Politik ska man inte prata med folk man vill va vän med...
Moderator: adrian_vg
Kul att få gaffla med en som har sitt huvud på mer än ett skaft.En masssa text

Men några "brasklappar" måste jag doch bara få "dela ut"
Jantelagen har inte ett smack med religion att göra, utan är mer ett politiskt manifest som grundlades av diverse källsorterande och trädkramande f"""""r i mitten av 70 talet när flumvänstern härjade fritt i politiken. Före dess så existerade den inte.
Angående militären så visst den har blivit väldans urholkad, men våran kunskap och skicklighet på det området finns kvar. Vi har idag trupp på över 21 ställen runt jorden idag, en del stridande med stor framgång, skulle inte förvåna mig ifall det inte blir nästa stora exportartikel.
Det är bara att acceptera vi är ett krigiskt folk som är erkänt duktiga på att slåss, sedan urminnes tider militärt sett..
Jag sprang på en som tjänstgjorde i Afghanistan och dom var på skjutbanan för att skjuta in sina nya puffror (tror det var AK5 d). Då så låg det en trupp med Amerikanska marinsoldater bredvid dom och pangade på för hjärtans lust. Efter ett tag så kommer Jänkarnas befäl ut en överste. Han slänger ett getöga på sina soldaters resultat och sedan på den Svenska truppen resultat, varpå han utbrister högt och ljudligt till sina gubbar " you suck!, i want those guys" och pekar på dom Svenska soldaterna.
Och vi ska heller inta tala om vad HMS "Gotland" gör med jänkarnas flotta, i två års tid nu så har hon lekt katt och råtta med jänkarnas ubåtar..
http://www.youtube.com/watch?v=v1UPG7Xw ... re=related
Ps: har du läst "jakten på Ubsola" av Mckay?..
- Tyrannosaurus
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Kontakt:
Nejdå, Jantelagen är mycket äldre. Det var inte kommunister, rödstrumpor, trädkramare, miljömuppar och annat löst folk som uppfann den. Utan det är som jag sa ett mycket utstuderat sätt för makten att hålla folket på mattan och säga åt dom att inte sticka upp mot överheten.blacken skrev:Kul att få gaffla med en som har sitt huvud på mer än ett skaft.
Men några "brasklappar" måste jag doch bara få "dela ut"
Jantelagen har inte ett smack med religion att göra, utan är mer ett politiskt manifest som grundlades av diverse källsorterande och trädkramande f"""""r i mitten av 70 talet när flumvänstern härjade fritt i politiken. Före dess så existerade den inte.
Men tanke på att nämnda grupper inte ens kan organisera sig själva och få till annat är skrik, skrän, vara MOT allt, har noll produktivitet, hittills aldrig kunnat presentera några egna förslag eller prestera egna lösningar. Hur i all världen skulle dom då kunna organisera en så genomgripande regel?
Att dom är enormt destruktiva är en sak men dom är inte tillräckligt organisatoriska för att kunna göra annat än att röka braj, rejva och reclaima (läs, vandalisera sin omgivning).
Jo att svensk militär är en av de mest högteknologiska i världen är känt. Men dom ska inte vara i Afghanistan och leka beskyddare åt kamelryttare som ändå hatar dom, eller leka ockupationsmakt tillsammans U.S Marins, utan i Sverige. USA kan få leka världspolis på egen hand.Angående militären så visst den har blivit väldans urholkad, men våran kunskap och skicklighet på det området finns kvar. Vi har idag trupp på över 21 ställen runt jorden idag, en del stridande med stor framgång, skulle inte förvåna mig ifall det inte blir nästa stora exportartikel.
Det är bara att acceptera vi är ett krigiskt folk som är erkänt duktiga på att slåss, sedan urminnes tider militärt sett..
Jag sprang på en som tjänstgjorde i Afghanistan och dom var på skjutbanan för att skjuta in sina nya puffror (tror det var AK5 d). Då så låg det en trupp med Amerikanska marinsoldater bredvid dom och pangade på för hjärtans lust. Efter ett tag så kommer Jänkarnas befäl ut en överste. Han slänger ett getöga på sina soldaters resultat och sedan på den Svenska truppen resultat, varpå han utbrister högt och ljudligt till sina gubbar " you suck!, i want those guys" och pekar på dom Svenska soldaterna.
Det är bara min personliga syn på saken.
Jo det där har jag sett och hört förr. Det är ju skitkul att HMS Gotland har dragit hela den enorma amerikanska flottan i näsan, och inte bara en gångOch vi ska heller inta tala om vad HMS "Gotland" gör med jänkarnas flotta, i två års tid nu så har hon lekt katt och råtta med jänkarnas ubåtar..
http://www.youtube.com/watch?v=v1UPG7Xw ... re=related

