Malmö-Stockholm råd sökes
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
Jag tror att du kommer att ha en totalupplevelse av att resa till Stockholm! Vi kanske ska samla VFR-forums mälardalsfalang och ordna en välkomstkommitté?
VFR 750 F - Red racetouring edition - Michelin Pilot Power, Stålomspunnet, Pretech 6-kolvsok, Öhlins-dämpare, K&N -filter, NWS-hugger, Titax-grepp, Scott-oiler, handtagsvärme
jupp, numret sparat. Tar ev. en runda i morgon runt bolmen.Donner skrev:Nej husvagn, har du vägarna förbi så titta in. Du har väl mitt telenr?Mister skrev:Med hoj?Donner skrev: Jag skall till Bolmsö imorgon och stanna där tills på lördag.
Viffer RC46, 99:a StreetFIghter edition
Viffer SC63, 12:à brungråmetallic R.I.P.
Viffer RC46, 98:a Röd *såld*
Viffer RC36, 92:a Röd [ /color]*såld*
Viffer RC36, 92:a Granitblå R.I.P.
VFR MEET 12-14 augusti 2022
Jag lämnar Limhamn i Malmö innan 7 på söndag (11/7) morgon. Siktar på att våldgästa Mister vid 10-11 snåret. Senast 18 i Hjo ska jag hämta nyckel till "rummet".Donner skrev:Ser härligt ut. När skall du åka?? Jag skall till Bolmsö imorgon och stanna där tills på lördag.
Var ska du köra efter Bolmsö?
Förare från -67, VFR -00 Röd, svarta hjul.
VFR från -88, Röd med vita hjul *RIP*
Som du säger men skämt åsido skulle det vara kul att träffa en vfr vän eller två om det klaffar i tid och rum så att säga. Jag bjuder på fika, bara säg var de har gott kaffeAjax skrev:Jag tror att du kommer att ha en totalupplevelse av att resa till Stockholm! Vi kanske ska samla VFR-forums mälardalsfalang och ordna en välkomstkommitté?
Min slutstation är Sollentuna ca 15:00 den 12/7. Sen ger jag mig iväg igen den 14/7 för hemresan, övernattar någonstans och kör hela dagen 15/7 till Malmö.
Jag skall hem så då missar vi varann tyvärr.Robert skrev:Jag lämnar Limhamn i Malmö innan 7 på söndag (11/7) morgon. Siktar på att våldgästa Mister vid 10-11 snåret. Senast 18 i Hjo ska jag hämta nyckel till "rummet".Donner skrev:Ser härligt ut. När skall du åka?? Jag skall till Bolmsö imorgon och stanna där tills på lördag.
Var ska du köra efter Bolmsö?
Mister: Ja det låter gott...bara att slå en signal om du vill hälsa på
Kör husbil, BMW R1200R och VFR750 -86 numera
Ett tips efter Ljungby, om du inte tvunget ska via Bolmsö och så:
Fortsätt upp till Lagan (finns en väg parallellt med E4 om du inte vill köra motorväg) och sväng nordväst mot Forsheda. Avsnittet Vittaryd - Dannäs/Törnestorp är en riktigt rolig 70-sträcka med inte alltför mycket bebyggelse. Har inte kört där i år, men i alla fall förra året var vägen i bra skick.
Fortsätt upp till Lagan (finns en väg parallellt med E4 om du inte vill köra motorväg) och sväng nordväst mot Forsheda. Avsnittet Vittaryd - Dannäs/Törnestorp är en riktigt rolig 70-sträcka med inte alltför mycket bebyggelse. Har inte kört där i år, men i alla fall förra året var vägen i bra skick.
Gör numera karriär som BMW-gubbe på flickmoppe.
Det är en rätt nice sträckning, vi körde den vägen hem från Göteborg (MC live vfr-träffen). Det finns en del goevägar runt Bolmen, får väl kika på att ordna tur runtRerun skrev:Ett tips efter Ljungby, om du inte tvunget ska via Bolmsö och så:
Viffer RC46, 99:a StreetFIghter edition
Fler tips välkomnas (blir kanske lite OT, men det börjar ändå bli dags för det ). Jag kör till Kristianstad emellanåt och har kört någon alternativvariant i de trakterna, men inte hittat något roligare än Vittaryd-Dannäs, som klart är resans höjdpunkt. Om du har några tips på fler govägar utmed min väg får du gärna hojta till.Mister skrev:Det är en rätt nice sträckning, vi körde den vägen hem från Göteborg (MC live vfr-träffen). Det finns en del goevägar runt Bolmen, får väl kika på att ordna tur runt
Gör numera karriär som BMW-gubbe på flickmoppe.
Tackar för tipset Skriver upp det på potensiallistan.Rerun skrev:Ett tips efter Ljungby, om du inte tvunget ska via Bolmsö och så:
Jag har förresten bokat B&B i Hellefors av alla ställen på vägen tbx. Så sista dagen blir en del mil ner till Malmö
Jag är usel på url-stuff. Det går säkert att göra snyggt men jag lyckades inte så här följer hela länken (moderator är välkommen att städa)
Det är i princip hela rundan. Men givetvis så kanske jag har tur och kör vilse
Hela rutten här!
Det är i princip hela rundan. Men givetvis så kanske jag har tur och kör vilse
Hela rutten här!
- adrian_vg
- Moderator VFR-Forum
- Kontakt:
Ingen orsak. Hoppas turen blir rolig!Robert skrev:Jag är usel på url-stuff. Det går säkert att göra snyggt men jag lyckades inte så här följer hela länken (moderator är välkommen att städa)
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
===
- adrian_vg
- Moderator VFR-Forum
- Kontakt:
Beklagar felaktig info, det var tydligen Boge, och inte Bulten, som man grusat!adrian_vg skrev:Se upp för gruset i kurvorna bara... Väghållarna har tydligen vräkt ut grus för att stabilisera vägrenen. En hel del av detta, väldigt mycket alltså, sägs ha hittat upp på vägbanan...Robert skrev:Bulten tar jag på vägen hem.
http://www.vfr-forum.se/viewtopic.php?p=45145#45145
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
===
===