Ja, förhoppningarna om att få tillbaka den känns väldigt små...Tyrannosaurus skrev:Riktigt surt när det dessutom är oförsäkrat.
Kan bara hoppas att du får tillbaka den. Men med tanke på att det är mitt i vintern och snös å är det nog ingen snorunge som har tagit den för att leka, utan det luktar beställningsjobb.
GSXR 1000 2001 STULEN
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
Snälla sno inte min hoj
- Tyrannosaurus
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Kontakt:
Jo det är nog tyvärr så . Men vi kan ju alltid hoppas.Ocean skrev:Ja, förhoppningarna om att få tillbaka den känns väldigt små...Tyrannosaurus skrev:Riktigt surt när det dessutom är oförsäkrat.
Kan bara hoppas att du får tillbaka den. Men med tanke på att det är mitt i vintern och snös å är det nog ingen snorunge som har tagit den för att leka, utan det luktar beställningsjobb.
I annat fall får du väl köpa en VF1000R, dom är inte lika begärliga att knycka som Gixxern och det är fler som vänder sig efter en fräsch sån
Får du tag på en -86 Rothmans vet jag iaf två som kommer att vända sig efter den och dräggla
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
- adrian_vg
- Moderator VFR-Forum
- Kontakt:
Brukar beställningsjobb oftast stanna kvar i Sverige, eller exporteras de till tredje land? Vilka isf är vanligast, exempelvis?Tyrannosaurus skrev:[...]Men med tanke på att det är mitt i vintern och snös å är det nog ingen snorunge som har tagit den för att leka, utan det luktar beställningsjobb.
Man har ju sett "Gone in sixty seconds"...
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
===
Om dom stannar i landet, så blir dom oftast resevdelar till någon raceputte som behöver. Men med tanke på hur det verkar ha gått till så är den nog redan i utlandet.adrian_vg skrev:Brukar beställningsjobb oftast stanna kvar i Sverige, eller exporteras de till tredje land? Vilka isf är vanligast, exempelvis?Tyrannosaurus skrev:[...]Men med tanke på att det är mitt i vintern och snös å är det nog ingen snorunge som har tagit den för att leka, utan det luktar beställningsjobb.
Du skulle kunna "skaka trädet" lite och se vad som ramlar ner, Tydligen så är det en "hjälpsam" granne som har varut behjälplig vid stölden och då kan man misstänka att vederbörande även har "bistått" med upplysning om din knarr till "lowlifen". Så kolla upp vilka som kan vara lämpliga kanditater till ett sådant scenario i kåken.
Smäll upp en lapp på anslagstavlan i porten där du på lämplig Svenska vill ha upplysningar om eventuell aktivitet vid tidpunkt för stölden ( det måste ju ha använts en lastbil eller släp plus "X" antal individer för ett sådant företag). Liasom något i kåken måste ha sett något tycker man..
- adrian_vg
- Moderator VFR-Forum
- Kontakt:
Behöver verkligen rejsputtar delar från en standardmaskin?blacken skrev:Om dom stannar i landet, så blir dom oftast resevdelar till någon raceputte som behöver. Men med tanke på hur det verkar ha gått till så är den nog redan i utlandet.
I vilket fall, verkar som om det finns bra skäl till att skaffa en golv/väggögla och en lämplig kedja att sätta fast bågen med under vintern. I mitt fall skulle jag dock vilja se nån putta 240kg motorcykel runt tio-femton meter i en halvmeter snö med låsta hjul, ut till närmaste väg och en väntande bil...
===
===
Dom är ju inte billiga "sukerna" i reservdelar precis, så marknad finns det, och det är ju vanligast med "standardmaskiner" som dom skrämmer lite.adrian_vg skrev:Behöver verkligen rejsputtar delar från en standardmaskin?blacken skrev:Om dom stannar i landet, så blir dom oftast resevdelar till någon raceputte som behöver. Men med tanke på hur det verkar ha gått till så är den nog redan i utlandet.
