2001 med 98/99ans backspeglar? .. iofs hugger men inte till det priset ..
Sen ska jag inte ha en röd .. dom är för snabba för mig .. jag gör bara illa mig .. får skaffa en svart eller ngt.
Ser inga passagerarhandtagen heller.....
Dom finns med, är dock inte monterade. Jag var själv spekulant på denna hoj men valde en annan.
Jag vill inte alls ha en ducce .. velar mellan VTR och VFR .. vill ha en yngre hoj just nu och inte en äldre .. VFR ligger mkt högre i pris än VTR som å andra sidan drar lite mer bensin och har en högre försäkringsklass.
Efter en "vetenskaplig" uträkning baserat på inköpspris i snitt för en -03 av vardera modell, uppskattad bensinförbrukning, dagens bensinpris, försäkringskostnad och en fiktiv körsträcka om 1000mil, har jag ett resultat.
Det tar 7år innan vfrens dyrare inköpspris väger upp den högre bensin/försäkringskostnaden som finns med en vtr.
Med andra ord .. beräknar man arr ha hojen >7år så är vtr billigare men <7 så lönar sig viffern.
Ur ett rent ekonomiskt plan alltså .. servicekostnader, reservdelar, körglädje och gemeskapen på världens bästa forum är starkt vägande faktorer som inte medräknats i kalkylen men som klart är till vfrs fördel
Conseal skrev:VFR ligger mkt högre i pris än VTR som å andra sidan drar lite mer bensin och har en högre försäkringsklass.
Det tar 7år innan vfrens dyrare inköpspris väger upp den högre bensin/försäkringskostnaden som finns med en vtr.
Med andra ord .. beräknar man arr ha hojen >7år så är vtr billigare men <7 så lönar sig viffern.
Förstod inte det här riktigt, om VTR är billigare i inköp, ska inte resonemanget vara tvärtom???
Dvs, <7år = VTR billigare och >7år = VFR billigare?
Så säger du i alla fall i meningen ovanför och så långt var jag med
Tjööp VTR, polaren har en sån och vid sommarens Gotland Ring körning sa (en av Sveriges bästa på att ställa in fjädring tydligen) killen som hade han om banan den dagen (han körde Roadracing, endurance) att det var bara bakfjädringen på VTRen som inte höll måttet, annars var det en riktigt bra cykel!
Bakfjädring går att byta!!!
Conseal skrev:VFR ligger mkt högre i pris än VTR som å andra sidan drar lite mer bensin och har en högre försäkringsklass.
Det tar 7år innan vfrens dyrare inköpspris väger upp den högre bensin/försäkringskostnaden som finns med en vtr.
Med andra ord .. beräknar man arr ha hojen >7år så är vtr billigare men <7 så lönar sig viffern.
Förstod inte det här riktigt, om VTR är billigare i inköp, ska inte resonemanget vara tvärtom???
Dvs, <7år = VTR billigare och >7år = VFR billigare?
Så säger du i alla fall i meningen ovanför och så långt var jag med
Tjööp VTR, polaren har en sån och vid sommarens Gotland Ring körning sa (en av Sveriges bästa på att ställa in fjädring tydligen) killen som hade han om banan den dagen (han körde Roadracing, endurance) att det var bara bakfjädringen på VTRen som inte höll måttet, annars var det en riktigt bra cykel!
Bakfjädring går att byta!!!
Du får vara snäll mot Conseal han har ramlat och slagit sig
Inte alltid lätt med mer än och mindre än. Krokodilen gapar mot det stora= Mycket>Lite och Lite<Mycket . Mer än >7 och Mindre än <7.
Tommy.
Conseal skrev:VFR ligger mkt högre i pris än VTR som å andra sidan drar lite mer bensin och har en högre försäkringsklass.
Det tar 7år innan vfrens dyrare inköpspris väger upp den högre bensin/försäkringskostnaden som finns med en vtr.
Med andra ord .. beräknar man arr ha hojen >7år så är vtr billigare men <7 så lönar sig viffern.
Förstod inte det här riktigt, om VTR är billigare i inköp, ska inte resonemanget vara tvärtom???
Dvs, <7år = VTR billigare och >7år = VFR billigare?
Så säger du i alla fall i meningen ovanför och så långt var jag med
Öhh .. det var precis det min hjärna skrev men inte fingret som manövrerar skifttangenten tydligen... aja .. kör man mer så blir vfren försvarbar fortare.. kör man mindre tar det längre tid men 1000mil på hojen på ett år låter som ett lagom snitt iallafall.
Läste också att det går att sätta på vfrtank på vtr för att få lite kapacitet .. låter som en kul förstamod isåfall .. på med massa vifferdelar
Räkneövningar är kul... fast jag sitter ju med sånt hela dagarna, så när det är dags för privata övningar så går jag mest på känslan.
Men det låter som att det blir en VFR igen, fast kanske lite nyare? Isåfall ett mycket bra val... fast nåt annat hade väl ingen väntat sig på det här forumet?
awesome skrev:Vad är skillnaden mellan sp1/sp2 och firestorm?
SP1 och SP2 är racereplicorna där SP2 är lite uppdaterad. Den exakta skillnaden känner jag inte till, men jag tror den fick lite bättre fjädring, mer effekt åså.
Firestorm är den "vanliga" gatversionen, lite av samma stil som VFR men med halvkåpa.
awesome skrev:Vad är skillnaden mellan sp1/sp2 och firestorm?
Är nog lättare att säga vad som inte skiljer. Likheterna är väl att dom båda har en twin på ca 1000 cc och en liknande ram.
Men även ramen skiljer liksom fjädring, kåpor, växellåda osv.
Sp modellen är byggd för bana och har därmed en sittställning som många tycker är påfrestande i längden.
Firestorm är en mera lagom hoj som funkar till lite längre turer men också till kurviga vägar och en del bana.
Bara mina åsikter om modellerna baserat på vad jag hört och läst.