Nej, det har framgått rätt tydligt...adrian_vg skrev:...Om detta är whisky, så kan jag inte ett smack om sånt...
Adrian_vg - Våldsam färd mot fnatt!
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
- tersan
- Donator 2021
- Inlägg: 3240
- Blev medlem: tor jan 31, 2008 11:47
- Ort: Gullestad, Vikbolandet
- Kontakt:
Jag tänker inte bli gammal och grå, men sporthoj tänker jag nog testa ändå.adrian_vg skrev:Skruvade åt förspänningen bak till max inför dagens tur med spätta. Funkade bra. Tom mycket bra, men den känns gungig. Gillar inte det.
Dessutom skrattade jag gott inombords åt en kille på en flashig röd, blank och dundersnygg Ducati 1098. Underbara linjer på bågen. Och så megatouringplattan bak. Ridå. Vissa är enbart posörer.Trevlig kille iaf att snacka med iaf. När jag blir gammal och grå vill jag också köra sporthoj som han.
Vet inte om jag ska testa det där med fjädringen när jag kör med skjuts. Är det krångligt? Jag tycker i och för sig inte att det är så stor skillnad med passagerare, visst blir det lite baktungt och slött men inte så att det stör. Fast jag är ju å andra sidan rätt färsk på hoj och har inte en aning om hur det "ska" kännas...
VFR750F -92, grön
- adrian_vg
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Vet inte om jag vågar. Tänk om jag gillar den bättre än viffern?tersan skrev:Jag tänker inte bli gammal och grå, men sporthoj tänker jag nog testa ändå.
På min modell är det det. Sadeln måste av för att ta fram specialnyckeln och handtaget till denna. Sen sticker man in nyckeln genom ett hål i ramen och snurrar, samtidigt som man stoppar in huvudet mellan bakkåpa och sving för att se vad den förbaskade skruven står på medan man snurrar och är i knäböjande position vinklad snett uppåt. Vad tänkte Honda på egentligen, att man alltid köra med samma inställningar??tersan skrev:Vet inte om jag ska testa det där med fjädringen när jag kör med skjuts. Är det krångligt?
Känslan i hojen blir absolut bättre. Det kan tänkas att min bakdämpare är i sämre skick än din och uppträder därefter.tersan skrev: Jag tycker i och för sig inte att det är så stor skillnad med passagerare, visst blir det lite baktungt och slött men inte så att det stör. Fast jag är ju å andra sidan rätt färsk på hoj och har inte en aning om hur det "ska" kännas...
Med förspänningen bak på max blir min viffer hiskeligt hög för mig, når ner med tåspetsarna men inte mer.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
- Tommy Gsson
- Donator 2023
- Inlägg: 2176
- Blev medlem: fre aug 15, 2008 09:46
- Ort: Enköping
Men du kan väl inte sjunga VFR:ns lovsång så högt om du inte vet att den är bäst? Nu har du ju bara en ej lyft MotoGussi och Edwin att jämföra med. Jag tror ju inte att du hittar så många hojar som har Vifferns bredd, men det är ju värt att prova någon gång ibland hur bra några av egenskaperna kan bli när man renodlar dom. Mig veterligt så är det bara enduro egenskaperna som Viffern är dålig på, men dom är inte jag intresserad av alls så det gör ingenting. Så prova på hej vilt, så länge du inte provar en annan Viffer lär du inte bytaadrian_vg skrev:Vet inte om jag vågar. Tänk om jag gillar den bättre än viffern?tersan skrev:Jag tänker inte bli gammal och grå, men sporthoj tänker jag nog testa ändå.![]()
Tommy
VFR800-00 GPR Sandys DJIII K&N / RCV213-S look.
VFR800-01 GPR Sandys DJIV PiperCross / Movistar look.
VTR1000SP1 SÅLD
VFR750F-88 Ferrita+Dynojet+ShindengenMosFetRegulator R.I.P
VFR800-00 GPR Sandys DJIII K&N / RCV213-S look.
VFR800-01 GPR Sandys DJIV PiperCross / Movistar look.
VTR1000SP1 SÅLD
VFR750F-88 Ferrita+Dynojet+ShindengenMosFetRegulator R.I.P
- adrian_vg
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Visst kan jag det! Där skiljer jag mig inte från många andra besserwissrar.Tommy Gsson skrev:Men du kan väl inte sjunga VFR:ns lovsång så högt om du inte vet att den är bäst? Nu har du ju bara en ej lyft MotoGussi och Edwin att jämföra med. Jag tror ju inte att du hittar så många hojar som har Vifferns bredd, men det är ju värt att prova någon gång ibland hur bra några av egenskaperna kan bli när man renodlar dom. Mig veterligt så är det bara enduro egenskaperna som Viffern är dålig på, men dom är inte jag intresserad av alls så det gör ingenting. Så prova på hej vilt, så länge du inte provar en annan Viffer lär du inte byta
Plånboken har nog en del att säga den också.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
- adrian_vg
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Kanske om du skaffar en VFR?Henning skrev:Jag är knasigt nöjd med min KTM 990 Adventure... Förstår inte hur jag någonsinn skall kunna hitta en hoj som är så bra. :S
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
- Tommy Gsson
- Donator 2023
- Inlägg: 2176
- Blev medlem: fre aug 15, 2008 09:46
- Ort: Enköping
Jag tror MC nytt är sponsradeadrian_vg skrev:Kanske om du skaffar en VFR?Henning skrev:Jag är knasigt nöjd med min KTM 990 Adventure... Förstår inte hur jag någonsinn skall kunna hitta en hoj som är så bra. :S
Tommy
VFR800-00 GPR Sandys DJIII K&N / RCV213-S look.
