Vad tänkte dom med? [Olyckor och idioti]
Moderator: adrian_vg
Vad tänkte dom med? [Olyckor och idioti]
Hjälmlös passagerare omkom i motorcykelolycka
En passagerare på en motorcykel dog och föraren skadades allvarligt i en singelolycka i Vieremä i Norra Savolax tidigt på lördagsmorgonen. Enligt polisen verkar det som om ingendera hade hjälm på sig. Föraren misstänks ha varit berusad och kört snabbare än den tillåtna hastigheten.
Olyckan inträffade vid fyratiden på morgonen. Motorcykeln sladdade av vägen och passageraren, en år 1988 född man, slungades mot en lyktstolpe och omkom. Föraren, en man född 1986, fick allvarliga skador och vårdas på universitetssjukhuset i Kuopio.
Båda männen är från Vieremä. (FNB)
En passagerare på en motorcykel dog och föraren skadades allvarligt i en singelolycka i Vieremä i Norra Savolax tidigt på lördagsmorgonen. Enligt polisen verkar det som om ingendera hade hjälm på sig. Föraren misstänks ha varit berusad och kört snabbare än den tillåtna hastigheten.
Olyckan inträffade vid fyratiden på morgonen. Motorcykeln sladdade av vägen och passageraren, en år 1988 född man, slungades mot en lyktstolpe och omkom. Föraren, en man född 1986, fick allvarliga skador och vårdas på universitetssjukhuset i Kuopio.
Båda männen är från Vieremä. (FNB)
1/2 V4
Berusad motorcyklist i över 200 km/h
En berusad motorcyklist dundrade fram på riksväg fyra på lördagen. Enligt polisen körde mannen 228 kilometer i timmen vid Kärsämäki på ett område där begränsningen är 100 kilometer i timmen och polisen tog upp jakten på mannen.
I en rondell tappade mannen kontrollen över motorcykeln och ramlade omkull. Han blåste 1,69 promille i polisens blåstest.
Den år 1973 födda föraren fick föras med ambulans till sjukhus. Motorcykeln skrotades helt.
Polisen utreder fallet som grovt rattfylleri och grovt äventyrande av trafiksäkerheten. (FNB)
En berusad motorcyklist dundrade fram på riksväg fyra på lördagen. Enligt polisen körde mannen 228 kilometer i timmen vid Kärsämäki på ett område där begränsningen är 100 kilometer i timmen och polisen tog upp jakten på mannen.
I en rondell tappade mannen kontrollen över motorcykeln och ramlade omkull. Han blåste 1,69 promille i polisens blåstest.
Den år 1973 födda föraren fick föras med ambulans till sjukhus. Motorcykeln skrotades helt.
Polisen utreder fallet som grovt rattfylleri och grovt äventyrande av trafiksäkerheten. (FNB)
1/2 V4
Fast i Sverige hade man inte jagat honom, och isf hade istället polisen anmälts för "grovt äventyrande av trafiksäkerheten"KLACKEN skrev:Berusad motorcyklist i över 200 km/h

VFR800 FIX 1999
"Best motorcycle in the World"
"Best motorcycle in the World"
- adrian_vg
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Kontakt:
När jag körde hem från Tuvängen i lördags blev jag omkörd av en motorcyklist på E4:an lite norr om Sthlm. Inte mycket att snacka om, killen blåste om mig så hjälmen snurrade fler varv runt huvet' på mig. Vi talar alltså drygt 150km/h.
Inte mycket att snacka om det heller egentligen, om det inte varit för shortsen, t-shirten och foppa-tofflorna på snubben...

Han hade iaf hjälm...

