lärare iväg...jag hade ingen telefon med mig, och hans sista ord var "äh, kör bara, vi ses vid skolan senare
" - nej gud bevare mig, sätt ingen press på mig...
Trist nog har de som standard att först ut på manöverproven kör ut i trafik sist...en tung, lång väntan, där alla satte det utan problem, förutom den sista stackaren, en 16-åring på 125:a med nerverna utanpå kläderna, men han lyckades ta sig igenom provet med, men det var nog på håret.
Då blev det lite lättare för en annan att visa lite trafikrutin, och det blev en behaglig resa, vänstersväng vid backkrön, grusvägar och senare in mot staden där man plockade av rondeller, gator med högerregel, 30-områden och lite motorväg.
Igår var jag helt säker på att det skulle skita sig, men efter krypkörningen började det kännas lite säkrare.
Lycka till alla andra som tragglar, känslan att få åka själv tillbaka till skolan med bågen är obetalbar, jag tog en onödigt lång alternativrutt tillbaka, garvandes hela vägen.
/J - har rullat ut en nypolerad viffer, svettas av lite och dricker lite vatten, nu skall det åkas båge...halsont eller inte!
A-kort rott i land, körde teorin i februari/mars - började köra på skola första veckan i april, och har mer eller mindre bara gått och väntat på uppkörningen sista 2 veckorna.
2 veckor där man verkligen fegat i endurospåret, nu i helgen kördes det ingenting för att inte riskera något, för att vakna med halsont igår morse, som utvecklade sig till feber och allmän vinglighet igår kväll.
Men det kunde bli värre, vaknade med nackspärr i morse, fick knappt upp ögonen...men det gav med sig, och bara man hamnade på en båge så var allt som bortblåst.
Det blev lite "jaja, det får gå som det går" - uppvärmningen med skolan var lite vinglig, plockade en kon i undanmanövern med tåspetsen, etc...satt mest och var allmänt less på mig själv.
Men något hände på väg mot Hässlö flygplats, jag började slappna av och hamnade i den berömda "zonen" - klev ut först på manöverbanan och tog allt på första, utan tendens till vingel, oerhört skönt!
Jag lyckade låsa bakhjulet lite i 70-bromsningen, men släppte fort och stannade kontrollerat, det köpte uppkörningsförrättaren med ett brett smajl.
Här åkte min lärare iväg...jag hade ingen telefon med mig, och hans sista ord var "äh, kör bara, vi ses vid skolan senare
Trist nog har de som standard att först ut på manöverproven kör ut i trafik sist...en tung, lång väntan, där alla satte det utan problem, förutom den sista stackaren, en 16-åring på 125:a med nerverna utanpå kläderna, men han lyckades ta sig igenom provet med, men det var nog på håret.
Då blev det lite lättare för en annan att visa lite trafikrutin, och det blev en behaglig resa, vänstersväng vid backkrön, grusvägar och senare in mot staden där man plockade av rondeller, gator med högerregel, 30-områden och lite motorväg.
Igår var jag helt säker på att det skulle skita sig, men efter krypkörningen började det kännas lite säkrare.
Lycka till alla andra som tragglar, känslan att få åka själv tillbaka till skolan med bågen är obetalbar, jag tog en onödigt lång alternativrutt tillbaka, garvandes hela vägen.
/J - har rullat ut en nypolerad viffer, svettas av lite och dricker lite vatten, nu skall det åkas båge...halsont eller inte!
SHK Steg 1 - 18/4 - Gelleråsen
6-timmars lagenduro - 10/5
Gelleråsen med Highsider.se
SHK Steg 2 - 28/6 - Gelleråsen
SHK Steg 3 - 14/7 - Kinnekulle
SHK Steg 4 - 6/9 - Gelleråsen
6-timmars lagenduro - 10/5
Gelleråsen med Highsider.se
SHK Steg 2 - 28/6 - Gelleråsen
SHK Steg 3 - 14/7 - Kinnekulle
SHK Steg 4 - 6/9 - Gelleråsen
- tersan
- Donator 2021
- Inlägg: 3240
- Blev medlem: tor jan 31, 2008 11:47
- Ort: Gullestad, Vikbolandet
- Kontakt:
Jag gillar hur du målmedvetet byggt upp bra bortförklaringar att ta till ifall du hade misslyckats...SGM skrev:Y E E E E E E H A W !![]()
![]()
![]()
A-kort rott i land...
2 veckor där man verkligen fegat i endurospåret, nu i helgen kördes det ingenting för att inte riskera något, för att vakna med halsont igår morse, som utvecklade sig till feber och allmän vinglighet igår kväll.
Men det kunde bli värre, vaknade med nackspärr i morse, fick knappt upp ögonen...men det gav med sig, och bara man hamnade på en båge så var allt som bortblåst.
...
Skämt åsido: JÄTTEGRATTIS!
VFR750F -92, grön
- adrian_vg
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Grattis!!SGM skrev:Y E E E E E E H A W !![]()
![]()
![]()
A-kort rott i land, körde teorin i februari/mars - började köra på skola första veckan i april, och har mer eller mindre bara gått och väntat på uppkörningen sista 2 veckorna.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Tack grabbar! 
Jag har kommit på vad som hjälpte mig idag - jag körde lite goa rockylåtar imorse - Robert Tepper - No Easy Way Out, och naturligtvis gamla dängan med Survivor - Eye of the Tiger.
Fan vet om det inte var det...
Perfa laddlåtar.
/J - apsnuvig, skall däcka snart - men det blev ett par goa' timmar på viffern
Jag har kommit på vad som hjälpte mig idag - jag körde lite goa rockylåtar imorse - Robert Tepper - No Easy Way Out, och naturligtvis gamla dängan med Survivor - Eye of the Tiger.
Fan vet om det inte var det...
Perfa laddlåtar.
/J - apsnuvig, skall däcka snart - men det blev ett par goa' timmar på viffern
SHK Steg 1 - 18/4 - Gelleråsen
6-timmars lagenduro - 10/5
Gelleråsen med Highsider.se
SHK Steg 2 - 28/6 - Gelleråsen
SHK Steg 3 - 14/7 - Kinnekulle
SHK Steg 4 - 6/9 - Gelleråsen
6-timmars lagenduro - 10/5
Gelleråsen med Highsider.se
SHK Steg 2 - 28/6 - Gelleråsen
SHK Steg 3 - 14/7 - Kinnekulle
SHK Steg 4 - 6/9 - Gelleråsen
