Power Commander
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
- Deltatracker
- Medlem
- Inlägg: 148
- Blev medlem: tis jul 04, 2006 20:30
- Ort: Ulricehamn
2995:- på http://www.bikersneed.se/Deltatracker skrev:Någon som vet vart man billigast kan köpa sin Power Commander III? Sverige? USA?
Är det konkurenskraftigt?
Kör idag, i morgon har du kanske inte råd med soppan
- Deltatracker
- Medlem
- Inlägg: 148
- Blev medlem: tis jul 04, 2006 20:30
- Ort: Ulricehamn
Det låter som ett bra pris för att vara Sverige. Jag mailar dem så får jag återkomma med vilka priser de erbjuder.
Har fått svar från dem och det lyder som följer:
Power Commander III USB 3195:-
O2 Blockar 2 st 338:-
Filter 679:-
Så nu återstår bara frågan, är det värt det? Eller skall man bara köra på som vanligt och låtsas som att man inte vet vad en Power Commander är
Har fått svar från dem och det lyder som följer:
Power Commander III USB 3195:-
O2 Blockar 2 st 338:-
Filter 679:-
Så nu återstår bara frågan, är det värt det? Eller skall man bara köra på som vanligt och låtsas som att man inte vet vad en Power Commander är
Jag har precis de grejor du nämner samt en Scorpion-pipa och motorn går verkligen fint. Drar jämt från 3000 rpm. Jag har sparat in de pengar man lägger på mappning och använder någon av de mappar som finns att ladda ner från PC's hemsida.Deltatracker skrev:Det låter som ett bra pris för att vara Sverige. Jag mailar dem så får jag återkomma med vilka priser de erbjuder.
Har fått svar från dem och det lyder som följer:
Power Commander III USB 3195:-
O2 Blockar 2 st 338:-
Filter 679:-
Så nu återstår bara frågan, är det värt det? Eller skall man bara köra på som vanligt och låtsas som att man inte vet vad en Power Commander är
Kör idag, i morgon har du kanske inte råd med soppan
- Deltatracker
- Medlem
- Inlägg: 148
- Blev medlem: tis jul 04, 2006 20:30
- Ort: Ulricehamn
Tack för tipset. Kikade hos dem. Hittade ingen till VFR men räknade på ett snittpris på 330$ och skall man betala tull, moms och frakt så är det billigare i Sverige. Jag har tyvärr inte någon vän som bor i USA och kan ta med sig hem.Badget skrev:Du kan kolla starcycle i USA, dom brukar vara lite billigare än Sverige.
- Deltatracker
- Medlem
- Inlägg: 148
- Blev medlem: tis jul 04, 2006 20:30
- Ort: Ulricehamn
- Excalibur105
- Donator 2010
- Inlägg: 465
- Blev medlem: fre aug 24, 2007 23:04
- Ort: Lindesberg
Har varit in och bänkat hojen nu, killen hade inte så mycket vana vid Honda och absolut inte Hondor med Vtec
Tja....så här blev resultatet, någon som har synpunkter?
Enligt killen som bänkade hojen så får man räkna av ungefär 15% från tillverkarens uppgifter för att komma något sånär mot vad det blir på slangen. Han tyckte det blev rätt så bra resultat med det i beräkningarna.
Vad jag tyckte själv.....ärligt talat så märkte jag inte så förbannat mycket på hemvägen, tror flappervalve och öppet slip-on ger en rätt så jämn gång ändå. Ska bli intressant att se hur soppa förbrukningen påverkas.
Tja....så här blev resultatet, någon som har synpunkter?
Enligt killen som bänkade hojen så får man räkna av ungefär 15% från tillverkarens uppgifter för att komma något sånär mot vad det blir på slangen. Han tyckte det blev rätt så bra resultat med det i beräkningarna.
Vad jag tyckte själv.....ärligt talat så märkte jag inte så förbannat mycket på hemvägen, tror flappervalve och öppet slip-on ger en rätt så jämn gång ändå. Ska bli intressant att se hur soppa förbrukningen påverkas.
- Bilagor
-
- Honda.jpg (40.25 KiB) Visad 41534 gånger
GSX1300R Hayabusa -08
Såld:Honda VFR 800 -07
Såld:Honda VFR 800 -07
- Excalibur105
- Donator 2010
- Inlägg: 465
- Blev medlem: fre aug 24, 2007 23:04
- Ort: Lindesberg
Re:
Jag tyckte det blev stor skillnad i motorgången, lenare och ryckfritt från tomgång ända till rödmärkt runt 12´varv. Hade inte plockat bort snorkeln men allt det andra är gjort. Vridet känns som i originalutförande tycker jag, ingen större skillnad. Har inte kollat förbrukningen men drar väl som en vtech kanske? runt 0,55-0,6l/mil. Det står SAE 1,02 på bänkprotokollet. Det måste ju betyda att 1,02*95,28hk är drygt 97 motorhästar på papperet?Excalibur105 skrev:Har varit in och bänkat hojen nu, killen hade inte så mycket vana vid Honda och absolut inte Hondor med Vtec
Tja....så här blev resultatet, någon som har synpunkter?
Enligt killen som bänkade hojen så får man räkna av ungefär 15% från tillverkarens uppgifter för att komma något sånär mot vad det blir på slangen. Han tyckte det blev rätt så bra resultat med det i beräkningarna.
Vad jag tyckte själv.....ärligt talat så märkte jag inte så förbannat mycket på hemvägen, tror flappervalve och öppet slip-on ger en rätt så jämn gång ändå. Ska bli intressant att se hur soppa förbrukningen påverkas.
Tror inte Carlbarks har dynobänken kvar men det finns ju andra. Evenssons tog 2700:- för två timmars jobb och jag är nöjd med resultatet. Han bänkar nästan bara Harleys men förfarandet är ju densamma oavsett hojtyp. Mappen 019 som jag lade in som färdigmapp gick på tok för fett på vissa varvtal.. den nuvarande är perfekt mappad för min hoj. Om jag ville byta till annat slipon och/eller torrluftfilter skulle ingen extra bänkning behövas fast den skulle väl inte gå optimalt. Det blir en skön sommar..
- Bilagor
-
- sadel utrymme.jpg (80.3 KiB) Visad 38674 gånger
-
- Evenssons Maskinservice.jpg (72.69 KiB) Visad 38675 gånger
-
- bromsbänk protokoll.jpg (38.49 KiB) Visad 38675 gånger
Honda VFR 750-90 röd
Yamaha XJ600 Diversion-92
Honda VFR 800FI-98 svart
se min hojstatus http://www.vfr-forum.se/viewtopic.php?f=13&t=5892
Yamaha XJ600 Diversion-92
Honda VFR 800FI-98 svart
se min hojstatus http://www.vfr-forum.se/viewtopic.php?f=13&t=5892