VFR800-01 GPR Sandys DJIV PiperCross / Movistar look.
VTR1000SP1 SÅLD
VFR750F-88 Ferrita+Dynojet+ShindengenMosFetRegulator R.I.P
VFR800-00 GPR Sandys DJIII K&N / RCV213-S look.
VFR800-01 GPR Sandys DJIV PiperCross / Movistar look.
VTR1000SP1 SÅLD
VFR750F-88 Ferrita+Dynojet+ShindengenMosFetRegulator R.I.P
- adrian_vg
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Har mina misstankar.Tommy Gsson skrev:Jag tror MC nytt är sponsradeadrian_vg skrev:Kanske om du skaffar en VFR?Henning skrev:Jag är knasigt nöjd med min KTM 990 Adventure... Förstår inte hur jag någonsinn skall kunna hitta en hoj som är så bra. :S
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
- adrian_vg
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Med en sån kommentar är helgen räddad! Tur att du är en upplyst despot, eller nåt.Henning skrev:Jag får precis allt jag pekar på!Tommy Gsson skrev: Jag tror MC nytt är sponsrade![]()
/H
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
- adrian_vg
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Hade planer på att åka ut till Bogesund, men insåg att hela dagen skulle gå åt, plus att jag inte riktigt visste vad jag skulle ställa in på GPS:en, Bogesundsvägen verkar inte finnas med på kartan jag har i GPS-manicken.
Programmerade GPS:en för en tur till Östhammar ist med inställningarna "motorcykel", "vacker väg" och "motorväg förbjudet". Började bra med svepande smala vägar och men fick smärre panik när det plötsligt blev grusväg. Tänkte att det bara är en liten bit och fortsatte. Fem km senare ville jag vända, men GPS:en fick spunk och ville att jag skulle vända, så jag fortsatte en bit till och kom fram till mer asfalterat, smalt och kurvigt. Sen kom MER grusväg. En timme senare gav jag upp och knappade in Uppsala, "snabbaste väg", "motorväg tillåtet". Hamnade på väg 290 (en 90-väg) som blir nog så spännande i lite över tresiffriga hastigheter. Finns en hel del sköna svepande kurvor som jag är så förtjust i.
Såg en utterkorsning. Den första jag någonsin sett i Sverige... Varmt var det också idag, tur jag hade mig med mig en flaska vatten. Ryggskyddet var genomblött. Turen var vacker, Uppland kan vara riktigt hjärtefagert när allt stämmer.
En VFR funkar förvånansvärt bra på grusväg
, men skulle föredra en offroad-båge på vägarna jag körde idag.
Programmerade GPS:en för en tur till Östhammar ist med inställningarna "motorcykel", "vacker väg" och "motorväg förbjudet". Började bra med svepande smala vägar och men fick smärre panik när det plötsligt blev grusväg. Tänkte att det bara är en liten bit och fortsatte. Fem km senare ville jag vända, men GPS:en fick spunk och ville att jag skulle vända, så jag fortsatte en bit till och kom fram till mer asfalterat, smalt och kurvigt. Sen kom MER grusväg. En timme senare gav jag upp och knappade in Uppsala, "snabbaste väg", "motorväg tillåtet". Hamnade på väg 290 (en 90-väg) som blir nog så spännande i lite över tresiffriga hastigheter. Finns en hel del sköna svepande kurvor som jag är så förtjust i.
Såg en utterkorsning. Den första jag någonsin sett i Sverige... Varmt var det också idag, tur jag hade mig med mig en flaska vatten. Ryggskyddet var genomblött. Turen var vacker, Uppland kan vara riktigt hjärtefagert när allt stämmer.
En VFR funkar förvånansvärt bra på grusväg
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
- adrian_vg
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Japp, en varningsskylt med en utter på och texten UTTER under. Nära en sjö, längs med väg 290 mellan Östahammar och Uppsala.Tegfors skrev:utterkorsning....![]()
![]()
För nån vecka sen såg jag en varningsskylt på en mindre väg åt Märstahållet nära en bondgård med hönor på. "Varning för hönan".
Faran med att köra på småvägar är alla skumma varningsskyltar man ser. Utterskylten såg officiell ut, den med hönorna verkade legal också, men är inte helt säker.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Jo, VFR:en i sig klarar ju grusväg riktigt bra. Till mina föräldrars landställe är det på slutet ca. 2-3 km grusväg, men det funkar fint.adrian_vg skrev: En VFR funkar förvånansvärt bra på grusväg, men skulle föredra en offroad-båge på vägarna jag körde idag.
Dock är man ju rädd om kåporna och är det grovt grus blir man lite harig och då är det lätt att man släpper lite på gasen med en viss ormslingrande tendens som följd.
Four wheels moves your body. Two wheels moves your soul.
VFR800 -06 *såld*
CBF600 -04 *såld*
VFR800 -06 *såld*
CBF600 -04 *såld*