Han hade iaf hjälm...
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
===
- Straightster
- Medlem
Vi får hoppas att de som överlever "odödlighetstänket" i sin ungdom smartar till sig senare, och kanske t.o.m. blir förespråkare för någolunda vett o hyfs i trafiken.
Säger inget om att åka tokfort, men det finns ställen, tidpunkter, och utrustningar som är mer lämpade än andra.
Säger inget om att åka tokfort, men det finns ställen, tidpunkter, och utrustningar som är mer lämpade än andra.
VFR 800 -07
Flapper Valve mod, PAIR Valve mod
Silver är den snabbaste färgen!
- adrian_vg
- Kontakt:
Såg en hel del jeans på både på passagerare och förare på Mälaren runt igår. Sen har vi förstås fiskebåtskaptenerna som förvisso har hjälm, stövlar, ställ osv, men inga handskar. Det är för sjutton med händerna man tar emot sig om man ramlar. Även om du bara välter från stillastående för att du tex tappar balansen, så gör det rejält ont och orsakar en del skrapsår... Observera att väldigt många av fiskebåtskaptenerna är i åldern 50+, så en del sunt förnuft borde de väl ha fått med åren...Straightster skrev:Vi får hoppas att de som överlever "odödlighetstänket" i sin ungdom smartar till sig senare, och kanske t.o.m. blir förespråkare för någolunda vett o hyfs i trafiken.

Senast redigerad av adrian_vg den sön aug 16, 2009 15:12, redigerad totalt 1 gånger.
===
===
- Straightster
- Medlem
Tyvärr har du så rätt så. Inte bara ungdomarna som beter sig.
Jag tror att många som körde Silverpilen på tidigt 1800-tal fortfarande tycker sig ha "det" i blodet, och helt enkelt inte behöver tillräckliga skydd.
Riktiga skinngrejer är bara för unga literförare, inte sant?
Man kan nog lätt se på de som vurpat en (eller flera) gånger, ty de äro nästan alltid fullt påpälsade med det bästa marknaden har att erbjuda.
Sen finns det förstås alltid "gamla hundar"...
Jag tror att många som körde Silverpilen på tidigt 1800-tal fortfarande tycker sig ha "det" i blodet, och helt enkelt inte behöver tillräckliga skydd.
Riktiga skinngrejer är bara för unga literförare, inte sant?
Man kan nog lätt se på de som vurpat en (eller flera) gånger, ty de äro nästan alltid fullt påpälsade med det bästa marknaden har att erbjuda.

Sen finns det förstås alltid "gamla hundar"...
VFR 800 -07
- Straightster
- Medlem
Jesus H Christ. Pissar han fortfarande blod då?blacken skrev:Jag tror att många som körde Silverpilen på tidigt 1800-tal fortfarande tycker sig ha "det" i blodet
Ahh, "taskruskan" snacka om en "stroll down the memory lane" fy farao vilken häck det var, men undan gick det. Jag har en kompis som körde sin Silverpil ner till Rivieran och hem med den.

VFR 800 -07
Jag tror inte det. men han har bytt till en VTR 1800 istället..Straightster skrev:blacken skrev:Jesus H Christ. Pissar han fortfarande blod då?Jag tror att många som körde Silverpilen på tidigt 1800-tal fortfarande tycker sig ha "det" i blodet
Ahh, "taskruskan" snacka om en "stroll down the memory lane" fy farao vilken häck det var, men undan gick det. Jag har en kompis som körde sin Silverpil ner till Rivieran och hem med den.

- adrian_vg
- Kontakt:
Taskruskan?? Que? Skakar silverpilen om juvelerna eller nåt?blacken skrev:Ahh, "taskruskan" snacka om en "stroll down the memory lane" fy farao vilken häck det var, men undan gick det. Jag har en kompis som körde sin Silverpil ner till Rivieran och hem med den.
===
===
Det var den knarren som myntade begreppet "taskruska", och ja den kunde sätta bra fart på "familjejuvelerna". Den var ungefär lika stadig på vägen, som ett gärdsgårdsstaket som är taskigt ihoplimmat..adrian_vg skrev:Taskruskan?? Que? Skakar silverpilen om juvelerna eller nåt?blacken skrev:Ahh, "taskruskan" snacka om en "stroll down the memory lane" fy farao vilken häck det var, men undan gick det. Jag har en kompis som körde sin Silverpil ner till Rivieran och hem med den.