Höjdarn är väl bilden när dom dök upp alldeles intill hangarfartyget U.S.S Reagan och sa "tjena här är vi och vi har just sänkt er", sen dök dom och försvann och lämnade en U.S Navy som i det läget måste ha sett ut som om dom sålt smöret och tappat pengarna

Jag gissar att våra grabbar på ubåten har rätt kul åt det.

Nej.Ps: har du läst "jakten på Ubsola" av Mckay?..
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

Som inte vill ha dom där...Tyrannosaurus skrev: Men dom ska inte vara i Afghanistan och leka beskyddare åt kamelryttare som ändå hatar dom, eller leka ockupationsmakt tillsammans U.S Marins, utan i Sverige. USA kan få leka världspolis på egen hand.

Använd fakta först Robban, du brukar vara noga med det i andra avseenden. Att ha en avvikande åsikt ang Svensk utrikespolitik är en rättighet. Att du anser att vi inte ska åka på uppdrag utomlands som i detta fall (precis som de andra) är FN-sanktionerat, är även det upp till dig. FN är ingen organisation som är perfekt på långa väger - men det är den enda omspännande organisation som finns...
Om du anser att svensk trupp inte ska befinna sig i tex afghanistan så är det helt upp till dig! MEN säg inte att det afghanska folket inte vill ha oss där...
Den respons som kommer från den vanliga civilbefolkningen är enormt tacksam.
Detta är en vettig
artikel ang detta ämne.
VFR 800 -02 (silver)
PC3, PAIR, FLAPPER, LEOVINCE...

- adrian_vg
- Kontakt:
Vad för slags trupp har vi egentligen i Afghanistan? Du var väl minröjare, vilket är väl en ingenjörstrupp(?) eller nåt sånt, men vad mer har vi där? Stridande förband edyl, eller mest underhåll?Tegfors skrev:Om du anser att svensk trupp inte ska befinna sig i tex afghanistan så är det helt upp till dig! MEN säg inte att det afghanska folket inte vill ha oss där...
Den respons som kommer från den vanliga civilbefolkningen är enormt tacksam.
Detta är en vettig artikel ang detta ämne.
Senast redigerad av adrian_vg den fre aug 14, 2009 16:25, redigerad totalt 1 gånger.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
===
Som delar i ISAF så har vi många olika typer av trupp. Såväl s.k. stridande som underhållspersonal. Grunden är att vi har observatörsenheter som skall övervaka och skapa relationer mellan stammar och byar. Dessa kräver då ett visst skydd samt en underhållskedja avseende bla bränsle och fordon. EOD (det du nog menade med minröj) är en del av självskyddet, det finns en enorm mängd oexploderad ammunition i Affe, både bomber, granater och minor.
VFR 800 -02 (silver)