I vilket fall, verkar som om det finns bra skäl till att skaffa en golv/väggögla och en lämplig kedja att sätta fast bågen med under vintern. I mitt fall skulle jag dock vilja se nån putta 240kg motorcykel runt tio-femton meter i en halvmeter snö med låsta hjul, ut till närmaste väg och en väntande bil...
Men jag skulle vilja komplettera väggöglan med en hangarhund också..
Tips:
Vi som har VFR med enkelsving och centralstöd kan ju ganska lätt skruva av bakhjulet och förvara det någon annanstans. Finns det sedan ett lås i skivan fram är den inte lättstulen. Förhoppningsvis väljer tjuvarna att stjäla en annan hoj som är enklare att flytta.
Så ut i garaget och skruva bort era bakhjul och ta in dem eller göm dem någonstans.
@Ocean:
Måste bara kännas för dj@vligt
Vi som har VFR med enkelsving och centralstöd kan ju ganska lätt skruva av bakhjulet och förvara det någon annanstans. Finns det sedan ett lås i skivan fram är den inte lättstulen. Förhoppningsvis väljer tjuvarna att stjäla en annan hoj som är enklare att flytta.
Så ut i garaget och skruva bort era bakhjul och ta in dem eller göm dem någonstans.
@Ocean:
Måste bara kännas för dj@vligt
Kör idag, i morgon har du kanske inte råd med soppan
- Tyrannosaurus
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Kontakt:
Viffrar är inte lika stöldbegärliga som rena sporthojar, det är helt enkelt för mycket special och för lite ombyggnads-/trimmarvänligt.Göingen skrev:Tips:
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
V65 Sabre / VF1100S -85
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
- adrian_vg
- Moderator VFR-Forum
- Kontakt:
Bra tips, men jag skulle vilja ändra det till framhjulet; viffrar stödjer sig på bakhjulet när de är på centralstödet. Bakhjulet är dock enklare att ta av!Göingen skrev:Tips:
===
===
Inte min 00:a, den stöder lätt på framhjulet. Tar man sedan av bakhjulet kommer tyngdpunkten att flyttas frammåt också. Borde funka på din också, Adrian, annars får du väl skaffa något att palla upp med under svingen.adrian_vg skrev:Bra tips, men jag skulle vilja ändra det till framhjulet; viffrar stödjer sig på bakhjulet när de är på centralstödet. Bakhjulet är dock enklare att ta av!
- adrian_vg
- Moderator VFR-Forum
- Kontakt:
Så mycket att den vilar på framhjulet? Hmm... Måste prova det nästa vinter, eller imorgon. Återkommer med rapport.Göingen skrev:Inte min 00:a, den stöder lätt på framhjulet. Tar man sedan av bakhjulet kommer tyngdpunkten att flyttas frammåt också. Borde funka på din också, Adrian, annars får du väl skaffa något att palla upp med under svingen.
Enkelsvingsdepåstöd är så jämrans dyra bara...
===
===
- tersan
- Donator 2021
- Kontakt:
Här nere i södra Sverige innebär bron till Danmark och färjorna till Tyskland/Polen att det är alldeles för lätt att försvinna spårlöst med stöldgods...adrian_vg skrev:Brukar beställningsjobb oftast stanna kvar i Sverige, eller exporteras de till tredje land? Vilka isf är vanligast, exempelvis?
VFR750F -92, grön
Du behöver inget speciellt depåstöd för det, funkar med vilken träpinne som helst i lämplig längd. För att stå stadigt behöver cykeln vila på tre punkter. Centralstödets högra och vänstra ben samt träpinnen. Eller som i mitt fall centralstödets högra och vänstra ben och framhjulet. Konstra inte till en enkel sak!adrian_vg skrev:Enkelsvingsdepåstöd är så jämrans dyra bara...
Förresten, hur gör du när du smörjer kedjan? Jag ställer hojen på centralen, startar den och lägger i 1:an och låter den gå på tomgång och sprayar på olja. Du måste göra på något annat vis om den stöder på bakhjulet eller???