Aerofreak skrev:Och igår på väg hem från Rörken (dock utan bankörning) fick jag punka
Nej, det är bara så orättvist efter strulet med oljefiltret...! Måste vara gruskrosset på vägen till banan... Har haft en del dubier om den också.
Aerofreak skrev:Fick fylla i skum för att komma hem men jag har förstått att det är en form av nödlösning.
Hade en diskussion om det i en annan tråd, där nämndes att drivmedlet kan vara koldioxid som inte är helt bra för gummi och metallen i fälgen.
Personligen tror jag numera att det mer handlar om att drivmedlet i skumburken tydligen ofta är butan, som förvisso är miljövänlig jmfm de gamla ozonförstörande varianterna, men också brinner bra...
Skulle tro att detta är anledningen till varför BMW rekommenderar att tömma däcket efter nödpåfyllningen och sen fylla på med "riktig" luft.
Däcktips: Iaf, jag kör med ett Metzeler Z6 Roadtech bak. Inget mönster i mitten av slitbanan, så inte en tillstymmelse till risk för touringplatta. Pirelli Diablo Strada ska ha nåt liknande. Kostar runt 1800kr. Jag köpte mitt på dackonline.se och fick det monterat hos en däckkrängare ett stenkast från mig.
Tips 1: Kan rekommendera att kolla först att de har balanseringsutrusning för vifferns enkelsvingade bakhjul. "Min" gumminisse hade inte det, så bakhjulet är inte balanserat. Inte för att jag märkt nån skillnad, men ändå...
Tips 2: Biltemas Label-off funkar mycket bra att ta bort klistret från de gamla däckvikterna som krängaren tar bort i samband med monteringen.