adrian_vg skrev:
Trodde mellan-gixxern var ganska spak i botten- och mellanregistret...
De flesta hojar med en 750cc:s motor brukar ha ett ganska brett och bra mellanregister för att tappa på toppen. Den enda hoj jag kört som inte är sån i karaktären är min gammelninja, där kan vi prata om ketchup.
Min personliga uppfattning om min vfr är att den är rätt så linjär i effektuttaget till bakhjulet. Men som skrevs i en annan tråd. Det intressanta är inte att känna när "kicken" kommer utan mer intressant är att kolla på den andra något mindre viktiga mätarens (läs hastighetsmätaren ) rörelse. För att vara en 260 kg tung sport/tourer så accelerar den väldigt snabbt utan att man känner så mycket av det.
H2SO4 skrev:[...]Det intressanta är inte att känna när "kicken" kommer utan mer intressant är att kolla på den andra något mindre viktiga mätarens (läs hastighetsmätaren ) rörelse. För att vara en 260 kg tung sport/tourer så accelerar den väldigt snabbt utan att man känner så mycket av det.
Det där märkte jag när jag bytte från Edwin till viffern för några veckor sen; när jag trodde att jag körde i 50, pekade mätaren på nånstans mellan 70-80km/h...
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!