Du har händelsevis inte reflekterat på, att dom rödvinsflumvänsterskripskrapare som vi nitade på 70 talet, är dom som nu sitter i en massa utskott, kommiteér, politiska partier osv i riksdagen och fattar beslut idag?.
Så nog fasen kan dom om dom vill.
"Nejdå, Jantelagen är mycket äldre. Det var inte kommunister, rödstrumpor, trädkramare, miljömuppar och annat löst folk som uppfann den. Utan det är som jag sa ett mycket utstuderat sätt för makten att hålla folket på mattan och säga åt dom att inte sticka upp mot överheten."
Den är i allafall icke av Svenskt ursprung. Ej heller så är den av kristen källa.
"Jo att svensk militär är en av de mest högteknologiska i världen är känt. Men dom ska inte vara i Afghanistan och leka beskyddare åt kamelryttare som ändå hatar dom, eller leka ockupationsmakt tillsammans U.S Marins, utan i Sverige. USA kan få leka världspolis på egen hand.
"
Dom/vi är inte bara "högteknologiska" utan defenetivt av världsklass även sett till enskild soldats insats i strid. Dvs vi är erkänt duktiga av andra länders militärer på att slåss på "Marken" också.
Sedan detta däringa med våran ubåt som "sänkte" deras hangarfartyg i en simulerad strid (övning) tror jag att menige man inte riktigt förstår hur stort det är, inget annat land har lyckats med det stuntet på ett Amerikanskt hangarfartyg. Dom är nämligen heliga för jänkarna och skyddas till varje pris.
"Nejdå, Jantelagen är mycket äldre. Det var inte kommunister, rödstrumpor, trädkramare, miljömuppar och annat löst folk som uppfann den. Utan det är som jag sa ett mycket utstuderat sätt för makten att hålla folket på mattan och säga åt dom att inte sticka upp mot överheten."
Den är i allafall icke av Svenskt ursprung. Ej heller så är den av kristen källa.
"Jo att svensk militär är en av de mest högteknologiska i världen är känt. Men dom ska inte vara i Afghanistan och leka beskyddare åt kamelryttare som ändå hatar dom, eller leka ockupationsmakt tillsammans U.S Marins, utan i Sverige. USA kan få leka världspolis på egen hand.
"
Dom/vi är inte bara "högteknologiska" utan defenetivt av världsklass även sett till enskild soldats insats i strid. Dvs vi är erkänt duktiga av andra länders militärer på att slåss på "Marken" också.
Sedan detta däringa med våran ubåt som "sänkte" deras hangarfartyg i en simulerad strid (övning) tror jag att menige man inte riktigt förstår hur stort det är, inget annat land har lyckats med det stuntet på ett Amerikanskt hangarfartyg. Dom är nämligen heliga för jänkarna och skyddas till varje pris.
- adrian_vg
- Kontakt:
"... vi nitade..."??blacken skrev:Du har händelsevis inte reflekterat på, att dom rödvinsflumvänsterskripskrapare som vi nitade på 70 talet, är dom som nu sitter i en massa utskott, kommiteér, politiska partier osv i riksdagen och fattar beslut idag?.
Så nog fasen kan dom om dom vill. [...]
[Moderatorläge på]
Vi får vara lite försiktiga här nu, det är en fin balansgång, och jag är inte riktigt säker på att jag gillar det där med att nita folk och vad som antyds. Ok?
http://www.vfr-forum.se/viewtopic.php?t=872
[Moderatorläge av]
===
===
- Tyrannosaurus
- Kontakt:
Nej dom kan inte organisera sig, men dom vet hur man tillskansar sig makt, det är dom världsmästare på. Sen när dom väl har makten så gör dom allt upponer och bakofram och lyckas med att rasera allt i sin väg.blacken skrev:Du har händelsevis inte reflekterat på, att dom rödvinsflumvänsterskripskrapare som vi nitade på 70 talet, är dom som nu sitter i en massa utskott, kommiteér, politiska partier osv i riksdagen och fattar beslut idag?.
Nej Jantelagen är inte en svensk uppfinning. Exakt var och när den kommer ifrån förutom boken "En flykting korsar sitt spår" vet jag inte, men prästerskapet/makten har gladeligen tagit den till sig och använt/använder den i praktiken.Den är i allafall icke av Svenskt ursprung. Ej heller så är den av kristen källa.
Precis! Det är just därför det är så kulSedan detta däringa med våran ubåt som "sänkte" deras hangarfartyg i en simulerad strid (övning) tror jag att menige man inte riktigt förstår hur stort det är, inget annat land har lyckats med det stuntet på ett Amerikanskt hangarfartyg. Dom är nämligen heliga för jänkarna och skyddas till varje pris.

Jänkarna måste ha fått sitt livs chock när HMS Gotland dök upp intill U.S.S Reagan som vad jag förstår är det största, ballaste, häffigaste och stödigaste hangarfartyget dom har

Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

V65 Sabre / VF1100S -85
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

OK ska vara lite mera "PC" i fortsättningen. Men det var en "turbulent" tid med ett "givande och tagande" i båda riktningarna, det var inte så noga med den "personliga kompetensen" som vi har i dag, utan det var mera en "hands on" attityd när man skulle lösa en politisk konflikt eller annorstädes socialkulturellt avvikande mening, mellan dom olika samhällsgrupperna. Och ibland så är man kvar i den jargongen av gammal och ohejdad vana..adrian_vg skrev:"... vi nitade..."??blacken skrev:Du har händelsevis inte reflekterat på, att dom rödvinsflumvänsterskripskrapare som vi nitade på 70 talet, är dom som nu sitter i en massa utskott, kommiteér, politiska partier osv i riksdagen och fattar beslut idag?.
Så nog fasen kan dom om dom vill. [...]
[Moderatorläge på]
Vi får vara lite försiktiga här nu, det är en fin balansgång, och jag är inte riktigt säker på att jag gillar det där med att nita folk och vad som antyds. Ok?
http://www.vfr-forum.se/viewtopic.php?t=872
[Moderatorläge av]
Men en sak har jag undrat över länge, vad heter "Herr Jante" i efternamn?..Tyrannosaurus skrev:Nej dom kan inte organisera sig, men dom vet hur man tillskansar sig makt, det är dom världsmästare på. Sen när dom väl har makten så gör dom allt upponer och bakofram och lyckas med att rasera allt i sin väg.blacken skrev:Du har händelsevis inte reflekterat på, att dom rödvinsflumvänsterskripskrapare som vi nitade på 70 talet, är dom som nu sitter i en massa utskott, kommiteér, politiska partier osv i riksdagen och fattar beslut idag?.
Nej Jantelagen är inte en svensk uppfinning. Exakt var och när den kommer ifrån förutom boken "En flykting korsar sitt spår" vet jag inte, men prästerskapet/makten har gladeligen tagit den till sig och använt/använder den i praktiken.Den är i allafall icke av Svenskt ursprung. Ej heller så är den av kristen källa.
Precis! Det är just därför det är så kulSedan detta däringa med våran ubåt som "sänkte" deras hangarfartyg i en simulerad strid (övning) tror jag att menige man inte riktigt förstår hur stort det är, inget annat land har lyckats med det stuntet på ett Amerikanskt hangarfartyg. Dom är nämligen heliga för jänkarna och skyddas till varje pris.
Jänkarna måste ha fått sitt livs chock när HMS Gotland dök upp intill U.S.S Reagan som vad jag förstår är det största, ballaste, häffigaste och stödigaste hangarfartyget dom har
- adrian_vg
- Kontakt:
Lugnt. Forumet ska ha högt i tak och så vidare, men man kan tänka på att inte såra andra eller nåt sånt.blacken skrev:OK ska vara lite mera "PC" i fortsättningen. Men det var en "turbulent" tid med ett "givande och tagande" i båda riktningarna, det var inte så noga med den "personliga kompetensen" som vi har i dag, utan det var mera en "hands on" attityd när man skulle lösa en politisk konflikt eller annorstädes socialkulturellt avvikande mening, mellan dom olika samhällsgrupperna. Och ibland så är man kvar i den jargongen av gammal och ohejdad vana..

===
===